MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 3:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
drwal pisze:
chlopie lecz sie

Dla ciebie to już strata czasu...

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 4:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
drwal pisze:
zmiana rodzaju paliwa jest wedlug ciebie malo istotna??


Gdyby to było zjawisko naprawdę globalne i w oryginalnym wydaniu, to faktycznie byłaby to bardzo istotna zmiana. Dlatego z większą ciekawością patrzę na hydrogen lub gaz ziemny niż na LPG.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 6:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Sebian pisze:
drwal pisze:
zmiana rodzaju paliwa jest wedlug ciebie malo istotna??


Gdyby to było zjawisko naprawdę globalne i w oryginalnym wydaniu, to faktycznie byłaby to bardzo istotna zmiana. Dlatego z większą ciekawością patrzę na hydrogen lub gaz ziemny niż na LPG.



Gaz ziemny cuchnie wcale nie mniej niż LPG, i jest jeszcze bardziej kuchenkowy niż ten ostatni. Rozwiązanie fabryczne cacy, tyle, że oczywiście ciągle nie chcesz przyjąć do wiadomości, że od conajmniej 20 lat można kupować MB z fabrycznymi instalacjami LPG. Jak dla mnie plucie na LPG, patrząc jednocześniej przychylnie na CNG jest całkowicie pozbawione logiki. LPG jest rozwiązaniem dość powszechnym [zależy jeszcze od kraju], a niestety W123 ani W124 z oryginalnie fabryczną instalacją już raczej nie kupisz - butle są homolowane na 10 lat, reszta elementów instalacji kończy swój żywot jeszcze wcześniej, i dalsze serwisowanie zapewne rzadko odbywa się na częściach pakowanych w pudełka "MB-Teile", ponieważ MB i tak te zabawki zamawia u producentów którzy specjalizują się w produkcji, instalacji, i serwisowaniu zestawów LPG. Mieszkając w Holandii, i jeżdżąc MB którego okres gwarancyjny już minął, napewno gaz serwisowałbym w specjalizowanym zakładzie, a nie w pierwszym lepszym ASO.
Hydrogen jest rozwiązaniem nieimplementowalnym w Polsce dopóki nie będziemy w naszym kraju czerpali energii elektrycznej z atomu - a więc prędzej MB R-klasa stanie się autem zabytkowym, niż będziemy powszechnie lali do aut wodór.
Ciekaw jestem co powiesz jak za 4-5 lat upowszechni się technologia aftermarketowych hybryd spalinowy/electro, pozwalając na 35-50% oszczędności spalania, bez względu na paliwo jakim zasilane jest auto. Pierścieniowe silniki elektryczne montowane pomiędzy silnik i skrzynię biegów [3-6 cm grubości], moduł szybkoładowalnych akumulatorów Li-Poly [50-80 Kg] montowany w bagażniku lub pod nim podobnie jak butle LPG, tylko nieco mniejsze, i w bardziej "ustawnym" kształcie, całość przeróbek oczywiście całkowicie odwracalna. Ładowanie podczas działania silnika na wolnych obrotach, i podczas hamowania silnikiem. Jest to produkt już po etapie testów marketingowych, i po wstępnym etapie projektów inżynierskich wykorzystujących obecne technologie dostępne po cenach akceptowalne przez rynki UE. Ktoś po zamontowaniu takiego czegoś powie "odkąd stosuję hybryd, OM617 w mojej beczce pali w mieście 4 litry". Ciekaw jestem czy wtedy też powiesz coś przeciw...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 6:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja tez nierozumiem Sebiana -LPG nie a ziemny tak? Przeciez LPG jest idealne! Na lpg przy wtrysku gazu mozna miec taka sama moc jak na PB.Wyłaczajac gaz wracamy do jazdy na benzynie bez utratuy mocy bo nie ma miksera.....Do tego instalacje mozna np wymontowac.....Natomiast z tego co wiem to na ziemnym jest DUZO mniejsa moc silnika i musi byc jakos specjalnie przerabiany mechanicznie...... czy cos -ale to nie jestem pewien.....Jak dla mnie LPG to prosty nieskomplikowany sposob na ekonomiczna i ekologiczna jazde....Czego szukac wiecej? jakis kwadratowych jaj i dzury w całym? [zlosnik] Poza tym czy to CNG czy wodor to jeszcze sporo wody w wisle upłynie.... w DE nie moga zrobic bezpiecznych stacji do tankowania i to sa gigantyczne koszty a co dopiero w Pl [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 7:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Średnia ta dyskusja, już mi się nie chce tego śledzić. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 16, 2005 9:00 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MERCEDES 4 EVER pisze:
Ja tez nierozumiem Sebiana -LPG nie a ziemny tak? Przeciez LPG jest idealne! Na lpg przy wtrysku gazu mozna miec taka sama moc jak na PB.Wyłaczajac gaz wracamy do jazdy na benzynie bez utratuy mocy bo nie ma miksera.....Do tego instalacje mozna np wymontowac.....Natomiast z tego co wiem to na ziemnym jest DUZO mniejsa moc silnika i musi byc jakos specjalnie przerabiany mechanicznie...... czy cos -ale to nie jestem pewien.....Jak dla mnie LPG to prosty nieskomplikowany sposob na ekonomiczna i ekologiczna jazde....Czego szukac wiecej? jakis kwadratowych jaj i dzury w całym? [zlosnik] Poza tym czy to CNG czy wodor to jeszcze sporo wody w wisle upłynie.... w DE nie moga zrobic bezpiecznych stacji do tankowania i to sa gigantyczne koszty a co dopiero w Pl [szalone]


Moje stanowisko raczej wiąże się z tym, co widzę na naszym krajowym podwórku - kupa domorosłych instalacji, niewyregulowanych itd. Jakoś do tej pory fabryczne LPG kojarzyłem tylko z dwoma europejskimi markami -Renault (tutaj zaskoczenie było dużo - Espace o przebiegu 400kkm) oraz Volvo. Świat światem, a my nadal daleko za Murzynami. Faktycznie, mi też już się nie chce gadać, skoro nawet w tej chwili na stonowane pytania, pierwsze odpowiedzi są bardzo imienne [szalone] Tak czy inaczej, dzięki Tricky za długi wykład [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 16, 2005 9:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No i jeszcze peugeot w 406 robił -nawet były w ofercie ASO na PL.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 16, 2005 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
sebian
od samego poczatku zaznaczylem ze dlatego sie dopytuje, bo chce wstawic najlepsza instalacje jaka bedzie pasowac i nie u pana kazia w stodole ...

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA
nysa 522


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 16, 2005 10:32 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
drwal pisze:
sebian
od samego poczatku zaznaczylem ze dlatego sie dopytuje, bo chce wstawic najlepsza instalacje jaka bedzie pasowac i nie u pana kazia w stodole ...


Spoko, ja odpuszczam temat LPG, ale pozostaję przy swoim w kwestii zagazowywania zacnych aut. Może czasem o coś zapytam, a póki co wrzucę sobie może na powrót jakiś stosowny podpis [oczko]

Pozdrawiam

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 10:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Co do calosci dysusji to sie nie wypowiadam , bo juz dawno napisalem ze nie bede zabieral w tego typu dyskusjach o LPG glosu, co i paru innym uzytkownikom forum bym doradzal.
Natomiast co do konkretow , drwal, zadzwon do Landi Renzo i popros o namiar na stacje instalujaca dla nich LPG na Marymoncie lub gdzies w bliskich okolicach . Nie pamietam niestety adresu ale w Landi powinni Ci podac bo gosc robi dla nich instalacje na pokazy . Jest dobry ale wymagania tez ma , mi w Villagerze kazal wrocic jak skasuje , naprawde niewielki, przedmuch przy kolektorze wylotowym ;-).

O&O

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl