MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt paź 22, 2019 5:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 02, 2019 12:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 856
Lokalizacja: Gdańsk
Panowie - ponieważ ostatnio więcej jeżdżę czeskimi samochodami to cholera mnie bierze jak wsiądę do poczciwego S124 i gdy zaczynam hamować to od razu całe życie staje mi przed oczami. Układ mam sprawny, wszystko jest ok, ale niestety w porównaniu do współczesnych autek to 124 ma już słabe hamulce ...
Ponieważ zaciski to ostatni element którego nie robiłem to korci mnie od razu na ich małe podrasowanie.
Jeżeli chodzi o tył - to tarcze mam takie same jak w W210, ale za to niższy klocek, który nie pracuje na całej powierzchni tarczy. Pytanie moje czy dając zacisk od 210 dorobię się większego tłoczka i będzie on kompatybilny z moją zwrotnicą 1:1 (są zaciski na 1 bolec i 2) ?
To samo tyczy się przednich zacisków - tu wiem, że tarcza jest nieco większa - ale wymiana tarczy to żaden koszt. Pytanie czy zacisk podejdzie - dodatkowo w 210 zacisk był od przodu, ale to chyba żaden problem - zamiana prawy/lewy ?
Nie mam tu na myśli o mega swapie na zaciski z AMG, ale lekką poprawę wydajności tego układu (np z E220 CDI). Z tego co pamiętam to W210 zanim się rozłożyło to hamulce miało całkiem sprawne.
Dodatkowo felga 15" 8-loch musi zostać, więc żadne wielkie zaciski nie wchodzą w grę.

_________________
S124 E220 '95(6) + LPGTECH
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/80660
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 8:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 613
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
To nie jest tak, że W124 ma słabe hamulce. Po prostu Twoje 124 ma słabe hamulce ;)

Przy osiągach jakie ma 2.2 w gazie standardowe hamulce będą aż nadto o ile działają jak powinny.

Ale jeśli jednak chcesz rzeźbić, to zamiast bawić się w jakieś przeróbki z 210 daj na przód tarcze wentylowane (z turbo, itp.), bo będzie łatwo i tanio. A jak dobrze poszukasz to na internetach można też czasem trafić wentylowany tył od kombi 3.2, lecz tu koszt może już być większy, więc najlepiej trafić do jakiegoś rozbieracza, który nie do końca wie co sprzedaje.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'91 300TD & '88 230TE & '87 300TDT


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 10:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 856
Lokalizacja: Gdańsk
DJ MAKU pisze:
To nie jest tak, że W124 ma słabe hamulce. Po prostu Twoje 124 ma słabe hamulce ;)

Przy osiągach jakie ma 2.2 w gazie standardowe hamulce będą aż nadto o ile działają jak powinny.

Ale jeśli jednak chcesz rzeźbić, to zamiast bawić się w jakieś przeróbki z 210 daj na przód tarcze wentylowane (z turbo, itp.), bo będzie łatwo i tanio. A jak dobrze poszukasz to na internetach można też czasem trafić wentylowany tył od kombi 3.2, lecz tu koszt może już być większy, więc najlepiej trafić do jakiegoś rozbieracza, który nie do końca wie co sprzedaje.


Mniej więcej pół roku nim nie jeździłem i po pierwszej jeździe przesiadając się z Fabii byłem mocno "zniesmaczony". Przewody wymienione, odpowietrzone, tarcze już dotarte po postoju. Reakcja na naciśnięcie hamulca jest niewielka (porównując do skody ...) - chciałbym to niewielkim nakładem pracy poprawić, więc stąd moje pytanie o zacisk od W210 - tam na pewno jest klocek który dociska całą tarcze (zacisk z jednym bolcem, choć jest rzadko spotykany) - pytanie czy jest on wymienialny 1:1

Przód jest wentylowany w standardzie. Tył ma wyższe tarcze niż 2.0D :) Wiem, że nie ma problemu z wyhamowaniem tego karawanu, jednak aby ostro wyhamować muszę wcisnąć pedał w samą podłogę.

PS 2.2 w gazie ma takie same osiągi jak 2.2 w benzynie - tamte czasy już minęły ...

_________________
S124 E220 '95(6) + LPGTECH
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/80660
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 11:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 613
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Większe tarcze z tyłu to jest kwestia kombi/sedan, silnik nie ma tu znaczenia.
Jak duża powierzchnia tylnej tarczy u Ciebie "nie pracuje"? W zależności od klocków może się marnować albo dużo, albo całkiem niewiele, u mnie zostaje może coś ponad 1cm do bębna.
To są tylne hamulce, tu poprawianie nie da oszałamiających efektów, jeżeli w ogóle jakieś da. Jakie masz te felgi 8 loch? 6.5 et44 czy 7 et37 ? Zobacz sobie, tam z przodu przy wentylowanych tarczach już nie ma miejsca na nic więcej co mogłoby dać jakiś wymierny efekt, przy tym większym et tarcza ewentualnie mogłaby być jeszcze odrobinę grubsza, ale średnicy już się nie da zwiększyć przy 15-stce.
Zresztą nic takiego nie jest potrzebne. Nie wiem co masz na myśli pisząc o pedale wciskanym do podłogi, bo jak jest sprawna pompa i podciśnienie, to jest skok pedału rzędu dosłownie 3cm a hamowanie do oporu to jest jeden pisk.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'91 300TD & '88 230TE & '87 300TDT


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 2:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 856
Lokalizacja: Gdańsk
8-loch mam zdjęte z E320
7Jx15H2; ET41 - więc może da się coś założyć ?

_________________
S124 E220 '95(6) + LPGTECH
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/80660
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: czw paź 03, 2019 8:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2622
Lokalizacja: Jaktorów
DJ ma rację, jak musisz wdepnąć hebel w podłogę to Ty masz coś nie tak. Gdzieś powietrze, balonujące wężyki, jakieś luzy w układzie tłok-kloc-tarcza (nie dotarte np). Normalnie przy mocnym wduszeniu musisz słyszeć jak ABS ratuje tył i przód.
Gdy ta mała tarcza się zarumieni a układ zagotuje płyn to wtedy jest problem z za "małymi" hamulcami. Teraz to jest problem z niesprawnymi.
Jak twardy pedał to serwo czasem siada, a jak skok za duży to gdzieś ten płyn się podziewa - trzeba badać sprawę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Masz problem z zasilaczem awaryjnym "UPS" ? - http://www.power-serwis.pl


Na górę
Post: pn paź 07, 2019 2:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 856
Lokalizacja: Gdańsk
może faktycznie mam coś spalone/zagotowane - raz na pewno w "trybie rajdowym" straciłem na chwile hamulce :)
Póki co w takim razie przyjrzę się oryginałowi ....

_________________
S124 E220 '95(6) + LPGTECH
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/80660
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: wt paź 08, 2019 11:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Płyn kiedy wymieniałeś?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl