MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw gru 13, 2018 11:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt gru 04, 2018 6:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 543
Lokalizacja: Warlubie
Rysunek który pokazałeś dokładnie potwierdza to co napisałem. Bardziej niż o moją wiedzę z fizyki, martwilbym się o Twoją umiejętność czytania ze zrozumieniem. Popatrz na ten rysunek i pomysł w jakich płaszczyznach dane tuleje ustalają wahacz a gdzie dają mu trochę popracować. Powiem więcej, sam jestem właśnie po kompletnej renowacji przedniego zawiasu w w201 i tuleje mam założone dokładnie tak jak pisałem i jak jest na tym rys. Auto prowadzi się super.
Ale żeby nie tworzyć jakiejś gownoburzy, napiszemy dla innych. Tuleje przednie mają ustalać w płaszczyźnie poziomej czyli mają być zamontowane na lezaco, zaś tylne mają ustalać w płaszczyźnie pionowej czyli być zamontowane na stojąco. Jasniej się nie da.

_________________
S 124 300TD Turbodiesel 1992r, Yamaha Fzs 600 1999r , Jawa TS350 1990r,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986r.


Na górę
Post: wt gru 04, 2018 8:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
No właśnie jak przeczytasz ze zrozumieniem to wyjdzie, że w twoim baby benzu jest na odwrót niż w innych... czy ty sobie jaja ze mnie robisz czy nie ogarniasz?
Przekładając na polski jest napisane na pierwszym opisie, że w taki sposób montujesz tuleję w W201 (front mounting = przednie mocowanie) i W124, W129 (rear mounting = tylne mocowanie)

Twoja wiedza jest słuszna do w201 a tu mówimy o innym modelu. A jak widać nie w każdym jest tak samo...
Przepraszam za złośliwość ale myślałem, że ciśniesz mi kit na temat 124.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: wt gru 04, 2018 9:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 543
Lokalizacja: Warlubie
To powiem szczerze, nie zaglebialem się w tekst. Spojrzałem na rys, wyszlo po mojemu i bylem zadowolony. Nie pomyślał bym ze jest różnica między 201 a 124, przecież to takie same zawiasy.
Zwracam honor masz całkowitą rację. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, teraz będę już wiedział. Tylko nie daje mi spokoju skąd te różnice. Przecież to jest takie samo zawieszenie, myślę że siły i naprężenia są w nich podobne.

_________________
S 124 300TD Turbodiesel 1992r, Yamaha Fzs 600 1999r , Jawa TS350 1990r,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986r.


Na górę
Post: wt gru 04, 2018 11:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
A powiem ci jeszcze dwie ciekawostki.
W W201.034 obie tuleje maja być poziomo a do sportline są tuleje, które w przekroju są okrągłe i niby twardsze.
Także to nie takie wszystko kolorowe :-?

Te różnice wynikają pewnie z masy poszczególnych modeli i wersji silnikowych.
Widocznie w "lekkich" egzemplarzach tuleje się nie deformują pod ciężarem samochodu a w ciężkich muszą być w pionie lub pełne.
Także autor tego posta profilaktycznie powinien obadać jak ma te tuleje zamontowane...
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: śr gru 05, 2018 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 543
Lokalizacja: Warlubie
Jednak najwazniejsze wychodzi z tego ze jest to , aby w obydwu wahaczach byly jednakowo wcisniete. Wtedy pracuja tak samo i auto nie bedzie sie rozjezdzać.

_________________
S 124 300TD Turbodiesel 1992r, Yamaha Fzs 600 1999r , Jawa TS350 1990r,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986r.


Na górę
Post: śr gru 05, 2018 10:22 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 02, 2017 11:03 pm
Posty: 23
Tuleje w przednich wahaczach wymieniałem w styczniu 2016 w zakładzie na Wiklinowej, stamtąd wysłali mnie na geometrię na ulicę Obrazkową, czego mało nie przypłaciłem życiem. Po fakcie okazało się, że prawy drążek kierowniczy mógł się wypiąć w dowolnym momencie(latał jak szalony), do tego stopnia że w tym jedynym dobrym zakładzie, którego nie wymieniłem w pierwszym poście, stanowczo odradzili mi powrót na kołach do domu. Przed tą diagnozą, a po rzeczonych wizytach pojechałem w góry na ferie.

Sprawdzę te tuleje, dzięki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl