MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw gru 13, 2018 10:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 27, 2018 9:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 02, 2017 11:03 pm
Posty: 23
Przez 3 lata nie udało mi się znaleźć mechanika od Mercedesów, z którego byłbym w pełni zadowolony, chodzi o serwis, który potrafi diagnozować i usuwać problemy, nie wymieniać na ślepo psując przy tym inne rzeczy dookoła.

Korzystałem z usług:
-jakiś znachor od skrzyń w Grodzisku Mazowieckim (oszust)
-Stefański Sandomierz (łatanie problemów, a nie usuwanie przyczyn)
-Buńczuk Warszawa (tragedia, totalny brak kompetencji)
-Staszica Milanówek
-Wiklinowa Warszawa (sianie spustoszenia wokoło)
-Kamylek Wyszków (najgorzej wydane 8 tys. w życiu)

Był jeszcze jeden serwis, ale uważam że niesprawiedliwe jest go wrzucać do rynsztoku powyżej, natomiast nie potrafi zrobić części rzeczy o które proszę.
Czy ktoś z Was ma mechanika, który zna się na zawieszeniu auta?


Na górę
Post: wt lis 27, 2018 12:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 70
Moglbys opisac, co robiles w w.w. serwisach i jakie masz do nich zastrzezenia? Tak z ciekawosci...


Na górę
Post: wt lis 27, 2018 2:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 02, 2017 11:03 pm
Posty: 23
Niestety nie mogę, bo zajęłoby to pół godziny, a już niektóre przygody z nimi opisałem wyżej, nie polecam żadnych z powyższych. Szukam dobrego serwisu, nie musi być tani, mają tam pracować mądrzy i dokładni ludzie, finalnie i tak wyjdzie taniej.


Na górę
Post: śr lis 28, 2018 8:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2015 10:35 am
Posty: 37
to może chociaż napisz jakie klopoty i z jakim autem masz... co chcesz zrobic..

_________________
srebrny


Na górę
Post: czw lis 29, 2018 8:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 02, 2017 11:03 pm
Posty: 23
Chciabym serwis, w którym ktoś się zastanowi i zdiagnozuje dlaczego auto ściąga w prawo, to jest pomierzy auto, może wrzuci na ramę i sprawdzi czy jakiś wahacz czy coś nie jest podgięte, czy hamulec któryś nie trzyma i postawi trafną diagnozę. Auto nie nosi śladów wypadków, a wyszłoby to podczas remontu blacharskiego.


Na górę
Post: czw lis 29, 2018 11:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 938
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Duke48 pisze:
Chciabym serwis, w którym ktoś się zastanowi i zdiagnozuje dlaczego auto ściąga w prawo, to jest pomierzy auto, może wrzuci na ramę i sprawdzi czy jakiś wahacz czy coś nie jest podgięte, czy hamulec któryś nie trzyma i postawi trafną diagnozę. Auto nie nosi śladów wypadków, a wyszłoby to podczas remontu blacharskiego.


Witaj,
nie podałeś czy to auto współczesne czy zabytkowe.

W opiniach o warsztatach na naszych forach masz kilka powtarzających się firm.

Tak na szybko moge polecić:
www.mercedesbroler.pl ul. łodygowa - Praga Północ
Leszek Borowski (22 723 74 29) - Piastów
Jacek Mianowski ( 602 242 595) - ul. Chełmżyńska 10d - Praga Południe

Pozdrawiam,

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: pt lis 30, 2018 10:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 02, 2017 11:03 pm
Posty: 23
Niestety Broler ma opinię montera i wymieniacza części na ślepo, a to jest dokładnie przeciwieństwo tego co chcę.
Do Pana Leszka Borowskiego dzwoniłem w 2015 roku, to na gdy na pytanie o jaki samochód chodzi odpowiedziałem C124, to nie wiedział o co chodzi i uparcie twierdził że coś takiego nie istnieje i że mylę z C klasą i ustanowił sobie za cel udowodnienie mi tego w rozmowie. Jak już na tym etapie pojawiają się problemy i niekompetencja, to uznałem, że szkoda nerwów.

Myślałem, że zakład Pana Mianowskiego już nie istnieje, czy Pan Jacek to syn? Zadzwonię tam, dziękuję.


Na górę
Post: pt lis 30, 2018 10:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2616
Lokalizacja: Jaktorów
Jacek To jest brat śp Zbyszka i od zawsze prowadził swoją część warsztatu.

Jak Ci samochód ściąga to nie do mechanika a na geometrię. Do tego koniecznie test drogowy kół na maszynie zdaje się hunter i wtedy będzie wiadomo co mu dolega.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Masz problem z zasilaczem awaryjnym "UPS" ? - http://www.power-serwis.pl


Na górę
Post: pt lis 30, 2018 4:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 02, 2017 11:03 pm
Posty: 23
ukaniu pisze:
Jacek To jest brat śp Zbyszka i od zawsze prowadził swoją część warsztatu.

Jak Ci samochód ściąga to nie do mechanika a na geometrię. Do tego koniecznie test drogowy kół na maszynie zdaje się hunter i wtedy będzie wiadomo co mu dolega.


No i właśnie nie tędy droga, geometria była ustawiana do bólu i mechanik(Kamylek) zamiast pomyśleć i pokombinować jęczał, że nie wie co ma robić., a tłumaczyłem od początku że to nie wina geometrii. Na 3 kompletach kół to samo, potrzebuję kogoś żeby dokładnie wszystko pomierzył i stwierdził co jest tego winą. To może być podgięty któryś wahacz, bądź trzymający hamulec lub coś innego, może trzeba sprawdzić czy auto trzyma wymiary, Potrzebuję tylko mechanika któremu się chce, bo ja mechanikiem nie jestem i nie mam wiedzy i narzędzi. Szukam serwisu, który nie robi wycinków aut tylko całość i jest kompetentny w tym co robi.


Na górę
Post: pt lis 30, 2018 10:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2616
Lokalizacja: Jaktorów
Jak jest wygięty wahacz albo auto nie trzyma wymiarów to ma to wyjść na geo z dokładnością milimetrów. Od tego ona jest! Generalnie nawet jak auto jest krzywe to kiedy odpowiednio ustawione - będzie jechało ok. Powiesz, że ciągnie w prawo to wyregulują pochylenia/wyprzedzenia tak, że nie będzie ciągnęło.
Trzymający hamulec to sam najprościej sprawdzisz mierząc temperaturę felg palcem.
A może masz 3 komplety kół do d. [hihi]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Masz problem z zasilaczem awaryjnym "UPS" ? - http://www.power-serwis.pl


Na górę
Post: ndz gru 02, 2018 5:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
Opowiem Ci moją historię, tylko auto trochę zacniejsze :)
Moja locha też ciągnęła w prawo, w zawieszeniu wszystko było nowe. Na geometrii nic nie wychodziło, koła były idealne, opony nówki, hamulce brały równo...Już też nachodziły mnie myśli czy aby ta buda trzyma się kupy itd
Co się okazalo. Zawsze wymieniam części sam ale z braku czasu i chwilowego urwania głowy w prawcy dałem auto do warsztatu na wymianę tuleji w przednich wahaczach... Po dłuższych przemyśleniach i kojarzeniu faktów zacząłem przyglądać się tym tulejom. No i problem znalazłem... W prawym wahaczu tylna tuleja była źle zamontowana. One muszą być zamontowane w odpowiednim położeniu ze względu na podatność na odkształcenia w określonych kierunkach.
Tylna tuleja była obrócona i zamiast blokować przesuw poziomy, blokowała przesuw pionowy. To powodowało, że wahacz w czasie jazdy przekręcał się do tyłu i odchylal koło na zewnątrz. W spoczynku wszystko było cacy i dlatego na geometrii nic nie wychodziło a w czasie jazdy ściągało. Oczywiście tuleję wymieniłem i problem zniknął...
Niestety z dobrymi mechanikami jest tak jak z lakiernikami. Trzeba szukać ze świecą. Ja dalej uważam, że we wrocławiu nie ma dobrych lakierników ale to taki off-top...
P.S. A czy hamulce równo biorą to sprawdzisz na pierwszej lepszej stacji diagnostycznej.... na rolkach

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: pn gru 03, 2018 10:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 543
Lokalizacja: Warlubie
jakub_gozdzik pisze:
Tylna tuleja była obrócona i zamiast blokować przesuw poziomy, blokowała przesuw pionowy.

Kolego, widziales kiedys wahacz z orginalnymi tulejami? Radze zobaczyc i przyjrzec sie w jakich kierunkach tuleje blokuja odpowiednie koncowki wahacza.

_________________
S 124 300TD Turbodiesel 1992r, Yamaha Fzs 600 1999r , Jawa TS350 1990r,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986r.


Na górę
Post: wt gru 04, 2018 7:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
Ale , ze niby o co chodzi? Wystarczy do wisa zaglądać?? Tam jest narysowane i opisane jak ma być.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: wt gru 04, 2018 9:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 543
Lokalizacja: Warlubie
Jakbyś mógł, pokaż mi to. Poproszę.
Wszystkie wahacze jakie mam z oryginalnymi tulejami( jeszcze z numeracja Mercedesa), mają tuleje wprasowane w następujący sposób:
- tuleje w otworze bliżej sworznia zwane także przednimi, usztywniają wahacz w poziomie, czyli maja delikatna możliwość pracy w pionie a znów te w otworze dalej od sworznia zwane tylnymi, usztywniają wahacz w płaszczyźnie pionowej.
Mam kilka takich wahaczy , mogę poprzeć to co piszę zdjęciami.

_________________
S 124 300TD Turbodiesel 1992r, Yamaha Fzs 600 1999r , Jawa TS350 1990r,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986r.


Na górę
Post: wt gru 04, 2018 5:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
[img]
Załącznik:
28841d1126290021-86-300e-w124-front-control-arm-bushing-question-control-arm-bushings-70.jpg
[/img]

Jest dokładnie odwrotnie niż to co napisałeś.
Przeczytaj opis i to co jest w nawiasach. A jak nie umisz po angielsku, to poproś kogoś żeby przełożył ci na język ojczysty.
Gdyby było tak jak opisałeś to w drogę byś nie wcelował.
Jak masz jakieś wątpliwości i chciałbyś żebym wytłumaczył ci jak pracuje zawieszenie, jak zbudowane są tuleje, jaką mają podatność przy swoim kształcie to daj znać, wtedy zrobię ci mały wykład z fizyki. Bo chyba nie byłeś na tej lekcji jak rysowalo się wektory sił i mówiło się o poruszaniu cial [oczko]
Pozdrawiam


Załączniki:
28841d1126290021-86-300e-w124-front-control-arm-bushing-question-control-arm-bushings-70.jpg
28841d1126290021-86-300e-w124-front-control-arm-bushing-question-control-arm-bushings-70.jpg [ 57.39 KiB | Przejrzano 346 razy ]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl