MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 25, 2018 11:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 28, 2018 9:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1007
Witam, czy ktoś może podpowiedzieć jak sprawdzić przy pomocy miernika czy działa prawidłowo. Dzięki za informacje

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: śr sie 29, 2018 10:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2962
Lokalizacja: W-Wa
Pod dywanikiem i klapka plastikową pod nogami z przodu od pasażera, będzie kabelek z pojedynczą okrągłą wtyczką (jak pamiętam to zielony, ale jest taki jeden) -to jest sygnał z Lambdy. Miernik na napięcie, zakres do 2V stałego i trzeba sobie znaleźć gdzieś masę (choćby w zapalniczce), a drugi kabelek do owej wtyczki pojedynczej. Zakres jaki powinien się zmieniać w zakresie 0,1-0,9V na ciepłym silniku, tak aby Lambda była zagrzana (najlepiej się przejechać kilka km). Ale jeśli będziesz miał problemy z zapłonem, to lambda może pokazywać stałe napięcie i nie znaczy to, że jest uszkodzona (tak u mnie było)...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: śr sie 29, 2018 12:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1007
Dziękuję, a w sondzie sprawnej ale poza autem można coś sprawdzić ?

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: czw sie 30, 2018 6:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 732
Lokalizacja: Legionowo
No właśnie sonda sprawna -wskazania falują.Zrobiłem w swoim W126 pomiar i tak na wypiętych wtyczkach opornośc na białych kablach ok ,uruchomienie silnika(wtyczka czarnego wypięta) i pomiar czarny/masa zaczyna startować od 0,1V dochodzi do 0,8V i stoi, z kolei wtyczka z czarnym kablem wpięta i pomiar czarny/masa = 0V czyli co sonda kaput?


Na górę
Post: czw sie 30, 2018 11:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2962
Lokalizacja: W-Wa
Jeśli Cie dobrze rozumiem, to przy rozpiętym kabelku sygnałowym sonda powinna zmieniać wskazania i tak jest (przynajmniej przez chwile), bo zabieramy sygnał ze sterownika i jak go nie dostaje, to nie reguluje prawidłowo... Jak sygnał z sondy jest wpięty i podaje do sterownika i wtedy masz 0V -to raczej bym szukał zwarcia dalej. Nie wiem, czy da się tak przestawić KEjet'a aby sygnał z sondy był 0V...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: sob wrz 01, 2018 8:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1007
No to tak okazało mię że: sonda jest made in H wie co. Wtyczka jest oryginał, wykręciłem zmieniłem i jest lepiej. Założyłem używaną Boscha z 4,2. Pozdrawiam MN

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: wt wrz 04, 2018 10:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 732
Lokalizacja: Legionowo
No dobrze a co mam powiedzieć gdy przy założonym końcowym nowym wydechu wskazania sondy dobijają do 0,9V i za cholerę nie da się nic przestawić a przy zdjętym wydechu końcowym wachania 0,4-05V i od razu czuć zmianę w pracy silnika i w spalinach(piekny kondensacik pary wodnej).Środkowy wydech rozciąłem aby sprawdzić czy tam nic nie siedzi i oprócz sadzy na ściankach czysto.Szlag mnie trafia bo wydech oryginał nówka.Sonda wąskopasmowa nowa w innym modelu MB.


Na górę
Post: wt wrz 04, 2018 10:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2962
Lokalizacja: W-Wa
Wydech na bank wpływa na skład mieszanki, bo z dziurawym środkowym M117 palił mi znacznie więcej...
Jak nie da się częścią mechaniczną dostroić, to szukałbym w zapłonie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: śr wrz 05, 2018 8:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 732
Lokalizacja: Legionowo
Zastanawiam sie co za cholera siedzi w tym wydechu bo jak dobrze pamiętam to zawsze był problem z mocą tego silnika czy to na gazie czy Pb,zawsze mułowaty.Bez wydechu reakcja na gaz momentalna.Przedmucham gada z kompresora śrubowego może tam jakieś gniazdo ptasie albo banan wyleci .Zapłon sprawdzony i ustawiony na lampę.


Na górę
Post: pt wrz 14, 2018 9:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1007
Ja w moim musiałem pierwszy katalizator wywalić i wstawiłem zwykłe rury ale chodzi ok. Po wyrzuceniu katalizatora drugiego trochę czasem telepie silnikiem na wolnych.

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl