MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 17, 2018 5:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: sob sie 04, 2018 4:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 469
Lokalizacja: Wrocław
berts pisze:
Cześć,

Miałem ostatnio chwilę wolną, podszkoliłem się w zachowaniu visco, no i to moje generalnie jednoznacznych symptomów nie dawało, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że swoje przeżyło - także stare poleciało zamontowałem nowe, i od razu żeby się nie pałować nowy termostat. Visko na rozgrzanym motorze przy zakręceniu ręką do momentu zatrzymania spokojnie robiło 1,5 może dwa obroty, podobnie przy wyłączeniu motoru dalej się kręciło, ale nie zawsze, były takie momenty, że pracowało w miarę normalnie. Po wymianie mam jedną rajkę po mieście za sobą i w tych ostatnich upałach jest ok, co prawda da się zauważyć ruch wskazówki w korku ale cudów nie oczekuję. Także trop kolegi Laudana był słuszny.

Jak już walczę z tą mokrą robotą czy jest jakaś zależność między sprawnością pompy wody a twardością węży? Gdzieś mi się na jakiś forum obiła o oczy informacja, że sprawna pompa to twardy wąż... ile w tym prawdy? u mnie jakkolwiek by to nie zabrzmiało wąż na rozgrzanym (zarówno ten górny i dolny) miękki ;)



Aktualizacja :)

Nie nacieszyłem się za długo. Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę z takim wynikiem:

Obrazek

Początkowo myślałem, że to przez temperaturę na zewnątrz, termometr pokazywał między 33 - 35 stopni, ale dzisiaj wracając było już około 27 stopni a u mnie:

Obrazek


A to zaraz po zjeździe z autostrady zachowanie nowego visko - ktoś podpowie czy tak powinno być ? auto na wolnych obrotach, jak podkręcałem to obroty wiatraka nie podnosiły się ... Czekam na tester uszczelki pod głowicą ...

https://youtu.be/K_XKxwgY9m0



Moja wina moja bardzo wielka wina, tak to jest jak się nie słucha bardziej doświadczonych kolegów, poniżej efekt dzisiejszej jazdy po mieście w korkach z pełną ekipą na pokładzie.




Obrazek


W trakcie jazdy:

Obrazek
Wczoraj wyciągnąłem termostat z samochodu, także to że jest nowy, z pudełka i porządnej firmy nie daje gwarancji sukcesu.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: ndz sie 05, 2018 4:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1310
Lokalizacja: WROCŁAW
Odważny jesteś zatrzymując nowe visco palcami [zlosnikz] . Ja bym się bał chyba...
Widać że słabo trzyma ale to może było spowodowane tym, że chłodnica była zimna. Visco nagrzewa się od chłodnicy.
Po wyjęciu termostatu sprawdz jak działa przy gorącej chłodnicy. Tylko na miłość boską nie palcem... weź zwiń gazetę w rurkę.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -zajechany
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: wt sie 07, 2018 1:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 499
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Twardy wąż oznacza nadciśnienie w układzie wody i tylko tyle. Powinien być twardy przy zagrzanym silniku i miękki przy temperaturze poniżej 80. Twardy wąż przy niskiej temperaturze to przedmuch, miękki przy wysokiej-uszkodzony korek


Na górę
Post: pt sie 10, 2018 11:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Kołobrzeg
Powiedz no kolego, czy jak odpalasz zimny motor to przez kilka/kilkanaście sekund słyszysz że visco jest spięte? Najlepiej jakbyś włożył w tym czasie palce to będziemy mieli pewność że działa.
Sprawne visco jeśli jest spięte usłyszysz bo ogromnie szumi.

_________________
C124 E320 - 94'
S210 E240T - 01'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: sob sie 11, 2018 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 469
Lokalizacja: Wrocław
darul pisze:
Powiedz no kolego, czy jak odpalasz zimny motor to przez kilka/kilkanaście sekund słyszysz że visco jest spięte? Najlepiej jakbyś włożył w tym czasie palce to będziemy mieli pewność że działa.
Sprawne visco jeśli jest spięte usłyszysz bo ogromnie szumi.


Przy zimnym nie wkładam palucha bo wiem, że przez chwilę zanim olej zajmie swoje właściwe miejsce visco powinno pracować na pełnych obrotach. Szczerze nie wiem czy moje tak pracuje, przez parę ostatnich dni było stosunkowo ciepło żeby nie powiedzieć gorąco rano, zobaczę jak temperatura wróci do w miarę normalnych.

BTW wąż po wyciągnięciu termostatu wrócił do normy...

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: ndz sie 12, 2018 10:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 990
To jest układ zamknięty, powinno na rozgrzanym silniku być ciśnienie w układzie, korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny? Jak teraz z ciepłota węzy idących do chłodnicy.

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: wt sie 14, 2018 7:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 469
Lokalizacja: Wrocław
Marian-m110 pisze:
To jest układ zamknięty, powinno na rozgrzanym silniku być ciśnienie w układzie, korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny? Jak teraz z ciepłota węzy idących do chłodnicy.


Problemem był prawdopodobnie termostat, który nie otwierał się, motor się nagrzał pompa dawała ciśnienie a termostat nie puszczał - w efekcie węże były twarde, górny i dolny gorący, obecnie po wymianie termostatu na sprawny - temperatura 85 stopni (w połowie pomiędzy 80 a następną kreską) jeżdżę kilka dni i nie temperatura nie zbliżyła się do następnej po 80 stopni kreski, co prawda przy 30 paru stopniach na zewnątrz zjeżdżając z autostrady na światłach wskazówka jest delikatnie wyżej niż 85 ale to chyba norma? Wąż górny gorący, dolny chłodny i bez nadmiernego "nadęcia". Co prawda dalej nie mam pewności co do sprawności visko - ale skoro się nie grzeje wydaj się, że nie ma co szukać dziury w cały. Co do korka to jak się auto zagotowało to wywaliło płyn przez wężyk pod korkiem więc myślę, że jest szczelny.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: wt sie 14, 2018 7:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1310
Lokalizacja: WROCŁAW
Bartek działające visco po prostu słychać. Odpal silnik, zostaw na wolnych obrotach aż osiągnie temperaturę. Następnie dodaj gazu na postoju i powinoenneś usłyszeć charakterystyczne wycie, takie łuuuuu [zlosnikz] no i zdecydowanie trudniej je zatrzymać gazetą...
Kiedyś dasz posłuchać to Ci powiem czy działa.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -zajechany
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl