MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr gru 12, 2018 9:13 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 10, 2018 4:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5326
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jako, że pany mechaniki to chyba robią sie pany informatyki , żaden z nich nie podjął się wymiany kompletu wahaczy z tyłu w 124 .
No to podjąłem się sam heh
Ogólnie to robota z gatunku , "ja się nie podejmuje tego" .Około 5 godzin na stronę.
Cięcie , grzanie i ciężkie młotki , łomy itp.
Pierwsze co, to dlaczego dosłownie złamał się lewy dolny wahacz , a prawy ten sam pękł do połowy?
Kolejne na górze , nie da się nawet klucza założyć , a co dopiero cięcie grzanie czy siłowe rozwiązania .
No to ten zostawiłem , mi się wydaje, że trzeba zwalić wózek, a to jakaś zemsta konstruktorów chyba .
Może ktoś zna jakiś patent na ten jeden górny wahacz górny przedni dokładnie.
W dolnym wahaczu jest tzw. tuleja pływająca zaraz przy piaście. To ma mieć taki dziwny luz?
Po odpięciu większości wahaczy to można ruszać piastą na boki jak się chce.
Rada dla tych , którzy mają takie pomysły jak ja hehe
Musi być podnośnik z kanału sienie da.
Klucze to 17 18 19 oczkowe czasem giete .
WD 40 to można zostawić przy rowerze. Udarowym to radze ostrożnie, taki na 4000Nm potrafi wyswobodzić śrubę z tulei ale prędzej ją urwie . Szlifierka kątowa z tarczą 250 mm , te małe nie sięgają.
Gotowego rozwiązania nie ma, na pewno jest cięzko z każdą jedną srubą .
Z lewej pójdzie fajnie z prawej masakra hehe.
Dochodzi tez rozwiercanie śrub ale tylko tych przy piaście . Te w wózku to najlepiej od razu ciąć tuleje chyba jedyny słuszny pomysł na dośc szybki demontaż .
Też dziwne, że auto teraz z tyłu stoi około 4 cm wyżej ułoży się?
Mam fotki dla potomnych z całej operacji , ale wrzucić je tutaj to lepiej wymieniać wahacze hhehe

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 12:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
O ten wahacz się rozchodzi?
https://youtu.be/BD8tpIEeH2A

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 8:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1037
Ja wyjąłem cały wózek, poduszki tez się zużywają i rozkręciłem wszystko i z powrotem do auta .MN

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 9:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 842
Lokalizacja: Gdańsk
THC pisze:
.
Też dziwne, że auto teraz z tyłu stoi około 4 cm wyżej ułoży się?

A dokrecałeś wahacze jak stał na kołach czy wiszących na podnośniku?

_________________
S124 E220 '95(6) + LPGTECH
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/80660
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 11:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5326
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dokręcałem tak jak trzeba , zasymulowałem mu warunki z obciążeniem heh lewarując jeszcze na podnośniku.
Na zrzut wózka to nie miałem ani ochoty ani czasu .
Jakub , gość odkręca wszelkie śruby bez wysiłku, każda tulejka itp. wszystko mu ładnie wychodzi jak w nowym aucie.
Nawet jeśli dało by się jakoś odkręcić nakrętkę to śruba musiałaby być luźna żeby ją wyjąć.
I takie śruby trafiłem w wahaczach tych na samej górze takie banany .
Przy piaście dramat wiercenie, a przy wózku klucze jak na tym filmie i śruba wyszła jedna i druga strona palcami .
Może było kilka lat temu wymienione, cała resztę miałem chyba z fabryki gdzieniegdzie widoczne pod rdza numery.
Wózka też wolałbym nie ruszać , nie wiem jak z wykręceniem śrub tych czterech z podwozia.
Samochód jak to eklasa miał już remont blacharki pod spodem i na zewnątrz .
Może mi wyjdą z gwintami .
Samochód i tak powoli przygotowuje dla nowego właściciela , także zostawiam tak jak jest .
Chyba,że przekonam mechaników , że "to tylko jeden wahacz z prawej i jeden z lewej" heheheh

No i jeszcze temat tych tulei pływających.
Ja je chyba wymienie profilaktycznie, to już się raczej mechanik podejmie wygląda na prostą sprawę. Mam dwie takie na półce.
Załącznik:
IMG_20180309_161154.jpg
IMG_20180309_161154.jpg [ 96.88 KiB | Przejrzano 917 razy ]


Tak to zastałem :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: wt mar 13, 2018 5:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3972
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
U mnie największy problem był z tuleją pływającą, żeby wyjąć śrubę - aż krzywiło się ucho wahacza. Reszta wyszła w miarę OK, ale miałem wózek zdemontowany. Skoro u Ciebie inne elementy były problemem to z tuleją będzie tragedia...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W201 1.8E KAT '90
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl