MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 26, 2018 4:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 15, 2018 10:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Panowie tak z ciekawości chciałem zapytać czy jest gdzieś podana minimalna grubość stabilizatora przód do W124, z tego co wiem to jest kilka rozmiarów wewnętrznych średnic gum, chciałem to dobrać jakoś rozsądnie bo wydaje mi się, że mam trochę za duży luz.

Obrazek

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: czw lut 15, 2018 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 119
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
http://www.w124performance.com/images/W ... aybars.pdf

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: sob lut 17, 2018 8:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki - czekam na trochę ciepła i będę walczył.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pt lut 23, 2018 1:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1007
Z tego co pamiętam są tylko 2 rodzaje grubości dostępne bez kłopotu

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: pn lut 26, 2018 3:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
Marian-m110 pisze:
Z tego co pamiętam są tylko 2 rodzaje grubości dostępne bez kłopotu


Bardziej zastanawiam się nad "zużyciem" samego drążka stabilizatora, być może guma o zbyt dużej średnicy, ale z tego co pamiętam to ostatnio opaski dociągnięte na maxa a i tak spory luz był. Chcę sprawdzić czy drążek nie stracił wymiaru. Bo gumy to pewnie zwyczajowo się wybiły.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pn lut 26, 2018 5:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5323
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Raczej stracił.
Można napawać i szlifować, ale pewnie da się dostać jeszcze dobry używany .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 26, 2018 7:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1007
Drut nie bardzo się zużywa max 0,03 mil sprawdzić trzeba czyszcząc farbę obok miejsca mocowania , ale ja miałem wybite półpanewki

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: śr lut 28, 2018 8:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
Marian-m110 pisze:
Drut nie bardzo się zużywa max 0,03 mil sprawdzić trzeba czyszcząc farbę obok miejsca mocowania , ale ja miałem wybite półpanewki


Też ciekawa koncepcja z tymi panewkami... czekam na wiosnę, lista rzeczy do zrobienia rośnie ;)

Jedyną dobrą rzeczą przy wybitej gumie jest to, że przestał mi pękać łącznik stabilizatora bo średnio co pół roku musiałem wymieniać ....

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pt mar 02, 2018 12:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3970
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
berts pisze:

Jedyną dobrą rzeczą przy wybitej gumie jest to, że przestał mi pękać łącznik stabilizatora bo średnio co pół roku musiałem wymieniać ....

Bo ta guma ma się obracać. Skoro pękał to się nie obracała. Walczyłem z tym 2 lata.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W201 1.8E KAT '90
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt mar 06, 2018 8:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
bary123ce pisze:
berts pisze:

Jedyną dobrą rzeczą przy wybitej gumie jest to, że przestał mi pękać łącznik stabilizatora bo średnio co pół roku musiałem wymieniać ....

Bo ta guma ma się obracać. Skoro pękał to się nie obracała. Walczyłem z tym 2 lata.



Może za ciasno to skręciłem wszystko, stosowałem się do zaleceń, że fura na kołach nie w powietrzu, nawet druciakiem walczyłem i posmarowałem ludwikiem żeby się obracało... no ale może z czasem się znowu zapiekło.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: sob mar 10, 2018 4:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5323
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dziś miałem na stole stabilizator z przebiegiem 400 000km.
Wymiana gum kompletu.
Te bliżej silnika mają 28 mm te bliżej kół chyba 22 , na pewno sa mniejsze.Półpanewki też są inne i nie są zamienne .
Sam drążek w miejscu gum mniejszy o 3mm po 23 latach i przebiegu jak wyżej.
Nie wiem skąd te 0.03mm??
Skręcić te pół panewki większe jest dobrze , ale te bliżej kół to lipa straszna.
Z wahacza wystaje gwint , który można zwykłym kluczem urwać .
Trzeba wtedy wiercić , odginać blaszkę wahacza , wkładac nakrętkę , masakra trzeba uważać.
Zanim się weźmiesz za wymianę oblewaj tą przy kołach płynem hamulcowym tydzień wcześniej.
Jakby co łatwo się wierci , miękkie śruby te gwinty , a i da się tam wcisnąć nakrętke i ją zaklepać potem.
Nie wiem czy dobrze widzę, ale u Ciebie jest śruba wkręcona w wahacz?
Mam na myśli tą na dole .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 8:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5323
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dodam jeszcze, że ustało wibrowanie kierownicą przy prędkości od 90 do 105 .
Jaki miały na to wpływ gumy stabilizatora to pojęcia nie mam.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: wt mar 13, 2018 1:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
THC pisze:
Dodam jeszcze, że ustało wibrowanie kierownicą przy prędkości od 90 do 105 .
Jaki miały na to wpływ gumy stabilizatora to pojęcia nie mam.



Cześć,

Dzięki za instruktarz, niby prosta sprawa a mogłaby mnie zblokować na parę dni ;) teraz wiem, że jednak trzeba się lepiej do tego przygotować. Tak z ciekawości to zostawiłeś stabilizator czy szukałeś używki? Udało się wygubić te 3 mm ?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: wt mar 13, 2018 4:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5323
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zostawiłem stary , tylko zaznacz go sobie bo w pierwszej chwili chciałem na odwrót zamontować , a nie jest zbyt poręcznie go pakować na miejsce:)
Przy łącznikach wyszło ładnie , półpanewka docisnęła gumę do drążka, takze jeszcze te 3mm nie zrobiły różnicy .
Przy kole podobnie .Jest ok, na pewno nie ma luzu bo ustało głuche stukanie, a podejrzewałem końcówki drążków.
Kiedyś w 123 widywałem stabilizatory wyżarte strasznie miały 1/3 mniejszy obwód i wtedy juz było słabo .

Półpanewki dokręciłem do końca, aż doszły do uchwytu i do wahacza .
Stare gumy i nowe gumy łatwo zbija/nabija się młotkiem , nawet nie trzeba niczym smarować .
Wiadomo,że trzeba posmarowac smarem właśnie te wyżarte miejsca żeby łączniki nie strzelały.
Stabilizator pracuje też przód tył, kiedy koło wisi łącznik jest wygięty ,ale kiedy juz postawisz to się prostuje .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 W211 E200K R129 280SL C124 E220 C219 320 CDI W220 320 CDI


Na górę
Post: pt kwie 20, 2018 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 474
Lokalizacja: Wrocław
Czołem,

Wyrwałem chwasta, tak jak pisał wcześniej THC nie obyło się bez walki.

Obrazek

Dolne szpilki wkręcone w wahacz w środku wahacza nakrętka ? nie wiem czy tak było w oryginale. Górna z jednej strony przyspawana, z drugiej zwykła śruba. To co mogłem dałem nowe, ale do tematu chyba trzeba będzie wrócić.

Obrazek

Zaszalałem i kupiłem nowe panewki Lemfordera, ale masakrycznie utrudniały dokręcenie nakrętek. Trochę inaczej profilowane, niż stare i nawet cienkościenną nasadką miałem kłopot żeby to połapać. Na drążku większych śladów zużycia nie zauważyłem. Założyłem nowy wspornik i zobaczymy ile to pojeździ ;)

Przy okazji zaliczyłem rundkę w koło komina :)

Obrazek

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl