MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt gru 12, 2017 10:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 08, 2017 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Witam
Po prawie 7 latach prac, W109 300SEL z 1968r. jest prawie skończony.
Niestety od ponad pół roku męczę się z nierówną pracą silnika - 2.8 M130 na wtrysku BOSCH.
W trakcie remontu silnika, nie ruszałem pompy wtryskowej. Wcześniej (przed remontem) miał upalony jeden zawór - ale na 5 cyl chodził lepiej niż teraz !

Chyba wymieniałem już wszystko co mogłem - świece, kopułka, przewody, przerywacz, palec, opornik porcelanowy itp.
Ostatecznie po wielu miesiącach walki i rozważania za i przeciw, kupiłem zapłon 123ignition + przewody + cewka 40kV.

Niestety w dalszym ciągu brak poprawy. Sprawdzałem po raz kolejny luzy zaworowe - wszystko ok. Sprężanie na wszystkich cylindrach 10-10,2 bar.
Rozrząd ustawiony poprawnie.
Poniżej też filmik z pracy pompy wtryskowej - daje paliwo na wszystkie cylindry. Czy dawka / ilość paliwa jest prawidłowa to nie wiem.
https://www.youtube.com/watch?v=UKbbHS6 ... e=youtu.be
A tak wygląda iskra ("na zewnątrz" wygląda, że jest ale wydaje się dosyć "cienka" - w cylindrze ciśnienie może ją "gasić" ?!) :
https://youtu.be/KWCLmc493dk

Cały czas jestem zdania, że coś jest nie tak z iskrą. Jedne świece czarne, a drugie zalane. Nawet lampa stroboskopowa bardzo słabo łapie impuls - wręcz praktycznie go nie łapie. Na W123 i W126 sprawdzałem i iska i lampa stroboskopowa daje jak szalona. A w W109 lampa mruga może na 2 cylindrach i to też nie zawsze.
Ciekawe jest to, że przez te kilka miesięcy silnik może ze 3 razy miał takie momenty, że pracował bardzo ładnie. Nawet nim jeździłem po wiosce.

Czy ktoś ma jakiś pomysł ?? Może to być wina jeszcze braku jakiejś masy ? Kto może polecić jakiegoś speca od silników M130 ??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.


Załączniki:
Komentarz: Auto
DSC07207 - Kopia.JPG
DSC07207 - Kopia.JPG [ 32.12 KiB | Przejrzano 425 razy ]
Komentarz: Silnik
DSCN0120.JPG
DSCN0120.JPG [ 45.55 KiB | Przejrzano 425 razy ]
Komentarz: Cewka
DSCN0119.JPG
DSCN0119.JPG [ 31.2 KiB | Przejrzano 425 razy ]
Komentarz: Świece
DSCN0122.JPG
DSCN0122.JPG [ 35.92 KiB | Przejrzano 425 razy ]

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.
Na górę
Post: ndz paź 08, 2017 10:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1178
Lokalizacja: WROCŁAW
A zasilanie do cewki masz zdrowe 12V?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -zajechany
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: ndz paź 08, 2017 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Tak. To było pierwsze co sprawdzałem. Nawt raz pominalem stacyjke i dałem 12v z akumulatora bezpośrednio.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: śr paź 11, 2017 7:17 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 859
W moim 6,3 jak nie zapali od strzała trzeba wyjąć swiece i przedmuchać inaczej nie zapali iskara raczej jest u ciebie jak trzeba tylko czy wtrysk nie zalewa swiecy ?

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: czw paź 12, 2017 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Marian-m110 pisze:
W moim 6,3 jak nie zapali od strzała trzeba wyjąć swiece i przedmuchać inaczej nie zapali iskara raczej jest u ciebie jak trzeba tylko czy wtrysk nie zalewa swiecy ?


Tylko nawet jak zalewa, to czy lampa stroboskopowa nie powinna dawać i tak impulsu ? Dawkę na wtrysk się jakoś reguluje ? Mogę sam coś zrobić przy pompie ?
Kolejny krok to sprawdzenie wtrysków.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: czw paź 12, 2017 6:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 637
Lokalizacja: Legionowo
Aby wyeliminować wady układu wtryskowego zasil silnik na krótko lpg na mega prostej instalacji.Robię tak przy d-jet i wiem z której strony szukać problemu.


Na górę
Post: czw paź 12, 2017 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Do czego jest ten mechanizm w pompie wtryskowej ?
https://www.youtube.com/watch?v=1RKnvu0kmNk

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pt paź 13, 2017 9:37 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 859
U mnie jest guma na tymi gasisz auto jak samo nie chce zgasnąć

_________________
6,3 sel
107 sl i c
560 sec i L
500E i 300D
123 300 TurboDiesel
2,3 16V


Na górę
Post: sob paź 14, 2017 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Czyli nikt nie zna nikogo kto w PL naprawia takie silniki i jest w miarę kumaty ??

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: ndz paź 15, 2017 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 53
Tom_Lca pisze:
Czyli nikt nie zna nikogo kto w PL naprawia takie silniki i jest w miarę kumaty ??


Paru jest.

Np Kolega z lublina ( marcin 280e ) , który ma te pompy w małym palcu

A jeśli jesteś z Wrocławia lub okolic to też mogę na to spojrzeć.


Na górę
Post: ndz paź 15, 2017 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Jestem z Legnicy.
A nie przejeżdżasz gdzieś koło Legnicy czasami ? Auto stoi bardzo blisko A4. Ostatnio byłem we Wro w firmie Jetronic ale z W126. Jest tam jeden kumaty gościu.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: ndz paź 15, 2017 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 53
Tom_Lca pisze:
Jestem z Legnicy.
A nie przejeżdżasz gdzieś koło Legnicy czasami ? Auto stoi bardzo blisko A4. Ostatnio byłem we Wro w firmie Jetronic ale z W126. Jest tam jeden kumaty gościu.



daj swój nr tel na priv. Czasem jestem w okolicy.


Na górę
Post: pn paź 16, 2017 3:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Jaki jest kąt wtrysku pompy ? Zauważyłem że u mnie jest jakieś 20 stopni po GMP! Chyba tak nie powinno być ?! Powinno być coś przed GMP ...

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pn paź 16, 2017 8:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 117
Numer GG: 9553836
Znalazłem coś takiego w książce (załącznik). Czyli wychodziłoby z tego, że prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej to :
- przekręcenie wału korbowego (z podziałką) 20 stopni po GMP,
- montaż pompy z ustawieniem wałka i znaczników jak na rysunku w załączeniu.

Zgadza się ?
Zatem czy jest prawdopodobne, żeby wtrysk następował 20 stopni po GMP ?

Czy ktoś wie w jaki sposób mogę zmienić kąt wtrysku ? Wyjąć pompę i obrócić wałkiem w pompie ? Czy trzeba rozrząd rozpinać ? Czy jak ściągnę ten cały dekiel z mocowaniem aparatu zapłonowego to coś mi to da ? Czy po prostu tylko będę widział koło i łańcuch przy pompie ?


Załączniki:
Pompa wtryskwoa.jpg
Pompa wtryskwoa.jpg [ 35.14 KiB | Przejrzano 300 razy ]

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.
Na górę
Post: pn paź 16, 2017 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 53
Tom_Lca pisze:
Znalazłem coś takiego w książce (załącznik). Czyli wychodziłoby z tego, że prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej to :
- przekręcenie wału korbowego (z podziałką) 20 stopni po GMP,
- montaż pompy z ustawieniem wałka i znaczników jak na rysunku w załączeniu.

Zgadza się ?
Zatem czy jest prawdopodobne, żeby wtrysk następował 20 stopni po GMP ?

Czy ktoś wie w jaki sposób mogę zmienić kąt wtrysku ? Wyjąć pompę i obrócić wałkiem w pompie ? Czy trzeba rozrząd rozpinać ? Czy jak ściągnę ten cały dekiel z mocowaniem aparatu zapłonowego to coś mi to da ? Czy po prostu tylko będę widział koło i łańcuch przy pompie ?



Jeśli masz whatsapa to wyślę Ci instrukcję z niemieckiej książki obsługi


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl