MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw gru 13, 2018 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 12, 2017 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Witam.szanowne grono... [zlosnikok]
Meega dlugo czasu mnie tu nie bylo..ale jestem i obiecuje ze bede czesciej... [zlosnik]
posiadam kilka szt Mercedesa Sprintera, ostatnio w ciagu kilku miesiecy dokupilem kilka szt benzyn z gazem; jako ze mieszkam w Londynie to emisja spalin pogania,,,a auta z LPG sa traktowane jak hybrydy..wiec stad wybor padl na wersje w 902/903/904 z 2000-2006 ,mam wersje 214 z lpg,mam 314 3szt w tym jedna z NGT ,ladne to w miare i funkcjionalne,o taniosci nie wspomne,no i w koncu po klopocie w wtryskami czy turbami... :evil: :evil: :evil: :oops: :oops: :oops:
Ale mam klopot... jak kaze autka maja jakies fabryczne mankamenty..
rozrzad - a konkretnie ich slizgi i slabej jak na tamte czasy materialy(lancuch).
Musze wymienic CALY ZESTAW , a informacji o tych modelach jak na lekarstwo..silnik to 2,3 benzyna,slupek taki sam jak w W203 na tzw 1 wanosie silnik R111984 . 143-148km moj dziabniety jest kompem na 180km, drugi na 170,a teraz buduje 414 i bedzie 198km ale to sie jeszcze zobaczy :evil:
Posiada ktos do tego modelu shemat rozrzadu ..znaki oraz jak ustawic...kazda zreszta informacja meega droga jak i bezcenna. Sam wiele juz wiem ,wiec chetnie sie podziele kazdym info czy wskazowkami...
Dzieki za poswiecony czas Panowie oraz byc moze i Panie..Milego wieczoru-pozdrawiam Artur

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: wt cze 13, 2017 6:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 553
Czemu chcesz wymieniać łańcuch na rozrządzie? Hałasuje? Sprawdzałeś wyciągniecie?
W M111 jest dwurzędowy łańcuch i porządne koła zębate, jak nie hałasuje to się tego nie rusza.
Ten problem to domena nowszych silników - M271.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: wt cze 13, 2017 8:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1358
Lokalizacja: WROCŁAW
Dobrze kolega mówi. A poza tym macie tam inne internety? Wpisz w googlach m111 wymiana rozrządu allbo w twoim przyszłym ojczystum jezyku timing chain replacement i bedziesz mial wiedzy od groma. A jak nic nie znajdziesz to podesle ci materiały.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: wt cze 13, 2017 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Ha ha ha ha ojczystym... thu tfu jedyny akceptowalny to tylko i wylacznie PL...choc klopoty meega z ortografia bo dyslektykiem jestem to i tak meega duzo ogarniam... :oops:
Ale wracajac do tematu...mam sprintera 314 w maxie (chlodnia).Kupilem go niesprawnego przebieg tylko 111tys mil z chaczykiem,Autko po kradzierzy,a konkretnie w skrocie,,(gosc zostawil Auto na serwis; pasek ,oleje,przeglad itp) ,ale niefartem,zamiast na garaz, auto trafilo na dziuple,gdzie podczas demontazu nalot policji,,,troche osprzetu poginelo z kabiny chlodnica,gril,lampy i takie tam drobnica wnetrza.koles sie zlalmal gdy odebral samochod postal 5lat i trafil do mnie,,Poogarnialem wiekszosc brakow,ale mesio nie chcial zapalic...wiem ze dorabiany byl kluczyk,ale zle zakodowany,,ogarnolem to w PL wysylajac co trzeba i juz czyta imo ,kluczyk zezawala na odpalenie,,i podczas rozruchu silnik jak by lapie ,ale nie moze odpalic
skanowanie wychodzi czujnik walka rozrzadu,,ok podmiana ze sprawnego sprintka 214 (to samo mniejsza buda tylko),to wyskoczyl czujnik walu..ok kupuje nowke,,,nic dalej wywala ten sam blad ..wiec podmianka pelnego zestawu z jednego do drugiego,,mniejszy 214 odpala bez klopotu,a chlodnia 314 nadal nie chce,,,lapie i nic tylko jak by paliwo sie skonczylo i odpowietrzal bys ze jak by za moment mial zagadac...rece opadly ,,,mysle sprawdzam google i padlo ze to rozrzad,,,ok rozbebeszylem osprzet z przodu i okazuje sieze...
na OT zosrzad sie nie pokrwa o zebach filmik z yutuba...tego modelu silnik,,,sprawdza 20 stopni za OT i walek ssacy ma jakies na oko 2-4zebow brakuje, krece dalej dochodze do ok 26stopni do 27 max i na glowicy walki graja ze znakami wyszlo ze 7 stopni przesuniety ok 4 zebow...kompresja sprawdzona ,,na dlon'' podczas krecenia jest sprezanie w gniazdach swiec(wiadomo-swiece wykrecone) a wiec zawory sa OK przynajmniej nie ma tam rzezni,,bo gdyby byly pogiete zawory, nie bylo by w tym cylindrze kompresji,a paliwo wypycha i to zdrowo,,,i teraz co radzicie....
Luzowac napinacz lancucha, ustawiac na 20 stopni za OT i przestawiac walki,na znaki .....
Czy ustawic walki,zablokowac je a potem wal,,,cofac czy pelny obrot do tych 20 stopni za OT...nie robilem tego nigdy wczesniej,wiec stad moje moze smieszne zapytanie...
czy calkowicie wywalic ten zestaw i zlozyc nowy wlacznie z napinaczami itd,,,zaden z mechankow tu(UK) nie chcial sie podjac bo w razie ,,W'' to sa koszty wiadomo,jeden z kolegow terz mechanik moze mi pomodz w tym ale chce wiecej wiedziec co i jak on bedzie podpieral sie Autodata.
Ale wiadomo, inczej jak skladasz na nowych czesciach czy wkladasz glowice i krok po korku uzbrajasz, a inaczej jak przestawiony,,,nasowa sie pytanie jak do tego doszlo,,,ze jest przesuniety,z koleji ja z tego co wiem/ustalilem, to samochod zostal na biegu,bo skradziono mu lewarek biegow i wiem ze najpierw jakims duzym terenowym na sztrywnym holu go wyciagli, a potem na lawete,do miejsca spoczynku,to wtedy auto stalo ok roku z policyjnego parkingu,(na policyjny terz niewiadomo jak rzeznicy go wladowali)no i kiedy zabieralem go ja (5 lat stania) kolejne 2-3 m byl targany po trawie i piachu przez laweciarza,,dopuki nie skoczylem do kabiny, krzyklem by stanol i wcisnolem pedal sprzegla,po czym normalnie wciagniety zostal juz bez klopotu,,,
co radzicie panowie,,generalnie autko po 111tys jest jak nowe pod maska,troche posniedziale wiadomo,ale zuzycie czesci jest wrecz smieszne; rozrzad i reszta w naprawde przyzwoitym stanie,zero zuzycia czy jakiegokolwiek nagaru czy osadu na silniku,od nowosci na castrolu,
Co radzicie,,mile widziana kazda literatura,fotka czy informacja...

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: sob cze 17, 2017 8:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Witam ponownie...
Sprinter prawie doprowadza mnie do flustracji...i glebokiej irytacji... jak nie palil tak nie pali...cos tam zaskakuje...ale dalej tzw.LIpA...
rozrzad sprawdzony....znaki sa ok....czujnik walka rozrzadu....podmieniony ze sprawnego auta... czujnik walu zalozony nowy...oraz do kompletu rownierz zalozony z chodzacego busa... i nadal nic podczas pruby odpalenia rozruch i tylko jak by chcial a nie mogl...zaskoczyc...i wywala blad P0341
Camshaft position sensor A. Circuit Range/ Performance Bank 1 or single sensor.
po rozwinieciu legendy w skanerze...pisze rakaie o to wiesci
Faulty Crankshaft Position (CKP) sensor
damaged reluctor ring (missing teeth or not turning due to sheared - off keyway ) Open or short in the Crankshaft posution ckp sensor circuit

co oznacza....
Uszkodzony pierścień przekaźnika (brak zębów lub nie obracanie z powodu ścinania rowka klinowego) otwarcie lub zwarcie w obwodzie czujnika ckp wału korbowego

Wiec moze ktory mial juz taki dziwny przypadek i wie gdzie gdzie jeszcze rece nozna wlozyc...by odpalic tego dziada...bo mam absolutnie dosc...

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: ndz cze 18, 2017 3:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 553
wiązki sprawdzałeś? bo mogły się pokruszyć izolacje

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: czw sie 03, 2017 8:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Tak wiazka nawet druga byla zalozona i nic..
Ale finalnie samochod juz chodzi - niestety konieczna wymiana byla konieczna na 2gi silnik w tym doszedlem ze rozrzad przeskoczyl o 7 stopni wiec stracil minimalnie kompresje...oraz zamienione byly przewody paliwa,doplyw z powrotem,ale to musial jakis magik cudowac...To byla najszybsza naprawa poniewaz nie moglem juz dluzej stac i czekac z busem.Silnik pojedzie do PL i tam zostanie zrechabilitowany bo i tak wszystkie czesci tylko mercedes UK i sciagal by to z niemiec...a porownywalem czesci tu w UK i w PL ,to angole marze taka bija ze szok...Niekiedy 100%...

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: pt lip 13, 2018 10:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 755
Lokalizacja: Garwolin
Odświeżę temat i zapytam:
Jak wyciągnąłeś z M111 2,3 170, 180 i 198KM za pomocą kompa?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl