MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:53 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 24, 2017 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Skrzynia była rozebrana absolutnie do ostatniej śrubki. Wszystko idealnie wymyte w benzynie ekstrakcyjnej.
Płyta sterująca, też rozebrana i umytą. Wymienione wszystkie uszczelnienia na nowe z zestawu. Nowe tarczki i niektóre przekładki. Wszystkie wymiary, tolerancje podczas składania zachowane zgodnie z manualne ATSG.
Przy składaniu wszystkie tłoczki, oringi i inne smarowałem w nowym oleju Ravenol +4, pełny syntetyk i tym olejem też skrzynia została zalana. Brak jakichkolwiek wycieków.

Zrobiłem ponownie test drogowy:
- ostry start z gazem non-stop w podłodze: rusza z 1, zmienia na 2 i tak ciągnie na 2 aż do odcinki i nie chce zmienić biegu na wyższy.

- start z delikatniejszym użyciem pedału gazu: rusza z 2 i około 4000rpm wybija bieg, tak jak by był na N. Wygląda na to że przy tych 4000rpm ma ochotę wbić 3, ale coś jest nie tak i nie ma wówczas żadnego biegu.

Sprawdziłem zawór KD - działa, klika po podaniu zasilania.

Według opisów usterek z różnych manuału wygląda na to że nie ma ciśnienia na governorze.

Pytanie, co jest odpowiedzialne za to żeby było ciśnienie na governorze?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn lip 24, 2017 7:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W jaki sposób zakładałeś skrzynie? tzn wandler na skrzyni był czy na kole zamachowym?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lip 24, 2017 8:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Sprzęgło hydrokinetyczne było na skrzyni i doskonale wiem co grozi gdy byłoby na kole zamachowym. Wszystko weszło jak po maśle, dysponuję podnośnikiem dwukolumnowym i specjalnym podnośnikiem do zdejmowania/zakładania skrzyni.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn lip 24, 2017 11:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ciśnienie governora możesz sobie zmierzyć bo jest port. Urwany tryb governora skutkował piłowaniem na niskim biegu na zawsze. Nie powinno być rozpinania przy przejściu na 3.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lip 25, 2017 8:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
Pewnie mało prawdopodobne, ale mógł wypaść/wysunąć się sworzeń od taśmy 3,4 biegu skoro pojawia się luz po 2 biegu...

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
Post: wt lip 25, 2017 8:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
W piątek albo w sobotę będę szukał usterki.
Napęd governora łatwo można sprawdzić, ściągnę dekielek, wrzucę N, ręką pokręcę wałem napędowym i będę widział czy governor się obraca.
Problem z taśmami raczej odpada bo obie są zaciśnięte na 2-gim biegu, więc to działa, no ale tam też zerknę.
Na razie zbadam co się da bez zrzucania skrzyni, dopóki nie kupię manometru. Może ktoś poleci jakiś odpowiedni manometr, najlepiej z zestawem różnych końcówek gwintowanych?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: sob lip 29, 2017 7:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Rozebrałem jeszcze raz skrzynię.
Sworznie od taśm wszystkie były na swoim miejscu, napęd governora sprawny.
Umknęła mi wcześniej jedna ważna sprawa, aż wstyd się przyznać - oringi na dnie bębnów koszy K1 i K2, te do których aby się dostać należy roznitować bębny.
Całość naprawiłem tak jak pokazano tu:

https://www.youtube.com/watch?v=H93Gcp-YGm8

Rzeczywiście oba oringi były twarde, kruche a w koszu K1 popękany jak na foto poniżej.
Co dziwne, w zestawie uszczelnień do 722.3 nie było tych dwóch oringów, kupiłem w sklepie z hydrauliką siłową.

Obrazek

Teraz objawy są nieco inne, ale nadal nie ma 3 i 4 biegu. Mianowicie,
Ruszając delikatnie na D jedzie na 2 biegu do 3000rpm, po czym rozsprzęgla, tak jak by wrzucił na N, ale jak przygazuję to przy 4000rpm znów zapina 2-kę i mogę jechać do odcinki.
Wcześniej 2-ki już nie zapinał.

Natknąłem się jeszcze na taki opis:
http://www.atraonline.com/gears/2008/20 ... 8_7_38.pdf

gdzie jest mowa właśnie o tym oringu i paru innych rzeczach. Ale więcej będzie można powiedzieć po zmierzeniu ciśnień.
Wczoraj jak już wrzuciłem skrzynię do auta to po godz. 19:00 kurier przywiózł manometr, ale nie miałem juz czasu się nim pobawić, moze jutro się uda to zdam relację.

Jak wcześniej rozbierałem płytę sterującą, to było w niej bardzo dużo tego czarnego szlamu,
być może ten szlam uszczelniał całość, a teraz po wymyciu są wewnętrzne przecieki, to tylko moje przypuszczenie.
Nie ma mowy o tym abym coś pomylił w składaniu płyty sterującej, wszystkie tłoczki, sprężynki układałem w kolejności na tackach do bilonu i jeszcze sprawdzałem z manualem ATSG i wszystko się zgadzało. Położenia kulek i zaworków również tożsame z rysunkami z manualu.

Jak zmierzę ciśnienia, może uda się stwierdzić coś więcej.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn lip 31, 2017 7:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Przydalaby ci sie druga plyta sterujaca do testow - wiedzialbys, czy problem lezy w sterowaniu, czy w mechanice. Do tego jej wymiana to 15-20 minut, w porownianiu do godziny-dwoch przy zrzucaniu calej skrzyni.


Na górę
Post: pn lip 31, 2017 7:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Pytanie czy potrzebuję identyczną płytę sterującą czy wystarczy jakakolwiek z 722.3 , czy może podejdzie również z 722.4 ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn lip 31, 2017 8:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
W teorii powinna podejsc od dowolnej 722.3 i bedzie to "jakos" dzialalo. Mozesz miec przelaczenie przy innych obrotach, inna plynnosc zmian, ale powinienes miec wszystkie biegi do przodu.


Na górę
Post: pn lip 31, 2017 1:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Jedna rzecz przyszła mi do głowy:
W zestawie uszczelek były 3 różne papierowe uszczelki pod płytę sterującą, kształtem pasowała tylko jedna, ale nie porównywałem dokładnie ze starą uszczelką czy wszystkie otwory (a jest ich sporo) pasują ze sobą.
Starej uszczelki na szczęście jeszcze nie wyrzuciłem, więc to sprawdzę.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw sie 03, 2017 7:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
oress pisze:
Jedna rzecz przyszła mi do głowy:
W zestawie uszczelek były 3 różne papierowe uszczelki pod płytę sterującą, kształtem pasowała tylko jedna, ale nie porównywałem dokładnie ze starą uszczelką czy wszystkie otwory (a jest ich sporo) pasują ze sobą.
Starej uszczelki na szczęście jeszcze nie wyrzuciłem, więc to sprawdzę.


Tak jak pisałem myślę że moja płyta jest ok.
Przed wyjęciem skrzyni zmieniłem olej i filtr i miałem wrażenie że na chwilę 3 ciągnie ale po rozgrzaniu nic. Tylko 1 i 2.

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
Post: ndz sie 06, 2017 12:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
W razie co mogę poratować płytą od 722.3 (z W140)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz sie 06, 2017 11:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
KUBUS pisze:
miałem wrażenie że na chwilę 3 ciągnie ale po rozgrzaniu nic. Tylko 1 i 2.

Objaw wskazuje na nieszczelność oringów na dnie bębnów K1, K2.



Papierowe uszczelki sprawdzone, porównałem ze starych zdjęć, narazie nie zdejmowałem płyty.
A w manualu piszą, że była nowa i stara wersja płyty sterującej, ja mam tą nową i według opisów do niej pasuje uszczelka od starej i nowej wersji.
Natomiast do starej wersji płyty pasuje tylko uszczelka do starej wersji.

Zauważyłem coś jeszcze dziwnego, w manualu ATSG jest:

Obrazek

a u mnie wygląda jak poniżej:

Obrazek

W ogóle nie ma tych teflonowych ringów 167a i na pewno ich nie było, nawet wałek wygląda inaczej. I w zestawie uszczelnień też nie mam nic co by tam mogło pasować.
Jest też nieścisłość w nazewnictwie, bo tu piszą o wałku pośrednim (intermediate shaft), a w rzeczywistości mam tylko wjeściowy i wyjściowy (jak na drugim foto),
a na rysunkach w manualu wałek wyjściowy wygląda jeszcze inaczej.

Kubus, Zegarek, odezwę się w prywatnej wiadomości, jestem zainteresowany obiema płytami, zobaczymy co wyniknie z podmianki.


EDIT:

Natknąłem sie jeszcze na coś zastanawiającego,
tutaj:

http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... -am-4.html

Jest mowa o "zagubionym" łożysku, to które jest wskazane na poniższym foto:

Obrazek
Obrazek

W mojej skrzyni tego łożyska nie było. Ale kto wie czy być powinno?
Różne internetowe EPC różnie podają, jedne z łożyskiem inne bez, więc już zgłupiałem.
Rozbierając skrzynię za pierwszym razem nie natknąłem się na żadne szczątki tegoż łożyska.

Np. według tego EPC łozysko jest w mojej skrzyni: (pozycja nr 116)
https://nemiga.com/pl/cat_spares/epc/me ... =124226501

Ale tu już go nie ma:
http://mb-teilekatalog.info/view_SubGro ... subgrp=030

Czy ktoś dysponujący EPC mógłby sprawdzić i ewentualnie potwierdzić lub zaprzeczyć czy w mojej skrzyni ma być to łożysko?
Pełny numer skrzyni to: 124 27 37 01 722 341 3148248

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz sie 06, 2017 11:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Łożysko występowało w późnych skrzyniach 91-97. Ty pewnie nie masz tam bieżni.
Ciągle nie mogę znaleźć rozpiski kanałków w który dmuchnąć sprężonym aby sprawdzić czy sprzęgła się włączają jak trzeba i czy nie ma przedmuchów pomiędzy. Dał bym głowę miałem to gdzieś...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl