MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt mar 19, 2024 11:01 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 28, 2013 11:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:04 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Długopole Zdr
Czasy się zmieniły i można już spokojnie połączyć LPG i KE-jet w opcji pełnej sekwencji. IV generacji instalacja i 0 klasycznych problemów z gazem.
Założony w 300TE, jeździ jak szalony.

_________________
'71 W114 250CE
'79 W123 200D
'88 S124 300TE
'84 Alfa Romeo Guilietta
'92 F126p

+ jakieś plastikowozy


Na górę
Post: pn lip 29, 2013 8:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A jaki związek z naprawą wtrysku ma instalacja LPG?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 29, 2013 9:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
ukaniu pisze:
A jaki związek z naprawą wtrysku ma instalacja LPG?


Ideologiczny?

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: pn lip 29, 2013 10:40 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw maja 24, 2007 10:04 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Długopole Zdr
Jak najbardziej ma. Chyba że wszyscy są w stanie komputerem sterować KE - jet? A swoja drogą to w temacie wielokrotnie pojawia się słowo LPG i nie do końca w aktualnej na dzisiejszy stan rzeczy wiedzą i praktyką.

_________________
'71 W114 250CE
'79 W123 200D
'88 S124 300TE
'84 Alfa Romeo Guilietta
'92 F126p

+ jakieś plastikowozy


Na górę
Post: pt paź 04, 2013 3:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
ukaniu pisze:
A jaki związek z naprawą wtrysku ma instalacja LPG?

ma, bo do zestrojenia ke-jet a i do regulacji EHA łatwiej mi rękę oprzeć o "czystą" gardziel klapy spiętrzającej. Ponadto przeszkadza ona w "naciskaniu" klapy celem sprawdzenia dawkowania podczas pracy reaktora bunkier lub pierścień przeszkadza [zlosnikhihi] [zlosnik]
JarekBien pisze:
Czasy się zmieniły i można już spokojnie połączyć LPG i KE-jet w opcji pełnej sekwencji

tylko że w mechanicznym wtrysku WiFi nie biega [hihi]
a tak swoją drogą/z innej beczki jestem ciekaw kiedy nasi "super mechanicy" zrozumieją słowo tolerancja wykonania? Bo zaworu obejściowego - nie ruszać, EHA - nie ruszać, dawkowania paliwa - nie ruszać, wkręta regulacji skałdu - o...mam taki klucz imbusiowy...to może pokręcimy? I jeszcze jedno: Ci, którzy piszą "może wygięte ramię klapy" - jak? W którą stronę? Rozbieraliście kiedyś w drobny mak całe to dziadostwo? Jak można wygiąć ramię skoro ono jest zabezpieczone sprężyną? Tak strzela na ubogiej i nie tylko na lpg ale również na PB!
Ukaniu wielki szacun za stalowe nerwy i powtarzanie trzeba to, to, to ....to [zlosnikok],
pozdrawiam

_________________
wojtyla


Na górę
Post: pt paź 25, 2013 10:19 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 22, 2013 8:56 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Trójmiasto
Po bip takie forum jeśli nie można pisać postów. Pozdrowienia dla administratora :(

_________________
W124 230CE Coupe


Na górę
Post: pn gru 05, 2016 9:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 05, 2016 9:48 pm
Posty: 1
A co może być przyczyną braku napięcia na potencjometrze klapy?

Mam jeszcze jeden problem, glownie jak silnik sie nagrzeje. Szarpie silnikiem, nie wazne czy jade czy stoje. Nie jest to szarpanie jakby nie wszystkie cylindry chodzily tylko gwaltowne jakby zahamowanie, jakby na chwile dostawal zwarcia i puszczalo. Widac to tez na obrotomierzu - nagle opada szybko w dol i podnosi sie. Przewody, swiece, kopulka z palcem wymienione. Podpowie ktos co moze byc zepsute? Cewka? Cokolwiek?


Na górę
Post: wt sty 30, 2018 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Witam.
Pytanie nr.1 czy potencjometr klapy spietrzającej (m 102) o oznaczeniu 3 437 224 035 jest zamienny z potencjometrem o oznaczeniu 3 437 224 015. pierwszy z nich ma opornosc wbudowana 4,3kohm a drugi 4,5 kohm.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt sty 30, 2018 9:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wg tej strony
http://www.bosch-classic.com/en/internet/bosch_classic/produkte/motor_1/einstellpotentiometer_1/einstellpotentiometer___mit_teaser_1.html
oba mają odniesienie do jednego zamiennika.
Chyba lepszych info się nie znajdzie. Rezystancja całkowita nie jest aż tak ważna bo one działają w układzie jak dzielnik napięcia. Ważna jest charakterystyka zmian napięcia od kąta wychylenia.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sty 31, 2018 7:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Ukaniu, dziekuje za szybka i jednoznaczna odpowiedz. Jak juz dawno zauwazylem w ke-jet jestes mistrzem. :-).
Pewnie bede mial jeszcze jakies pytania wiec jakbys mogl co jakis czas tu spojrzec i podpowiedziec bede niezmiernie wdzieczny.
Pozdrawiam i milego dnia zycze.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn kwie 19, 2021 11:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn kwie 19, 2021 10:12 pm
Posty: 2
Witam szanowne grono w temacie może i starym jak świat ale jak aktualnym
Od dłuższego czasu borykam się z akcją reanimacji w 124 300ce z silnikiem m103 z 89r
prace które zostały wykonane przy silniku to pełen serwis olejowy nowe kable kopułka nowe wtryski z gumkami cały rozdzielacz pojechał do firmy german spoob z kont wrócił jak nowy po wymianie benbramy itp.
niestety napotkałem pewne trudności z poprawnym ustawieniem mianowicie według pomiarów
przy wyłączonym silniku na samym zapłonie uzyskałem wartości wypełnienia w granicach 73 %
niestety na potencjometrze zakres regulacji który uzyskałem jest w przedziale między 0,25 do 0,35v na ciepłym silniku
wypełnienie oscyluje w granicach 35 nie kręciłem inbusem bo wydaje mi się że najpierw powinienem złapać 0,7v na potencjometrze który oczywiście też jest nowy
praca silnika jest dość kulawa a na świecach szybko zbiera się nagar zresztą auto dość kopci
jedno co mnie zastanawia praca z włączoną wtyczką lub wyciągniętą od potencjometra nie robi na silniku żadnej różnicy a najbardziej mnie zastanawia fakt że przy włączonym zapłonie na żadnym z trzech pinów przy odłączonym potencjometrze nie pojawia się żadne napięcie a powinna jakaś wartość się pokazać ? sprawdziłem kable do sterownika czy jest przejście i wszystko pasuje . pomału brakuje mi pomysłów może Wy macie jakąś dobrą drogę którą mam podążać .
OD TAKI PRZYPADEK


Na górę
Post: wt kwie 20, 2021 10:04 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn kwie 19, 2021 10:12 pm
Posty: 2
Witam pytanie do administratora dlaczego nie można wystawiac postów w temacie wczoraj jednego wysmarowanej i jakoś się nie ukazał?


Na górę
Post: wt kwie 20, 2021 2:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 972
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
tomsonikkk pisze:
Witam pytanie do administratora dlaczego nie można wystawiac postów w temacie wczoraj jednego wysmarowanej i jakoś się nie ukazał?


Cześć,
moderujemy posty nowych użytkowników.
Ponieważ na forum jest niewiele nowych wątków, czasem może się zdarzyć, że żaden z adminitrtorów nie sprawdzi nowych aktywności przez kilka dni. Post kolegi już jest zaakceptowany.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl