MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz paź 24, 2021 7:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 31, 2006 7:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam!
po krotkim czasie dzialania klimy w moim w124 okazalo sie,ze mam prawdopodobnie "walniety" parownik [szalone] :cry: wiem ze znajduje sie on pod za deska rozdzielcza i ze trzeba wymontowac ja cala. ktos przerabial ten temat?! duza to afera, bo troche dlubania z tym jest? :x
prosze o porady i uwagi jak sie za to zabrac i czy w ogole jest to warte swieczki? orientacyjna cena nowego parownika tez bylaby mi pomocna...

dzieki z gory

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 31, 2006 10:30 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dla kogoś wprawnego to około 4 godziny roboty - jak ktoś robi to pierwszy raz, to dwa dni powinno starczyć (na spokojnie)
Czas mocno zależy od wypasu w kabinie.
Dużo "pieprzenia" jest również pod maską - trzeba oddzielić podłączenia klimy i nagrzewnicy.
Pamiętaj o NOWYCH uszczelkach do klimy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn sie 29, 2016 9:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Podbijam, bo potrzebuję numery części wężyków gumowych od podciśnienia, które warto od razu wymienić, albo chociaż jakiś rysunek, bo w EPC nie znalazłem w podstawowych slajdach.
Może ktoś podpowie co jeszcze kupić do tej wymiany.
Albo chociaż niech ktoś napisze, że mi współczuje tej roboty :) Bo sam się za to zabrać muszę.
Wybrałem parownik NRF. Jakość Helli przeraża (skraplacz kupiłem i wyglądał jak z Chin)
Sami zobaczcie jak prosta może być ta wymiana:
https://www.youtube.com/watch?v=hPAAo9Mia6M

(Koniecznie oglądaj z włączonym głosem :)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sie 30, 2016 6:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1522
Lokalizacja: WROCŁAW
To współczuję :) Ja przerabiałem to dwa razy w w140 i jednego się nauczyłem - żadnych skrótów... Żadnych używek w "dobrym" stanie.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt sie 30, 2016 2:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Podpowiadaj co jeszcze dokupić ;)
Uszczelka ściany grodziowej z nagrzewnicą - nr 1248350198

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sie 30, 2016 9:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1522
Lokalizacja: WROCŁAW
Jak będziesz miał nagrzewnicę na stole, to sprawdz, w jakim stanie jest wymiennik ciepła (chlodnica) od ogrzewania. Zwróć też uwagę na gąbczaste rurki odprowadzające skropliny z nagrzewnicy pod spód auta. Pewnie jak dotkniesz, to sie rozpadną.
Oczywiście o ringi miedzy zaworem rozpreżnym a parownikiem nowe. Proponuję sprawdzić szczelność, jak tylko układ klimatyzacji skręcisz do kupy. W razie jakichkolwiek nieszczelności, będzie miejsce na poprawki. Zwłaszcza okolice zaworu rozprężnego :) .

Prace poboczne, jakie mozesz zrobic, to wymiana żaróweczek w kratkach wentylacyjnych, wyczyszczenie tych "tuneli" powietrznych.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sie 31, 2016 7:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zawór rozprężny odkręcałem od strony silnika i wymieniałem oringi, bo tam też był wyciek.
Zamówiłem już specjalną taśmę do izolacji klimatyzacji, owinę te rurki odpływowe - dziękuję za podpowiedź.
Żarówki dwie do wymiany więc też się zrobi.
Jak sprawdzić szczelność domowym sposobem?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw wrz 08, 2016 9:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2627
Lokalizacja: Jaktorów
bary123ce pisze:
Jak sprawdzić szczelność domowym sposobem?

Ja pompuję instalację argonem z butli i zostawiam na noc, jak nie spada to szczelna.
Po robocie warto ją trochę dłużej potrzymać pod próżnią niech się osuszy solidnie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Masz problem z zasilaczem awaryjnym "UPS" ? - http://www.power-serwis.pl


Na górę
Post: sob wrz 10, 2016 4:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie mam takiej możliwości u siebie, a rozszczelnić się może tylko przy zaworze rozprężnym, bo parownik jest w jednej całości, więc złożę i w razie czego zawór można wymienić od strony komory silnika.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob wrz 10, 2016 11:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1522
Lokalizacja: WROCŁAW
Daniel to lepiej złóż wszystko, zapnij tylko licznik i przełączniki od nagrzewnicy i jedz "nabić" klimę. Jak się okaże, że jest szczelnie to zakładaj ze spokojem deskę i resztę maneli ;)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 5:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Udało się zrobić w jeden dzień.
Nie robiłem żadnych skrócików i może dlatego się udało.
Mogę podpowiedzieć dla tych, którzy są przed taką operacją, że odpływy z nagrzewnicy w tunel rozsypują się w rękach. Moje auto jest z 1992 roku, być może w E klasie inaczej jest to rozwiązane, ale w moim przypadku były to zwykłe piankowe rurki wzmacniane.
Uszczelka do ściany grodziowej umiejętnie zdjęta nie wymaga wymiany na nową.
Trzeba odkręcić całą kolumnę kierowniczą, żeby przesunąć ją w bok.
Ktoś chyba jeździł dłuższy czas bez filtra kabinowego (może mu parowała szyba?)
Ja dodatkowo wymieniłem zawór rozprężny Hella (made in China!) 90zł oraz 4 oringi klimatyzacji 34zł (ASO) - mam zestaw oringów w pudełku, ale te oryginalne są fioletowe i nie jestem pewien czy standardowy rozmiar więc zamówiłem w ASO.
Obrazek
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 3:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1522
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja u siebie te gąbczaste rurki wymieniłem na gumowe wężyki o odpowiedniej średnicy. Zrobiłem tak, ponieważ przy zakładaniu nagrzewnicy rozdarłem niechcący te nowe [szalone] ...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 3:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1522
Lokalizacja: WROCŁAW
A jeszcze jedno, jak będziesz miał wszystko na wierzchu, to sprawdz stan plastikowej listwy na dole szyby, bo jeśli guma, która jest przez nią mocowana, będzie odstawała, wtedy szybko w nagrzewnicy zrobi Ci się gnój.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 5:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja też dałem gumowe węże do odpływów.
Listwa jest w E klasie. Ja mam spinki na nity i w nie są mocowane listwy u dołu szyby czołowej.
Te listwy jak tylko kupiłem ułożyłem porządnie i wtedy właśnie zauważyłem, że nie ma filtra kabinowego, który zatrzymuje cały ten syf...
Dzięki za podpowiedzi ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob wrz 18, 2021 10:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Odświeżam temat, ale tym razem czeka mnie wymiana parownika w 124 klasa E i klima automatyczna. Jakieś różnice przy wymianie w stosunku do klimy ręcznej?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl