MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 01, 2019 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Witam.
Ostatnio nabyłem W201 z silnikiem M102 2,3, silnik od poczatku chodził bardzo nierówno ( w sensie telepalo nim jak szatan ale palił na wszystkie cylindry.
Dzis posprawdzałem ciśnienie w cylindrach, dla pewnosci 4-ro krotnie:na zimno później na zimno z próbą olejową, nastepnie go rozgrzałem znów sprawdziłem a na koncu na gorąco z próbą olejową. W czasie próby wlewałem na każdy cylinder po 7 ml oleju, nastepnie kilka obrotów wałem za pomocą klucza na wale.
Oto wyniki:
- na zimno : 1) 9,0 2) 6,0 3) 6,0 4) 9,5
- na zimno z próba : 1) 9,5 2) 7,0 3) 7,0 4) 11,0
- na ciepło : 1) 10 2) 6,0 3) 6,0 4) 10,0
- na ciepło z próbą olejową : 1) 10,5 2) 7,0 3) 7,0 4) 11,5
Co o nim sądzicie? Jakies pomysły?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn kwie 01, 2019 11:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Na moje amatorskie oko to nie trzyma głowica, ale pewnie dopiero po zrobieniu wyjdzie co z dołem (głównie mam na myśli czy jest równo ze sprężaniem), ja bym zdjął głowice i pomierzył progi, owalizacje a jeszcze lepiej wyciągnąć tłoki i pomierzył cylindry/tłoki (owalizacje, luzy i rowki w tłoku), luzy na pierścieniach i w rowkach i na zamkach i ocenił czy nie lepiej poszukać innego silnika zanim trzeba będzie ten w całości robić. Potem decyzje czy głowica czy silnik cały inny czy robić ten...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt kwie 02, 2019 4:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Nie baw się w żadne głowice tylko rób cały silnik.Uszczelnisz górę siadzie dół.Ciśnienie na garach jest tragiczne.Po zrobieniu może wygladać np tak:
Załącznik:
Zdjęcie0188.jpg
Zdjęcie0188.jpg [ 167.35 KiB | Przejrzano 7993 razy ]

Załącznik:
Zdjęcie0184.jpg
Zdjęcie0184.jpg [ 34.03 KiB | Przejrzano 7993 razy ]


Na górę
Post: wt kwie 02, 2019 12:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Powiedz kolego ile Cie wyniosł taki remoncik i co było robione?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt kwie 02, 2019 7:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Ten silnik robiłem dla klijenta do 230CE.Tu skupiłem się tylko na stronie wizualnej + uszczelnienia i regeneracja osprzęt na błysk.Koszt 3500zł.Ale można zrobić tylko mechanikę i tu jeśli cylindry są ok i nie trzeba ich szlifować to już jesteś wygrany bo w 2500zł na części i obróbka głowicy się wyrobisz przy czym zawsze robimy honowanie cylindrów i nowe pierścienie,panewki,rozrząd itp.I tak musisz go wyjąć i rozebrac a co bedzie wewnątrz?


Na górę
Post: śr kwie 03, 2019 11:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
hruścik pisze:
Po zrobieniu może wyglądać np tak:

Z czego pochodzi ten antyk? W123 czy wczesne W201/W124?

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: śr kwie 03, 2019 7:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
w0jta5 pisze:
hruścik pisze:
Po zrobieniu może wyglądać np tak:

Z czego pochodzi ten antyk? W123 czy wczesne W201/W124?

Mi to wygląda na silnik z beczkowozu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr kwie 03, 2019 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
No filtr oleju ma jeszcze na wkład to raczej 201/124 nie jest chyba ze z jakiejs 1 serii w201.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw kwie 04, 2019 7:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Silnik z C123.W tej chwili mam na stojakach dwie M116 i M110 które też będą wyglądały podobnie, robię je powoli bo ceny części kosmiczne.
.


Na górę
Post: czw kwie 04, 2019 2:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Do m110 mam jeszcze jakies klamoty chyba nawet, uzywane w roznym stanie, blok, tłoki z korbami chyba wał i wałki rozrzadu, chyba kloektory wydechowe i moze cos jeszcze.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl