MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
Post: pn lip 24, 2017 9:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Parę lat temu poszedł mi przewód paliwowy a nowe części założyłem niedawno. Długo się zabierałem za naprawę.

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: czw sie 03, 2017 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Wyczytałem ostatnio w necie, że przekaźnik pompy paliwa w Mercedesie W116, znajduje się w skrzynce bezpieczników, u mnie są tam trzy przekaźniki, jeden od rozrusznika, drugi od szyb elektrycznych a trzeci najprawdopodobniej właśnie od pompy. Z tego co wiem to na pozycji stacyjki na zapłon w pinach nr. 30 od przekaźników powinno być napięcie i tak jest w przypadku przekaźników od rozrusznika i szyb a w gnieździe trzeciego przekaźnika brak napięcia, na rozruchu też. Pytanie co znajduje się pomiędzy akumulatorem a pinem 30 przekaźnika pompy paliwa i gdzie szukać usterki?

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: ndz sie 06, 2017 10:33 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
A prościej Bezpieczniki nie zaśniedziałe, czy pompa na krótko działa po odkręceniu przewodów z wiązki ?


Na górę
Post: śr sie 22, 2018 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj udało mi się odpalić brązową W116'stkę :) nawet nie pamiętam kiedy ostatnio pracował silnik ale parę lat będzie. Odpaliła od razu :)

Okazało się, że wystarczyło młotkiem, jak magiczną różdżką, puknąć w pompę i zaczęła działać. Najpierw na krótko od akumulatora, później podpiąłem akumulator normalnie, przekręciłem stacyjkę w pozycje zapłonu i było słychać pompę jak nabija ciśnienie ale co dziwne nie przestawała działać po paru sekundach, tylko chodziła cały czas (dziwne). Wyłączyłem stacyjkę, spróbowałem jeszcze raz i to samo. Postanowiłem odpalić silnik, no i odpalił ale wszedł od razu na najwyższe obroty, chwile pochodził i szybko zgasiłem, kupa dymu w garażu i smród spalenizny, podobny do palonej gumy. Zdjąłem filtr powietrza, przesmarowałem i rozruszałem cięgno gazu (kiedy wcześniej 116'tka stała, ruszałem pedałem gazu, cięgno musiało się zablokować w pozycji wysokich obrotów, nie używane było zapieczone, ciężko chodziło i sprężyny nie miały siły go cofnąć, prawdopodobnie).
Teraz jak odpalam silnik to chodzi normalnie ale momentami coś w silniku rzęzi przez chwile i przestaje i tak co jakiś czas. Jak wrzucę bieg to chyba tego nie ma. Nie wiem czy to coś z osprzętu czy w samym silniku. Nie wiem czy to przez te wysokie obroty po odpaleniu, czy od stania długi czas (nie licząc kilku prób kręcenia rozrusznikiem ostatnio jak jeszcze nie wiedziałem o co chodzi).
Trochę później jak przekręcałem stacyjkę w pozycję zapłonu to nie słyszałem pompy, ale jak odpalałem to silnik zaskakiwał od razu, no ale to było po niedługim czasie od pierwszego odpalenia.

Tak czy siak miło było usłyszeć pracującą 450'kę po latach stania, mam nadzieję, że to nie jest jakaś poważna usterka z tym rzężeniem.

Pozdrawiam :)

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: czw sie 23, 2018 8:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Rzężenie w silniku prawdopodobnie dochodzi z rozrzadu czyli wyrobione ślizgi zwłaszcza dół oraz napinający do tego wyciągnięcie łańcucha i zawalony napinacz.


Na górę
Post: pn wrz 03, 2018 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Filmik z przejażdżki przed garażem :)
https://www.youtube.com/watch?v=s8LaPDFR8A0&t=21s

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: pn wrz 03, 2018 9:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Super znów zobaczyć 450kę :)
I chyba ma dość bogato paliwa przy przegazówce ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt wrz 04, 2018 6:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
OPOL pisze:
Filmik z przejażdżki przed garażem :)
https://www.youtube.com/watch?v=s8LaPDFR8A0&t=21s


Wariaty! :lol:

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: sob wrz 08, 2018 9:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Jak będziesz sprzedawał to każdy potwierdzi ze auto garażowane

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: czw kwie 25, 2019 8:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Przed zimą wstawiłem 116'tkę do garażu, sezon się zaczyna, idę odpalić brązową a ona nie chce zagadać. Rozrusznik kręci ale palić nie chce. Naładowałem akumulator, sprawdziłem paliwo dochodzi ale brak iskry (sprawdziłem wyjmując z bloku silnika jedną fajkę, wsadziłem świece, którą miałem luzem, kręcę i brak iskry). Co to może być w takim razie? przeczyściłem przewody od cewki i rezystorów (tych ceramicznych pod cewką). Jak dobrze sprawdzić cewkę? (uzwojenie pierwotne przewodzi, nie ma przerwy). Jakieś pomysły?

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.


Na górę
Post: śr kwie 22, 2020 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 7:10 pm
Posty: 217
Lokalizacja: Warszawa
Udało się odpalić brązową W116'stkę :) , winny braku iskry był przewód idący od kondensatora aparatu zapłonowego do modułu zapłonu.


Załączniki:
DSC_1384.jpg
DSC_1384.jpg [ 333.68 KiB | Przejrzano 8379 razy ]

_________________
__________________________________
Mercedes-Benz W123 240D 1982r.
Mercedes-Benz W116 280SE 1979r.
Mercedes-Benz W116 450SEL CDN 1978r.
Na górę
Post: czw kwie 23, 2020 3:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 972
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
OPOL pisze:
Udało się odpalić brązową W116'stkę :) , winny braku iskry był przewód idący od kondensatora aparatu zapłonowego do modułu zapłonu.


Klimatyczne zdjęcie ... [ok]

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl