MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 25, 2018 9:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
niestety ale tylko wskazówka temperatury..

Panowie doradźcie proszę, W124 3.0 D, od jakiegoś czasu grzeje się bardziej niż normalnie. Zwyczajowo wskazówka stała odrobinę wyżej niż połowa pola pomiędzy 80 stopni a następną kreską. Przez parę ostatnich dni udało mi się gada nawet raz ugotować. Cała sytuacja miała miejsce jadąc pod dość stromą górę, z pełnym kufrem. Prawdopodobnie odrobinę przyczyniła się ku temu kiepska technika jazdy po górach (wysoki bieg plus włączona klima), ale ostatecznie zanim wskazówka weszła na czerwone pole udało się zjechać, po chwili dolać wody i pojechać dalej. Generalnie auto widząc górkę zaczyna puchnąć, nie ma mowy o dojeżdżaniu do świateł na luzie, bo również temperatura leci w górę (wiem że to jest normalne, ale wcześniej nie rosła aż tak bardzo). Wiatrak między silnikiem a chłodnicą startuje od zimnego, raczej nie ma opcji zatrzymania go ręką, chłodnica nowa Nissen, gabarytowo jak oryginał,w trakcie jazdy góra ciepła dół zimny, pompa wody wymieniana dobre 5 -6 lat wstecz (ostatnio przy odpale przez kilka minut słyszę dziwne "piszczenie" nie jest to ani pasek ani napinacz), nigdzie nie widzę wycieków, ostatnio wymieniłem górny wąż, wiatrak od klimy załącza się na oba biegi. Oleju nie przybywa, w płynie na razie nic nie widzę, co prawda ubywa go nieznacznie, ale tak było od "zawsze". W codziennym użytkowaniu myślę, że da się z tym żyć, ale muszę się pilnować i kontrolować temperaturę. Wolał bym się problemy pozbyć niż czekać aż coś się "urwie". Od czego zacząć?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: czw lip 26, 2018 2:07 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zacznij od visko.

_________________
w123


Na górę
Post: czw lip 26, 2018 6:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Skoro podczas jazdy mu gotuje i przy dojezdzaniu na luzie do skrzyzowania, to nie wisko, tylko albo za maly przeplyw, albo zapchana chlodnica.


Na górę
Post: czw lip 26, 2018 2:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Andrzejo pisze:
Skoro podczas jazdy mu gotuje i przy dojezdzaniu na luzie do skrzyzowania, to nie wisko, tylko albo za maly przeplyw, albo zapchana chlodnica.


Chłodnica nowa, wymieniona na wiosnę razem z chłodnicą klimy.

Za mały przepływ sugerowałby pompę wody ?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: czw lip 26, 2018 7:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Nie śmierdzi przypadkiem spalinami z chłodnicy? Miałem taki sam problem z W123- trochę za bardzo się grzał, wody nie ubywało wyraźnie i tak około roku aż pewnego dnia znalazłem majonez na korku. Odpal zimny silnik, potrzymaj go ok 10 minut (żeby temperatura osiągnęła jakieś 80 st) i odkręć korek chłodnicy Nie powinno być nadciśnienia. Jeżeli jest to najprawdopodobniej masz pękniętą głowicę albo wypaloną uszczelkę.


Na górę
Post: sob lip 28, 2018 2:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
...albo kup sobie tester na aalegro i będziesz wiedział czy upg do roboty.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: sob lip 28, 2018 1:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Mały update...

Dzisiaj chciałem domowym sposobem sprawdzić czy ciśnienie nie idzie przez zbiornik wyrównawczy, jedno co mnie zaskoczyło to fakt, iż może max minutę po odpaleniu auta cała obudowa pompy wody zrobiła się ciepła, żeby nie powiedzieć gorąca. Nie ma mowy o zagrzaniu płynu - auto po nocce nie jeżdżone. To chyba raczej nie jest normalny stan?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: ndz lip 29, 2018 9:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Może pompa się zaciera albo gdzieś układ jest przytkany


Na górę
Post: ndz lip 29, 2018 10:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A termostat wymieniałeś kiedyś ? Jak góra chłodnicy gorąca a dół zimny to nie ma przepływu. Wyjmij termostat i pojeździj bez niego i powiedz czy bez zmian?
Pompa mogła cię zrobić gorąca bo jak np mieli płyn bez obiegu to nie dziwota.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lip 30, 2018 9:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Kuba termostat robiłem jakiś czas temu, co prawda nie daje to pewności że jest sprawny, ale analizując to co mówisz to przecież termostat nie blokuje całkowicie przepływu ... Trzyma do tych 67 ? stopni, więc idąc tym tropem tak czy siak pompa pracuje bez obiegu ? Dobrze to rozkminiam ?

Wrzucę filmik z dzisiejszego poranka w tle poza szklanka wyraźnie słychać cykliczny "pisk" może ktoś weźmie to na ucho..

https://youtu.be/hXPJiJd5ESI

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: śr sie 01, 2018 9:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Termostat może się zepsuć w pozycji zamkniętej lub ledwie otwartej ewentualnie nie zamyka się .
Tu może jest bardzo przymknięty i hamuje przepływ.
Może to być uszczelka którą załatwiła temperatura ,którą z kolei spowodował przymkniety termostat.
Dwa razy w taki sposób załatwiłem sobie uszczelkę i to dwa razy w M104.
Objawy te same , grzanie pod obciążeniem, ale dośc szybko już grzał się do końca skali cały czas.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sie 02, 2018 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
THC pisze:
Termostat może się zepsuć w pozycji zamkniętej lub ledwie otwartej ewentualnie nie zamyka się .
Tu może jest bardzo przymknięty i hamuje przepływ.



To takie szybkie pytanie rzutem na taśmę, termostat o temperaturze otwarcia 80 czy 85 stopni?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: czw sie 02, 2018 5:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Oj nie wiem , nie mam juz dawno obu tych aut .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sie 02, 2018 8:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wyjmij termostat i zobacz jak się zachowuje auto.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sie 03, 2018 2:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Cześć,

Miałem ostatnio chwilę wolną, podszkoliłem się w zachowaniu visco, no i to moje generalnie jednoznacznych symptomów nie dawało, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że swoje przeżyło - także stare poleciało zamontowałem nowe, i od razu żeby się nie pałować nowy termostat. Visko na rozgrzanym motorze przy zakręceniu ręką do momentu zatrzymania spokojnie robiło 1,5 może dwa obroty, podobnie przy wyłączeniu motoru dalej się kręciło, ale nie zawsze, były takie momenty, że pracowało w miarę normalnie. Po wymianie mam jedną rajkę po mieście za sobą i w tych ostatnich upałach jest ok, co prawda da się zauważyć ruch wskazówki w korku ale cudów nie oczekuję. Także trop kolegi Laudana był słuszny.

Jak już walczę z tą mokrą robotą czy jest jakaś zależność między sprawnością pompy wody a twardością węży? Gdzieś mi się na jakiś forum obiła o oczy informacja, że sprawna pompa to twardy wąż... ile w tym prawdy? u mnie jakkolwiek by to nie zabrzmiało wąż na rozgrzanym (zarówno ten górny i dolny) miękki ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl