Huzar pisze:
......Ostatnie noce były znacznie chłodniejsze i skrzynia powinna nie przerzucać,
......W sumie wlałem trochę ponad litr, .......
Tragedia.
1) SKRZYNIA MUSI WRZUCAĆ BIEGI Błyskawicznie i bez szarpania
Niezależnie od temperatury !2) Przy prawidłowo napełnionej skrzyni
dolewki wynoszą około 100ml! i to po większym przebieguMogę polecić Ci płyn hydrauliczny, który sam stosuję od wielu tysięcy kilometrów (7 lat).
Najwyższej jakości płyn ATF oparty na wyselekcjonowanych syntetycznych olejach bazowych przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów.
STOSOWANIE:
Do użytku w automatycznych skrzyniach biegów, które wymagają takiego oleju.
KORZYŚCI:
Łatwiejsze przełączanie się biegów w niskich temperaturach. Krótszy czas rozgrzewania zwiększa wydajność skrzyni. Utrzymuje swoje właściwości nawet w ekstremalnych warunkach. Niższe koszty, dłuższe okresy między przeglądami. Znakomita odporność na utlenianie w wysokich temperaturach – do 160 000km w normalnych warunkach. Stabilne właściwości cierne zwiększają trwałość przekładni. Znakomita płynność w niskich temperaturach zapewnia rewelacyjne właściwości nawet przy nierozgrzanej skrzyni.
CHARAKTERYSTYKA:
GM Dexron III H
Ford Mercon
ATF LT 71141
Mercedes Benz 236.1, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10
Voith 55.6335, 55.6336
Caterpillar TO-2, Allison C4, V730, TES 389
ZF 02F, 04D, 03D, 09, 11A, 11B, 14A, 14B, 16L, 17C
MAN 339 Type F, Type Z1, V1, Z2, V2
Volvo 97340, 97341
Vickers, Hagglunds Denison, Racine, Rexnord, Sundstrand i Clark Powershift
Ciężar właściwy przy 15 C: 0,862
Lepkość kinematyczna przy 100 C: 7,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C: 35,5 cSt
Indeks lepkości: 186
Temperatura krzepnięcia: -51 C
Temperatura zapłonu: 185 C
Kolor: czerwony
Lepkość Brookfield przy -40 C: 19,000 cP
Dostępne opakowania: 1l, 5l, 25l, 205l
5548 MILLERMATIC DM ATF
Katalog Millers Oils Automotive
Aprobata Mercedesa 236.7
Firma produkuje specjalne oleje i płyny m.in. do Mercedesa np. MillerMatic ATF MB
Podejrzewam, że nie tylko oleje do silników ale także do ABS Mercedes wlewa płyny Millers'a Możesz sprawdzić.
Dopuszczenia nawet gdyby były wyższe są zgodne również wstecz. Czyli inaczej mówiąc, ma dopuszczenie dokładne i również kolejne z wyższych półek.
Znam przyzwyczajenie i upór ludzi, którzy zatrzymali się w poznawaniu "nowości" technicznych na olejach mineralnych. Jednak nie zmienimy praw fizyki. Minerał nie tylko jest bardzo niestabilny w różnych temperaturach ale, przede wszystkim bardzo zwiększa swoją objętość po nagrzaniu i to jest przyczyną wielu skarg na pracę ABS-u od ludzi, którzy przez przypadek pominą tą cechę.
Nikt też nie zaprzeczy, że również inne cechy oleju syntetycznego na głowę biją charakterystykę oleju mineralnego. Wszystkie parametry.
Moim zdaniem masz do wyboru dwa płyny hydrauliczne do Twojej skrzyni. Różnią się szczegółami
do skrajnie obciążonej ABS polecam Ci płyn z oznaczeniem DM a do normalnej eksploatacji płyn z oznaczeniem MB
Dla Twojej satysfakcji podaję Ci też skrócone porównanie oleju dedykowanego specjalnie dla Mercedesa i tego, który ja sobie sam dopasowałem. tak więc: płyn ATF MB jest rzadszy od płynu ATF DM ale za to płyn ATF DM jest w temperaturach 40* i 100*C bardziej lepki niż płyn ATF MB. Współczynnik lepkości w płynie DM jest większy i wynosu 186 dla ATF MB ten sam wynosi 183, zakres temperatur pracy wynosi: dla ATF MB od -49*C do +180*C. a dla ATF DM od -51*C do 185*C Lepkość na zimno -40*C wynosi dla ATF MB 14,000 cP a dla ATF DM 19,000 cP
Obydwa płyną są w kolorze rubinowym czyli jak widzisz "na oko" ciężko je rozpoznać. Analizując dane ciężko oprzeć się wrażeniu jak bardzo dokładnie zostały skomponowane. różnią się nie tylko nieznacznie lepkością ale i gęstością teraz sam na podstawie swojej eksploatacji musisz wybrać która opcja bardziej Ci odpowiada (dla twojego stylu i warunków jazdy). O szczegółach dobierania nie będę już pisał bo one i tak zależą od upodobań a zachowanie ich parametrów temperaturowych, od współczynnika lepkości, Rewelacyjne płyny do ASB również znajdziesz w ofercie firmy Amsoil lub Fuchs.
P.S.
Zmiana Płynu mineralnego na syntetyczny stawia pewne
niezbędnie konieczne warunki i raczej nie powierzaj jej niedoświadczonemu lub niechlujnemu mechanikowi. Nie jest ona trudna a mając miejsce możesz sam to zrobić Tak jak ja.