MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 10, 2017 6:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Naprawiam W104 450 która rzuciła palenie.Silnik zagadał po wymianie jednostki sterującej(stara zalana wodą umarła).Odpalił od strzału ładnie się rozgrzał i dupa, po zgaszeniu i przy próbie uruchomienia zapali ale muszę mieć pedał gazu na max w podłodze.Co za cholera? Posprawdzałem wszystkie czujniki,podmieniłem czujnik podciśnienia ,potencjometr i bez zmian.Silnik nie jest w najlepszej kondycji bo różnica ciśnień na cylindrach lewa strona -prawa strona dochodzi do 2 atm, rozbieżność 9-11atm, rozrząd rozciągnięty i wytarty o 15 stopni .Wg mnie tragedia ale właściciel auta wierzy w cuda. Co steruje tym ciepłym rozruchem? a może jak jest ciepły to przy zamkniętym warm-regulatorze brakuje mu powietrza?


Na górę
Post: wt lip 11, 2017 3:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja proponuję sprawdzić układ paliwowy. Z resztą w kazdym aucie z wtryskiem problem z paleniem na ciepło jest spowodowany jesnym i tym samym. Układ nie trzyma ciśnienia, paliwo odpływa i powstają pary. Te jak wiadomo,przez wtryski nie przelatują i dopiero nabicie ponowne ciśnienia i wypchniecie par powoduje uruchomienie silnika.
W tej 450 sprawdz regulator cisnienia paliwa. Sprawdz go przez podpięcie zegara do układu paliwowego. Nie szukaj specjalnego miejsca bo go nie znajdziesz. Wepnij sie gdzieś zwykłym trójnikiem w układ paliwowy. Ciesnienia duzego nie ma bo d-jet pracuje na 2 barach więc dupy nie urywa... zapal auto z tym zegarem, zobacz jakie jest ciśnienie. Jesli za małe albo za duże to śrubką na regulatorze możesz ustawić. Książka pisze 2.2 bar.
Nastepnie zgas auto i obserwuj zegar. Dopuszczalny jest spadek 0.5 bara na DOBĘ ! Czyli przez pare godzin właściwie układ powinien być pod ciśnieniem.
Także sprawdz to na sam początek. W czujnikach i innych bzdetach nie szukaj bo to nie ma nic do rzeczy.
Upewnij sie tylko że rwgulator jest padnięty bo nowy boscha jest drogi. Używek nie kupuj bo nie ma sensu.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lip 12, 2017 6:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Wczoraj posprawdzałem wszystkie wtryskiwacze czy dobrze rozpylają i nie ciekną-wpiąłem się w wężyk do wtryskiwacza rozruchowego i podałem sygnał z 5 wtryskiwacza jest wszystko ok.Ciśnienie na listwie też mnie zastanawia bo jeżeli ma być stałe i nie opadać to tu już tak dobrze nie ma i opada.Ominę stare zasilenie paliwem może pompa daje ciała bo regulatory są nowe.


Na górę
Post: śr lip 12, 2017 9:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Skoro jesteś pewny regulatora cisnienia,ktory jest na powrocie zamontowany, to zamontuj zwykły zaworek zwrotny na zasilaniu. Moze cisnienie spada przez pompę?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lip 16, 2017 10:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Problem nie leżał w regulatorze.Rozgryzłem ten wtrysk i działa poprawnie.


Na górę
Post: ndz lip 16, 2017 7:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No to napisz co tam spłodziłeś. Tak to jest,że 90 procent wątków pozostaje bez konkretnej odpowiedzi [szalone] Niech to forum będzie kopalnią wiedzy a nie stekiem bezsensownych komentarzy...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lip 16, 2017 7:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Odpiąłem cały układ wtryskowy podpiąłem na krótko układ lpg -mam taki przenośny albo inaczej przewoźny bo butla jest na kółkach wraz z reduktorem,odpaliłem i auto chodzi dobrze.Pozwoliło mi to na dokładne ustawienie zapłonu.Podpiąłem układ wtryskowy a silnik znowu kicha, parska i chodzi jak chce-wyleciał aparat zapłonowy.Na drugim auto chodzi ale niezbyt równo-ale to już coś.Na włączonym zapłonie poluzowałem potencjometr i zacząłem go przestawiać,słychać jak załączają się cewki w wtryskiwaczach i tu mnie olśniło-potencjometr służy również do wysterowania momentu wtrysku na dany cylinder.Korekta podczas pracy -tu bardzo minimalne ruchy osiowe potencjometra i silnik chodzi poprawnie,ładnie się wkręca i nie łyka tony paliwa.


Na górę
Post: ndz lip 16, 2017 9:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A o jakim potencjometrze mowa?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lip 18, 2017 6:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Potencjometr przepustnicy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl