MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lut 18, 2018 6:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 12, 2016 11:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 829
Hej, regenerowałem gruchy do nivo i po niedzieli będę wymieniał. Na jakieś konkretne rzeczy muszę uważać ? Tył samochodu stawiam na kobyłkach, wykręcam gruchy, wkładam nowe i to tyle ? Odpowietrzenie układu przerabiałem przy okazji wymiany regulatora.


Na górę
Post: wt lip 12, 2016 8:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2390
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wymiana powinna być raczej bez niespodzianek poza ewentualnym problemem z odkręceniem przewodów.
Jeśli nie ruszasz siłowników to jest to pikuś.

_________________
http://www.malusie.pl - koszulki i bodziaki dla niemowląt
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96
Polski Fiat 126 BIS '91

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw lip 14, 2016 9:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1774
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Pytam z czystej ciekawości bo właśnie wymieniłem w S124.
Dlaczego regenerowane a nie nowe?
Na czym polega regeneracja i ile kosztuje?

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pt lip 15, 2016 10:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 829
Po prostu beczka już się sypie po całości i służy tylko do codziennej jazdy w okolicy, przewieźć jakieś cięzkie materiały, gabaryty itp. więc nie chciałem inwestować w nowe. A z wybitymi gruchami jeździ się fatalnie. Regeneracja 170zł/szt w firmie Nagengast 2 lata gwarancji a nowe do beczki po 350. Z tego co widzę gruchy są nacinane, pewnie wymieniają membranę i nabijają gaz potem zespawują.

Byłem wczoraj na chwilę pod samochodem i widzę że już będzie problem z odkręceniem cienkich przewodów. Tutaj mam pytanie: w S124 podobno w tych przewodach jest jakiś cienki drucik a jak jest w beczce ? Bo prawdopodobnie dam nowe miedziane przewody.


Na górę
Post: sob lip 16, 2016 10:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1774
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Dziękuję za odpowiedź.
Z wybitymi jeździ się tragicznie a po zmianie jeździ się jakby nowym autem przyklejonym do drogi ;)

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: pt wrz 30, 2016 12:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 829
Gruchy w końcu wymienione. Dałem nowe przewody bo ze starymi szkoda zdrowia żeby się mordować. Teraz samochód płynie :)

A przy okazji mam pytanie: do wymiany podpory mostu, tej z tyłu trzeba wyciągać most czy ona schodzi bez problemu ?


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 7:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 444
Lokalizacja: Frombork
nie chce zaśmiecać nowym tematem o nivo więc zapytam tu. mam nadzieje,ze autor się nie pogniewa.
kiedyś gdzieś słyszałem/czytałem że stan gruchy można sprawdzić odkręcając górną śrube i wkładając np tępy śrubokręt. wtedy wysczuwamy czy membrana jest cała. można też wyczuć naciskając delikatnie czy membrana sprężynuje. czy jest to choć troche miarodajny sposób? a jeżeli tak to na jaką głębokość powinien wejść śrubokręt żeby oddać stan gruchy? w obecnej którą mierzyłem wszedł na 3,2 cm.
Mam też pytanie do autora - dałeś zwykłe miedziane przewody kupowane na metry?
Jak prawidłowo odpowietrzyć układ nivo po wymianie przewodów? i jaki olej lać do nivo?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt lut 06, 2018 9:17 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 38
Lokalizacja: Wrocław
1) membrana jest tak mniej więcej w połowie akumulatora ciśnienia, u mnie wyglądało to tak https://www.youtube.com/watch?v=atG20EpPbzg - tu uszkodzone, niestety nie zrobiłem filmu z nowymi. W każdym razie nie było oporu praktycznie do dna.
2) Ja dorabiałem miedziane, nie ma żadnych problemów z nimi (ten mityczny drucik w oryginalnych - nie do końca wiem, jakie może mieć zadanie, ale znajomy kupił kiedyś nowe przewody w ASO i tego drucika już nie miały)
3) Olej ZH-M, może być Febi, układ jest otwarty, więc wystarczy się przejechać z kilkoma osobami po nierównym terenie i odpowietrzy się sam


Na górę
Post: śr lut 07, 2018 6:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 656
Lokalizacja: Legionowo
Wkrętak wchodzi tylko za zwężkę tam gdzie wkręca się przewody,dalej membrana dociska grzybek (zawór gruchy).Jeśli zawór da się wcisnąc lekko-grucha do wymiany, ma się on wciskać z mocnym oporem- układ pracuje pod wysokim ciśnieniem.


Na górę
Post: śr lut 07, 2018 4:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 444
Lokalizacja: Frombork
ok,dzięki Panowie za odp. czyli gruchy mam dobre. wkrętak uciskam z wielkim oporem. a i tak chodzi minimalnie.
a co do odpowietrzania - da się to zrobić w inny sposób niż jazda pełnym autem po wertepach? bo auto jest częściowo wybebeszone i nie zarejestrowane więc rejs z gawiedzią na pokładzie nie wchodzi w gre.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr lut 07, 2018 11:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1242
Lokalizacja: WROCŁAW
Z tym drucikiem to konstruktorzy chcieli być bardziej papiescy od Papieża. Stosuje się je w przewodach hydrauliki siłowej, przy ciśnieniach 200 bar i wyżej. Powodują one to, że instalacja podczas pracy nie wydaje dziwnych odgłosów, spowodowanych przepływem płynu hydraulicznego, potocznie mówiąc "nie jęczy". W hydraulice mercedesa te odgłosy jeśli są, to pomijalnie małe.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -zajechany
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: wt lut 13, 2018 8:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 829
Jest odpowietrznik na regulatorze z tyłu.


Na górę
Post: śr lut 14, 2018 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 444
Lokalizacja: Frombork
ale jak samo odpowietrzanie ma się odbywać? popuścić odpowietrznik na odpalonym i jak pojawi się oliwa to zakręcić? czy jakaś inna metoda?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: czw lut 15, 2018 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 534
jakub_gozdzik pisze:
Z tym drucikiem to konstruktorzy chcieli być bardziej papiescy od Papieża. Stosuje się je w przewodach hydrauliki siłowej, przy ciśnieniach 200 bar i wyżej. Powodują one to, że instalacja podczas pracy nie wydaje dziwnych odgłosów, spowodowanych przepływem płynu hydraulicznego, potocznie mówiąc "nie jęczy". W hydraulice mercedesa te odgłosy jeśli są, to pomijalnie małe.



.......no to zdejmij oryginalny przewód ten gumowy co idzie bezpośrednio z pompy na nivo i w zamian załóż jakiś dorabiany z Eumatu-zobaczysz różnice wtedy.
Nie da się jechać po prostu tak wyje.


Kowal_80 pisze:
ale jak samo odpowietrzanie ma się odbywać? popuścić odpowietrznik na odpalonym i jak pojawi się oliwa to zakręcić? czy jakaś inna metoda?


nivo się nie odpowietrza, to jest układ otwarty, pojeździj po dziurskach i samo wypchnie powietrze.
Na samym regulatorze nivo przynajmniej w s210 jest kilka pozycji jedna z nich jest napełnianie , po wymianie głowic hydropneumatycznych ustawiasz na napełnianie , reszta układu wypchnie powietrze do zbiorniczka .

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: czw lut 15, 2018 10:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1242
Lokalizacja: WROCŁAW
Jak samo sie odpowietrza to po co na regulatorze jest odpowietrznik? A jak odpowietrzają się siłowniki jak mają tylko przewód zasilający a nie ma powrotu? [zlosnikz]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, czeka na lepsze czasy
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -zajechany
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl