adi pisze:
Produkcja Mercedesa LO 3500 rozpoczeła się w 1953 roku. Był to bus posiadający 100 konny silnik.
A tak wygląda:
Fotka zacna, ale info na stronie dotyczącej tego egemplarza mówi o czym innym
Lo3500 to oznaczenie aut przede wszystkim ciężarowych o ciężarze użytkowym 3,5 tony. Była to najbardziej udana konstrukcja okresu międzywojennego. Produkcja Lo3500 rozpoczęła się w 1932 roku, a swoją świetność ten model przeżywał w latach 1935-36. Oznaczenie L Mercedes-Benz stosuje do swoich ciężarówek od lat. Literka "o" oznacza "semi-low-bed-chassis". Niestety nie jestem mocny w budowie ciężarówek i nie chciałbym przekręcić tego określenia. W każdym bądź razie chodzi raczej o nisko zawieszone podwozie, choć to też nie jest dokładne okreslenie, które stanowiło przełom w motoryzacji i stanowiło niezłą bazę właśnie do produkcji autobusów i ciężarówek. Co do mocy silnika diesla, to miał on początkowo 95KM (6-cylindrowa rzędówka OM67). W 1950 roku została zmodernizowana i dopiero od tego czasu dysponowała moca 100KM (OM67/3), a auta dostały nowe oznaczenie Lo3750. W sumie wyprodukowano ok. 13 tysięcy sztuk Lo3500/L3750. Co do rodzaju nadwozia, a co za tym idzie rodzaju pojazdu, to nie można na postawione pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Powyższa fotka zamieszczona przez adiego pokazuje Lo3500 jako autobus, ale wystarczy zajrzeć do ostatniego MB Classic lub na ich stronę WWW, żeby zobaczyć zdjecia Lo3500 w wersji ciężarowej. Generalnie Lo odnosi się do rodzaju i konstrukcji podwozia, a nie nadwozia.
Pozdrawiam
PS. Przypominam, że koszulka powinna mieć kolor czarny i rozmiar XXL