MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Forum zablokowane  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Michau
Email: michau01@poczta.onet.pl

Oferuje do sprzedazy MB "Trapez" z roku
1967, 200 D, kolor bialy, w stanie wymagajacym gruntownej renowacji. Do roku 1989 jezdzil po Szczecinie,nigdy jako taksowka. Od tamtej pory nie ruszany. Niewielkie braki (min. licznik i boczne szyby). Cena ok.4500 PLN


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

No ale coś bliżej poproszę - trapez to określenie na W115 seria 1 do '73r. Jak na ten rocznik - raczej nie możliwe bo te zaczęto robić w '68r. I też za drogo - za 4500 i do remontu - przesada. Chyba, że masz na myśli skrzydlaka - W110. Wtedy to rocznik pasuje - "Trapez" odpada i cena też. Trochę dużo nawet jak na skrzydlaka, tym bardziej, że do kapitalnej odbudowy. Chcesz szybko zarobić czy nie orientujesz się w cenach? Ale szaleńców nie brakuje, może znajdziesz jelenia, bo po opisie to rewelacji nie widzę w tym aucie(11 lat nic nie robione).

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Michau
Email: michau01@poczta.onet.pl

To sie nazywa wsadzic kij w mrowisko...
Pierwszy jak zwykle zareagowal Pioterek.
I wielkie brawa dla Niego !!! A teraz powaznie: Sluchajcie no obywatelu Pioterek! Tematem byla raczej sprzedaz, a nie "co sadzicie o tej ofercie?". Taka jest to wersja i za takie pieniadze, a forum chyba zyskuje na atrakcyjnosci przez oferte czesci (patrz:" Alufelgi BBS...") oraz calych samochodow (patrz:" Kupie MB 114/115").
P.S: "Die sogenannte Heckflosse ( W 110) wird manchmal auch Trapez genannt, wegen des trapezformigen, hinteren Kotflugels..." Zrodlo: Oldtimer Praxis, nr 6 (26)/1995


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

To się nazywa burza w szklance wody...
Cześć!
Nie jak zwykle - to jedno,a drugie to wielkie dzięki, ale żadne brawa nie są mi potrzebne - tym bardziej takie ironiczne.
A teraz Wy posłuchajcie obywatelu Michau:
Po pierwsze to tematem była i jest sprzedaż, a ja poruszyłem tylko pewne aspekty tego tematu - tak wyszło, że dorzuciłem parę zdań od siebie i to wszystko. Możesz sobie pisać ogłoszenia jakie tylko dusza zapragnie - przecież nie ma w tym nic złego i nigdy tak nie twierdziłem - więc nie rozumiem skąd ten pomysł urodził się w Twojej głowie, że niby jestem temu przeciwny? Jakbyś poczytał posty poniżej, to nawet są oferty kupna części (patrz: Szukam lusterek..., Silnik do W114...)wysłane przeze mnie - zatem zostawiam ten wątek już bez zbędnych komentarzy.
Po drugie: zdanie "Taka jest to wersja i za takie pieniadze" nadal nic mi nie mówi. Mój post powyżej był właśnie zapytaniem o to auto. Chciałbym parę szczegółów więcej jak np.: co z silnikiem? - też do remontu?, jaki jest stan podzespołów mechanicznych?, czy auto jest na tyle sprawne aby jeszcze przed renowacją trochę nim polatać(po wstawieniu szyb i licznika, ew. jeszcze czegoś)? jakie inne "niewielkie braki" posiada autko? czy jest w stanie oryginalnym? czy ma może lampy od Syreny itp.? no i za ile tak naprawdę można go kupić?(zejdźmy na Ziemię). Chcę kupić takie auto, ale niestety egzemplarze do remontu praktycznie nie nadają się do tego bo są kompletnie zgnite, albo totalnie zniszczone a ceny za nie są z kosmosu.
Po trzecie i ostatnie: to "Trapez" jak sam powyżej napisałeś nie jest najbardziej trafną nazwą na W110. Tak jest nazywany niezwykle rzadko(czasem tylko) i to jeszcze nie u nas - bo najpopularniejszym określeniem za granicą jest właśnie "Heckflosse". Gdybyś tak napisał lub "Skrzydlak", w temacie - to prawdopodobnie nie byłoby mojego pytania o to właśnie. "Trapez" to określenie z którym nie spotkałem się w Polsce w stosunku do 110, natomiast jak pisałem powyżej pod tą nazwą w żargonie kryje się 114/115 seria 1. Określenie "Skrzydlak" jest najpopularniejsze i na tyle jednoznaczne, że wiadomo o jaki samochód chodzi -W110 lub W111.

Pozdrawiam

P.S. Mam nadzieję, że napiszesz coś więcej o tym skrzydlaku.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Maciek
Email: M.Kuzmiak@dmz.com.pl

Stary ale sie naklepłes ale na temat i konkretnie :-))))
nie dodam nic więcej bo na razie jestem pod wpływem a nie moge sie powstrzymać od komentarzu na okolicznośc tak soczystej odpowiedzi
pozdrawiam
Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:49 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Michau
Email: michau01@poczta.onet.pl

Nieklamany podziw i uznanie wzbudzil we mnie ten post-gigant, wiec nie pozostane dluzny i odpisuje:

1. Co do terminologii, to nadal twierdze i nie jestem w tym osamotniony, ze okreslenie "trapez" odnosi sie do modeli W 110/111. To wlasnie trapezowy ksztalt tylnego blotnika (patrzac na auto z boku - trapez prostokatny) oraz ksztalt jaki powstaje przy nakresleniu linii, patrzac od tylu:: gorna krawedz pokrywy bagaznika-
-blotnik-zderzak-drugi blotnik (trapez rownoramienny), daly nazwe temu wlasnie modelowi Mercedesedesa, zwanego tez "skrzydlakiem". Jak sam trafnie zauwa- zyles, istnieja pewne rozbieznosci w nazewnictwie. W jez. polskim funkcjonuje porownanie do skrzydla, w niemieckim:
"die Heckflosse" to tyle co: tylna pletwa.
I tak pewnie jest i tu, chodz nie wiem dlaczego termin przeskoczyl o jeden model do przodu.
Aby ustrzec sie w przyszlosci takich pomylek oraz zarzutow, ze z naszej wymiany pogladow nic nie wynika proponuje utworzyc podstrone, ktora rozwiala by watpliwosci zwiazane z nazwami. Bo sa jeszcze Kubusie, Karole,
Pontony. I co wtedy? A na pewno warto podawac nazwe modelu przy pomocy oznaczenia fabrycznego W..., co zreszta uczynilem w swoim ogloszeniu.

2. Co do stanu wizualnego i technicznego
oferowanego przeze mnie egzemplarza,
odpowiadam krotko: stan 4. Interesujesz sie oldtimerami i zapewne znasz ten spo- sob wstepnego okreslania stanu pojazdu,
stosowanego w ogloszeniach. A ze nikt
przy zdrowych zmyslach nie kupuje auta bez ogladania, zwlaszcza starego i nie
ma co tworzyc szczegolowych opisow, to zapraszam serdecznie na wizje (Polska polnocna).
3. Jesli dobrze wyczuwam Twoje intencje,
to spiesze z odpowiedzia: Naturalnie, ze mozna tym autem pochasac przed totalna renowacja, ale trzeba zrobic to z glowa.
"Otynkowanie" go szpachla i malowanie w
garazu przyniesie mu wiecej szkody, niz
pozytku. A to ze stoi od dwunastu lat, bez remontu, to tylko plus, bo nie dobral sie
jeszcze do niego zaden domorosly bla- charz.
4. Silnik wyjety, zalany olejem. Nie spodzie- waj sie wlozysz i pojedziesz na dyskoteke.
Do konca pracowal, a auto nie stanelo z jego powodu.
5. "Dupa" nie zlamana.
6. Pamietaj, ze tych aut jest bardzo malo i
bedzie ich coraz mniej, a nie wiecej. W tym
kraju 95% egzemplarzy starych meroli jest
dobita, bo jezdza lub jezdzili nimi ludzie,
ktorzy, choc to paradoksalnie brzmi, wybrali Mercedesedesa, bo mieli malo
pieniedzy, a nie za duzo. Kazdy z nich zarznal kilka sztuk, wiec niebawem wygina, jak dinozaury. Wiec, nawet wersja W110 200 D z okraglymi lampami jest atrakcyjna.
7. Z konkretnym kupcem, konkretnie zejde z ceny.

P.S: Nigdy wiecej przydlugich tekstow.
Chyba nie o to tutaj chodzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Pioterek
Email: dbw115@polbox.com

Cześć!!!
Teraz odpowiedziałeś konkretnie! Naklepałeś nawet więcej ode mnie! Może odpowiem wg punktów z Twojej odpowiedzi:
Ad.1. Ładnie wszystko wytłumaczyłeś - ale to już wiedziałem z poprzedniego postu. Miałem w szkole matematykę - wiem co to trapez, widziałem też 110 z każdej strony. Szkoda tej pisaniny. Ale może komuś innemu przyda się Twój opis jak będzie tłumaczył to swojemu dziecku :-). Heckflosse jest jednak bardziej trafne bo każdy widzi skrzydła, czy płetwy, natomiast Trapez - oczywiście tak, ale kto na to zwraca uwagę? I jak było wyżej tak jest nazywany czasami. Nie twierdzę, że nie masz racji, ale tutaj gdzie jestem trapez kojarzy się właśnie z 114/115 serii1(seria 2 to przejściówka). Wkurza mnie takie nazywanie, ale niektórym trudno inaczej wytłumaczyć jakie mam auto. I sam nie wiem dlaczego tak jest nazywane. Kubusie i Pontony to poprzedniki Skrzydlaków czyli W120, o Karolach nie słyszałem.
Warto podawać oznaczenie Wxxx, czego niestety nie zrobiłeś w swoim ogłoszeniu :-(
Ad.2. No jasne, że nikt kota w worku nie kupi, ale pytałem po to by wstępnie ocenić czy warto jechać na wspomnianą wizję. Swoją drogą Polska północna to może całkiem nie daleko :-) - jeszcze bliżej jeśli to środek tej części Polski.
Ad.3. Tu chyba jednak źle odczytałeś me intencje. Zarzucanie szpachli kielnią na samochód nie uważam za dobry sposób przywracania mu stanu oryginalnego - raczej chciałem aby w obecnym stanie jaki jest pojeździć nim latem troszkę, po lekkim podretuszowaniu go podkładem aby powstrzymać korozję. To, że stoi bez remontu od 12 lat to plus jedynie gdy stał pod dachem, w przeciwnym razie to tragedia, bo już może być zapóźno aby go ratować.
Ad.4. Niczego się nie spodziewam, ale ta wiadomość mnie cieszy.
Ad.5. To jest duży plus!!!
Ad.6. Stary - nigdy o tym nie zapominam, i racja - Mercedeski są właśnie tak jak mówisz zajeżdżone bo nikt w nie nie inwestował :-(. A 110 200D wydaje mi się być bardzo atrakcyjnym oldtimer'em - inaczej bym za takim autem nie tęsknił.
Ad.7. No i bardzo ładnie z Twojej strony!

Pozdrowienia!

P.S. To był już ostatni taki post - więcej takiej litanii nie napiszę!!! Napisz w jakim mieście stoi ta furka, chciałbym ją zobaczyć, i pogadać z Tobą osobiście. Aktualnie mogę nie mieć czasu, ale coś wykombinuję.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2001 11:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw lip 19, 2001 2:00 am
Posty: 547
Wyslane przez: Sebastian
Email: seba@multicon.pl

Panowie, przeszliście samych siebie!!!!!
Tak więc wyjaśniam: model W110 i W 111 był, jest i BĘDZIE SKRZYDLAKIEM, a nie żadnym trapezem, bo to jest model W 114 i W 115 produkowany 1968 - 1973 i koniec. Żeby nie tworzyć wypowiedzi - giganta przeczytacie o genezie tej nazwy gdzieś indziej w najbliższym czasie. Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl