MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kupie w124 w wersji 400E lub E 420
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=74&t=69272
Strona 2 z 2

Autor:  Andrzejo [ pn sie 21, 2017 4:50 pm ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

No wlasnie nie bardzo, bo po wylaczeniu asr, z racji braku szperunku samochod wyjatkowo niechetnie lata bokiem, tylko generuje potezna ilosc dymu z jednego kola - zaleznie od tego, ktore w danej chwili mialo mniej do utraty przyczepnosci. To nie e34 w manualu, ten samochod byl zaprojektowany w nieco innym celu.

Pare filmow podgladowych:

https://www.youtube.com/watch?v=HmdZbUFz9l4

https://www.youtube.com/watch?v=Q5QQ7BUivmg

Autor:  lemur [ wt sie 22, 2017 8:44 pm ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

Ta, ale generalnie brak szperunku/asd przeszkadzał mi w moim w124 z m103. Z 4.2 pod maską ten brak już by mi nie przeszkadzał ale wku...ł.

Autor:  Andrzejo [ śr sie 23, 2017 8:34 am ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

ASR bardzo pomaga w tym modelu. Do tego stopnia, ze nawet ruszenie na sniegu/lodzie na letnich oponach nie sprawia zadnego problemu. Gorzej, jak ASR nie ma, no to wtedy w przypadku takiego 4.2 jest faktycznie na prawde slabo.

Autor:  THC [ śr sie 23, 2017 10:07 am ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

No też z tym ruszaniem na śniegu tak nie do końca jest.
Nie raz takim 4.2 stałem w zaspie i żeby wyjechać trzeba było wyłączyć ASR, żeby w ogóle ruszyć wyrzucając śnieg spod kół.
Tu lepiej sprawdza sie ASD i dokąd samochód nie zawiśnie jedzie wszędzie.
Podczas jazdy to co innego , lekkie przyhamowanie kół i przymknięcie przepustnicy potrafi pomóc.
Nawet mam taka górkę pod domem z kostki brukowej , i właśnie na mokrym śniegu 4.2 z ASR wyjechał najdalej, ale i tak w pewnym momencie stał i puszczał minimalna moc na koła co już nic nie dawało.Innymi nawet tam nie podchodziłem w zimie.

No ale szybki start na mokrym asfalcie , i mrugnięcie kontrolki przy ponad 100km/h pewnie kiedy zapinał III bieg jest fajne he he he

W cls z ponad 500 Nm przy wyłączonym ASR raczej niemożliwe jest sprawne poruszanie sie po mieście szkoda opon .Także system jest na pewno bardzo przydatny ,ale gdyby w tych mocniejszych było jeszcze ASD hehe

Autor:  Andrzejo [ śr sie 23, 2017 5:57 pm ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

W w124 masz "przycisk z oponka", ktory znieczula ASR i pozwala na nieco wiekszy uslizg kol, np wlasnie na takie wyrzucenie sniegu spod kol.

Jeszcze ostatnia rzecz w ramach off-topu - o ile ASD przy ruszaniu jest faktycznie pomocne, o tyle przy poslizgu przy nieduzych predkosciach pokazuje, czy za kierownica siedzi dobry kierowca - nie bez powodu w pewnych kregach zwane jest anty-kontrola trakcji - z racji "sztywnego" napedu na oba kola dupa zamiata wsciekle. Przy ASR zarzucic tylem trzeba na prawde sie natrudzic, a nawet po jego wylaczeniu nadal mamy ten "naped na jedno kolo" z racji otwartego dyfra, wiec samochod jest zdeycowanie bardziej "stabilny" niz ten, ktory ma ASD.

Takie V8 z ASD to bylby na prawde trudny samochod do opanowania dla przecietnego kierowcy. Co innego, jak ktos lubi i umie latac bokiem - frajde by mial pierwszorzedna.

Autor:  THC [ śr sie 23, 2017 8:53 pm ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

Miałem 190E 122 koni manual z ASD i mam 124 220 coupe automat z ASD.
No i mi sie wydaje, że auto z ASD na mokrym i w śniegu jest łatwiejsze do prowadzenia tzn. bardzo przewidywalne .
To 190E , bo 124 jeszcze zimy u mnie nie widział. Ale z tego co już zdązyłem zaobserwować automat psuje trochę zabawę z takim dyfrem, albo może słabszy stosunek masy do mocy.
Choć może i racja , bo na początku 190 zaskoczyła mnie na mokrym parę razy z łatwością zarzucając tyłem.

Autor:  kokosz [ śr sie 23, 2017 9:22 pm ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

Z mercedesów które mam lub miałem do latania bokiem od E420 zdecydowanie lepszy od 560SL, baa nawet 108 lepiej zamiata dupą jak na asfalcie złapie cos sypkiego

Autor:  THC [ śr sie 23, 2017 10:15 pm ]
Tytuł:  Re: Kupie w124 w wersji 400E lub E 420

Heh cóż za ranking .
U mnie najlepiej latała bokiem właśnie mała 190 z ASD i CLS.
Potem już bez ASD 300CE 124 , ale lekki tył mocny dość motor.
210 z 4.2 latanie bokiem skończyło się w rowie, za ciężki na tylną osią i zero przewidywalności .
140 to nie ruszała z piskiem opon , jedynie na śniegu a to się nie liczy.
Reszta za słabe za ciężkie.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/