MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 7:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 09, 2018 11:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Działające i ze sprawnym mechanizmem zamykania klapy nagrzewnicy. Nie połamane zatrzaski. Do e-klasy jeśli to ma znaczenie. Czarne.
Dziś chciałem zamknąć powietrze z zewnątrz i wszystko się posypało. Także pilne bo zima idzie a tu wieje ;)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 14, 2018 8:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak to E klasa to włącz klimę i chociaż będzie dmuchać ciepłym powietrzem.

_________________
w123


Na górę
Post: ndz sty 14, 2018 11:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No jest to E klasa ale zawsze wali zimnym. Pewnie coś jest zdupcone .

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sty 18, 2018 7:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Niekoniecznie. Były tematy o tym i w końcu nikt nie poparł dowodami kiedy ma lecieć ciepłe. Moje W124 1993 ze Szwajcarii waliło ciepłym, miało klimę. Moja E klasa 1995 rok z klimą tylko chłodziło.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sty 18, 2018 3:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
U mnie na włączonej klimie latem mrozi, zimą grzeje. Na wyłączonej leci tylko powietrze z zewnątrz z pominięciem chłodziarko-grzałki. Czyli latem 15 st. a zimą +1 st. - bo takie mamy w Gdańsku temperatury :)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: czw sty 18, 2018 6:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
A u mnie to już w ogóle cyrk z klimatyzacją automatyczna jest jesli chodzi o kratki środkowe.
Ogólnie teraz nic nie leci na jakichkolwiek ustawieniach . Ale latem wali zimnym z nich, tylko w trybie auto.
Klima automatyczna w 124 ma jeden super feler , wentylator kręci sie powoli, ale tak ma byc rozkminiałem to latem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sty 18, 2018 8:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Miałem trzy egz. z klimą automatyczną i wiatrak kręcił się powoli dopiero wtedy, jak wnętrze osiągnęło ustawioną temp.
Tak samo w opcji grzanie i opcji chłodzenie. Wystarczyło otworzyć okna i schłodzić kabinę a wiatrak zaczynał przyspieszać.

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 10:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To proponuję w imię nauki rozebrać nagrzewnicę z klimą MANUALNĄ i zobaczyć jak są zmontowane kanały powietrza. Powietrze wpada do nagrzewnicy przez filtr kabinowy. Zaraz za filtrem jest parownik. Więc na pewno wszystko co wpada zaraz się schładza jak chodzi klima. Potem jest przegroda która kieruje powietrze w dwóch kierunkach, na górę ( prosto do środkowej kratki) i do wymiennika ciepła, gdzie powietrze jest podgrzewane i leci na boczne kratki, na szybę i na nogi.
Zatem nie ma bata, żeby przrz środkowe kratki leciało ciepłe bo powietrze leci tylko przez parownik.
Tak to działa w obiegu otwartym
. W obiegu wewnętrznym może lecieć ciepłe z środkowych kratek bo powietrze najpierw przelatuje przez wymiennik ciepła zanim trafi do wszystkich wylotów.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 11:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
jakub_gozdzik pisze:
To proponuję w imię nauki rozebrać nagrzewnicę z klimą MANUALNĄ i zobaczyć jak są zmontowane kanały powietrza. Powietrze wpada do nagrzewnicy przez filtr kabinowy. Zaraz za filtrem jest parownik. Więc na pewno wszystko co wpada zaraz się schładza jak chodzi klima. Potem jest przegroda która kieruje powietrze w dwóch kierunkach, na górę ( prosto do środkowej kratki) i do wymiennika ciepła, gdzie powietrze jest podgrzewane i leci na boczne kratki, na szybę i na nogi.
Zatem nie ma bata, żeby przrz środkowe kratki leciało ciepłe bo powietrze leci tylko przez parownik.
Tak to działa w obiegu otwartym
. W obiegu wewnętrznym może lecieć ciepłe z środkowych kratek bo powietrze najpierw przelatuje przez wymiennik ciepła zanim trafi do wszystkich wylotów.

Mam manualną i uwierz mi, że jak mam uruchomione ogrzewanie i włączoną klimę to leci mi gorące powietrze - obieg zewnętrzny (czyli nieświecący guziczek) - po wyłączeniu klimy (guziczek zapalony) leci zimne powietrze - słychać jak jakaś klapka podciśnieniowo się zamyka/otwiera. Jak chcesz więcej dowodów to wpadaj na pomorze - to wyprowadzę malucha z garażu i potestujemy :)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 11:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Może masz inną nagrzewnicę. Wcale się nie upieram. Ja tylko opisałem co jest jak wymieniałem parownik. A masz taki guziczek ze strzałeczkami do okoła? Co ś się zmienia jak go wciśniesz?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 1:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
jakub_gozdzik pisze:
Może masz inną nagrzewnicę. Wcale się nie upieram. Ja tylko opisałem co jest jak wymieniałem parownik. A masz taki guziczek ze strzałeczkami do okoła? Co ś się zmienia jak go wciśniesz?

https://drive.google.com/open?id=0B3In0 ... mR6V1BiZ1U
mało widać, ale nic innego nie znalazłem - dolny guziczek pewnie - jest to najzwyklejszy obieg wewnętrzny. Działa tylko na uruchomionym silniku. Po jego wciśnięciu słychać podciśnienie i zamykanie/otwieranie jakiejś klapki. Po jakimś czasie sie wyłącza i wdmuchuje powietrze z zewnątrz - używałem tego zimą jak się silnik nagrzewał. Są jeszcze z napisem REST - jest to obieg wody/ogrzewanie na postoju - ale nie wiem czy w 124 czy w późniejszych modelach to było.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 1:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
I tak Wam mówię, że nie dojdziecie do konsensusu [hihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 2:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No narazie nie, bo szukam kratki... :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 19, 2018 7:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W automatycznej nie ma REST i pompki pod maską.
Do wentylatora dochodzi około 7 V w pozycji max. Jest to za mało, kiedy podałem tam 12V dmuchał jak manualna na max.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl