MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 02, 2013 8:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
W123 240D
Pojemność 2399 cm sześc. OM616
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Rok produkcji: 1978r.
Nadwozie: sedan
Kolor: Englischrot (504)
Tapicerka: Bambus (004)
Wyposażenie:
- wspomaganie
- podgrzewana tylna szyba
- centralny zamek (działa! ;) )
- manualny szyber
- elektryczna antena
- hak

No dobra, słonko zaświeciło, więc można było w końcu wyciągnąć auto, podjechać na myjkę i zawieźć do pana Rysia na dalsze naprawy, a w międzyczasie cyknąć parę zdjęć 8)

Tak jak pisałem - jest to dobra baza, wymagająca jednak jeszcze sporo pracy. Plany na ten sezon:
1. Ogarnięcie mechaniki
2. Doprowadzenie do porządku przednich błotników i uśmiechu. Po dokładnych oględzinach okazało się że ktoś w tych okolicach już kiedyś grzebał. Trzeba więc będzie poza zlikwidowaniem kierunkowskazów pozbyć się paru małych bąbli z rantów i zedrzeć z uśmiechu wszystko do żywego, zakonserwować i pomalować w kolorze nadwozia.
3. Powymienianie kilku uszczelek: drzwi kierowcy, zgarniających, bagażnika, tylnych lamp i tylnej szyby (więc nie wykluczone będzie też spawanie rantu i podszybia)
4. Pozbycie się rdzy z ramy szyberdachu. Zanim sam to zacznę rozgrzebywać, pewnie udam się na rekonesans i wycenę do Brzyszcza.
5. Reanimacja lub wymiana elektrycznego hirschmanna
6. Wymiana zarwanego siedziska. Mam już nowe od Mitu, czeka tylko na wypranie (siedzisko, nie Mitu)
7. Parę pierdół typu plasticzki, listewki i inne, które pewnie wyjdą w trakcie.
8. Jak starczy kasy, to kupiłbym jakiegoś Beckera z epoki i dorobił mu od razu wyjście AUX

Poza tym wziąłem się właśnie za renowację kołpaków. Robię jakieś zdjęcia, więc z racji tego, że poprzedni artykuł o renowacji kołpaków jest już niedostępny, pokuszę się może o zrobienie dla potomnych wersji 2.0


Załączniki:
DSC_1145_1024.JPG
DSC_1145_1024.JPG [ 36.63 KiB | Przejrzano 6172 razy ]
DSC_1147_1024.JPG
DSC_1147_1024.JPG [ 254.46 KiB | Przejrzano 6172 razy ]
DSC_1151_1024.JPG
DSC_1151_1024.JPG [ 31.6 KiB | Przejrzano 6171 razy ]
Komentarz: Zdjęcia z dzisiaj. Trzeba będzie jeszcze wypolerować chromy :)
DSC_1149_1024.JPG
DSC_1149_1024.JPG [ 32.12 KiB | Przejrzano 6172 razy ]
Komentarz: Tak wyglądało sitko po wyjęciu z baku. Auto ledwo jechało, ale przejechało tak 400 km.
382188_541971912503709_1248900402_n.jpg
382188_541971912503709_1248900402_n.jpg [ 32.61 KiB | Przejrzano 6172 razy ]
Komentarz: Tak wyjeżdżaliśmy ze Świdnicy. Zdjęć z poprzednimi właścicielami nie mam, ale stali na schodach i nam machali. Naprawdę.
DSC_1142_1024.JPG
DSC_1142_1024.JPG [ 31.82 KiB | Przejrzano 6172 razy ]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...
Na górę
Post: sob mar 02, 2013 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
O qrwa ale zur na tym sitku, fajnie ze w ogole sie dowlokles do Wawy.

Furka bardzo mi sie podoba, pierdoly poogarniasz - nie pali sie dopiero sie wiosna robi [hihi]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: sob mar 02, 2013 8:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
fullsize pisze:
Tak jak pisałem - jest to dobra baza, wymagająca jednak jeszcze sporo pracy. Plany na ten sezon:
1. Ogarnięcie mechaniki
2. Doprowadzenie do porządku przednich błotników i uśmiechu. Po dokładnych oględzinach okazało się że ktoś w tych okolicach już kiedyś grzebał. Trzeba więc będzie poza zlikwidowaniem kierunkowskazów pozbyć się paru małych bąbli z rantów i zedrzeć z uśmiechu wszystko do żywego, zakonserwować i pomalować w kolorze nadwozia.
3. Powymienianie kilku uszczelek: drzwi kierowcy, zgarniających, bagażnika, tylnych lamp i tylnej szyby (więc nie wykluczone będzie też spawanie rantu i podszybia)
4. Pozbycie się rdzy z ramy szyberdachu. Zanim sam to zacznę rozgrzebywać, pewnie udam się na rekonesans i wycenę do Brzyszcza.
5. Reanimacja lub wymiana elektrycznego hirschmanna
6. Wymiana zarwanego siedziska. Mam już nowe od Mitu, czeka tylko na wypranie (siedzisko, nie Mitu)
7. Parę pierdół typu plasticzki, listewki i inne, które pewnie wyjdą w trakcie.
8. Jak starczy kasy, to kupiłbym jakiegoś Beckera z epoki i dorobił mu od razu wyjście AUX
Czyli tak z 10 tysi lekko liczac (niech mnie poprawia koledzy zajmujacy sie tym zawodowo). Reszta wyjdzie w praniu. A na naprawde ladne samochody za ta cene wybrzydzales.
fullsize pisze:
Poza tym wziąłem się właśnie za renowację kołpaków. Robię jakieś zdjęcia, więc z racji tego, że poprzedni artykuł o renowacji kołpaków jest już niedostępny, pokuszę się może o zrobienie dla potomnych wersji 2.0
Polecam goraco moje szablony do malowania kolpakow. Renowacja z ich pomoca to sama przyjemnosc ;).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob mar 02, 2013 8:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 19, 2012 9:47 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
No, toś Pan pikne auto zanabył [zlosnikok] Szerokości, przyczepności i czwartego miliona kilometrów życzę ;)
Co do szablonów kolegi, szablony też super ale o ile dobrze pamiętam, cena w polskich realiach niestety powala :(
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 200 D '83, Fiat 126p 650E '87, Octavia III 1.6 TDI (TFU!)...
www.maxserwis.com.pl


Na górę
Post: sob mar 02, 2013 9:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Rafako pisze:
Co do szablonów kolegi, szablony też super ale o ile dobrze pamiętam, cena w polskich realiach niestety powala :(
Do uzytku garazowego to faktycznie tanie nie sa ale w przypadku kogos, kto maluje regularnie inwestycja zwraca sie po 3-4 kompletach. Samo malowanie wyczyszczonych kolpakow zajmuje max 15 minut. Przygotowanie do malowania jakies 15 sekund na sztuke ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz mar 03, 2013 2:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
kielbik pisze:
Rafako pisze:
Co do szablonów kolegi, szablony też super ale o ile dobrze pamiętam, cena w polskich realiach niestety powala :(
Do uzytku garazowego to faktycznie tanie nie sa ale w przypadku kogos, kto maluje regularnie inwestycja zwraca sie po 3-4 kompletach. Samo malowanie wyczyszczonych kolpakow zajmuje max 15 minut. Przygotowanie do malowania jakies 15 sekund na sztuke ;).


Dobrze gada, sam zainwestowalem. W hurcie jednak wole uzywac tylko gwiazki, a ringi oklejac elastyczna 3Mka. Za duzo mycia przy przekladaniu , zwlaszcza jak chce sie puscic jakies m/m w celu zwiekszenia przyczepnosci (kiedys juz mi zjechal sam akryl z kolpakow)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz mar 03, 2013 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
kielbik pisze:
Czyli tak z 10 tysi lekko liczac (niech mnie poprawia koledzy zajmujacy sie tym zawodowo). Reszta wyjdzie w praniu. A na naprawde ladne samochody za ta cene wybrzydzales.

Kurna, kielbik, czy Wy ze Stomkiem macie jakąś prowizję od tego gościa, jak sprzeda to chinablau? [hihi] Auto kupowałem dla siebie, a nie dla Was i to mi ma odpowiadać. Tamto nie miało szybra, a szyber musiał być i koniec. Poza tym moje kosztowało 9k, a tamto minimum 12k - to jest 3k różnicy, a w tym niebieskim też było parę rzeczy do zrobienia. Tutaj też tak jak piszesz jest do wsadzenie trochę kasy, ale na pewno nie 10k. Zresztą będę to wszystko sobie liczył i nie omieszkam napisać tu, albo w temacie Bukola o pakietach startowych.

kielbik pisze:
Polecam goraco moje szablony do malowania kolpakow. Renowacja z ich pomoca to sama przyjemnosc ;).

Pewnie masz rację, ale na własne potrzeby (renowacja czterech kołpaków), taki zakup się nie opłaca. Pozostanę jednak przy taśmie 3M ;)

Poza tym, jak słusznie zauważył Stomek, trzeba jeszcze poustawiać drzwi, bo ktoś kto je wcześniej robił, za bardzo się do tego nie przyłożył :roll:

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: ndz mar 03, 2013 12:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
fullsize pisze:
Kurna, kielbik, czy Wy ze Stomkiem macie jakąś prowizję od tego gościa, jak sprzeda to chinablau? [hihi] Auto kupowałem dla siebie, a nie dla Was i to mi ma odpowiadać. Tamto nie miało szybra, a szyber musiał być i koniec. Poza tym moje kosztowało 9k, a tamto minimum 12k - to jest 3k różnicy, a w tym niebieskim też było parę rzeczy do zrobienia. Tutaj też tak jak piszesz jest do wsadzenie trochę kasy, ale na pewno nie 10k. Zresztą będę to wszystko sobie liczył i nie omieszkam napisać tu, albo w temacie Bukola o pakietach startowych.


Poza tym, jak słusznie zauważył Stomek, trzeba jeszcze poustawiać drzwi, bo ktoś kto je wcześniej robił, za bardzo się do tego nie przyłożył :roll:


Nie mam prowizji, bo auto w zasadzie sprzedane [zlosnik] Za to mailem okazje te pare rzeczy poprawic. Zajelo wszystko razem 12-15 godzin, jak zreszta wczesniej sadzilem.


Troche tu drzwi nie poustawiasz u siebie, jak znam zycie. Wedlug mnie to auto ktos przygotowywal kazdy element z osobna, wiec zapomnij o wspolnej lini. Zniwelujesz tylko roznice w pewnym stopniu.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt mar 05, 2013 9:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
kielbik pisze:
Polecam goraco moje szablony do malowania kolpakow. Renowacja z ich pomoca to sama przyjemnosc ;).

Obrazek

Obrazek

Obrazek


a na 15 cali też pasują???

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: wt mar 05, 2013 10:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Z tego co wiem, do 15" są inne.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 8:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2012 7:34 am
Posty: 19
Bardzo ładny - epoka haków jak widać i jego nie oszczędziła - mam to samo i zastanawiam się nad demontażem - jedyny plus to jakby ktoś chciał w tył wjechać to trochę pancerniej z hakiem... także są za i przeciw

_________________
W123 200d (jak diabeł - postrach fotoradarów) - mam tyle lat co on 1978r :D


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 19, 2012 9:47 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
Ronin78 pisze:
Bardzo ładny - epoka haków jak widać i jego nie oszczędziła - mam to samo i zastanawiam się nad demontażem - jedyny plus to jakby ktoś chciał w tył wjechać to trochę pancerniej z hakiem... także są za i przeciw

Ja w swoim usunąłem hak przy okazji remontu. Pomimo, iż był oryginalnie, w moim odczuciu trochę taki artefakt szpeci klasycznego Merca [zlosnikz]
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 200 D '83, Fiat 126p 650E '87, Octavia III 1.6 TDI (TFU!)...
www.maxserwis.com.pl


Na górę
Post: sob sty 04, 2014 5:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Dzięki, aczkolwiek do ładnego w moim odczuciu jeszcze trochę mu brakuje - chociażby właśnie ładnych oryginalnych błotników bez tych nieszczęsnych kierunkowskazów... Moje auto miało to nieszczęście, że wyjechało z fabryki z hakiem, więc ze względu na obowiązujące u nas wówczas przepisy, dostało te śliczne pryszcze na błotnikach.
Jeżeli go nie sprzedam do wiosny to będę dalej go ogarniał - wtedy u mnie też wyleci hak, bo podobnie jak Rafako uważam za trochę taki "kwiatek do kożucha" a przyczep nim nie ciągam i ciągać nie zamierzam. No i przydałyby się oryginalne błotniki, komplet nowych drzwi i odświeżenie lakieru. Wtedy będzie ładny ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl