MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:54 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 18, 2014 9:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Podziękowania dla kolegi Gerri za manual do diagnozowania błędu ASD.

Przyrządy potrzebne:
1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru)
- lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt.
2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek)

Czynności :
1.Po otwarciu maski lokalizujemy w okolicy akumulatora gniazdko uwidocznione na obrazku służące do komunikacji z nielicznymi komputerami pojazdu
2.Sprawdzamy czy w interesujących nas otworach 1 oraz 5 egzystują blaszki kontaktowe wywołujące przepływ prądu po włożeniu druta. Jeżeli w otworze nie świeci nic podejrzanego na kształt tulejki kontaktowej to znaczy że ktoś już kopał w instalacji i gdzieś wygubił kabelek którego nie miał gdzie wetknąć i kasowanie nie ma sensu.


Kabelek 1 jest połączony z masą, kabelek 5 jest połączony z wejściem diagnostycznym sterownika ASD. Kasowanie polega na odpowiednim manipulowaniu wetkniętym kabelkiem-zworą i obserwacji migania prostokątnej kontrolki z napisem ASD w zestawie licznika. Ponieważ kabelek krótki zmusza diagnostę do dosyć gwałtownego przemieszczania się do kabiny i z powrotem pod maskę polecam przyrząd w wersji komfort który umożliwia manipulowanie i obserwowanie kontrolki jednocześnie.

3.Wtykamy wtyczkę pierwszego druta do gniazda 1, drugi drut z analogiczną wtyczką do gniazda 5
4.Kabelki wpuszczamy do kabiny, zasiadamy za kierownicą i uruchamiamy silnik pojazdu (kartkę i ołówek mamy pod ręką)
5.Rozpoczynamy operację od przesłuchania sterownika (czyli odczytania kodów błędów) Zwieramy kabelki ze sobą na ok. 2-3 sekundy i następnie rozwieramy. W momencie rozwarcia kabelków prostokątna lampka która świeciła do tej pory zgaśnie i po ok. 2 sekundach zacznie migać. Liczymy mignięcia krótkie (to kod błędu - nadawany jest z przerwami ok. 1 sek.) po zakończeniu lampka zgaśnie znowu na dwie sekundy, i zaświeci na stałe. Mamy pierwszy kod, zapisujemy go na karteczce. Operację zwierania, rozwierania i czytania powtarzamy ponownie. Jeżeli pojawi się kod, którego jeszcze nie było, to znowu go zapisujemy. Jeżeli pojawi się przy kolejnym czytaniu błąd który już mamy zapisany, to znaczy że sterownik został w całości przesłuchany, i zaczyna się powtarzać. Przystępujemy z karteczką w ręku do identyfikacji uszkodzenia, wykonujemy odpowiednią naprawę ASD i możemy przystąpić do kasowania

6. Kasowanie wykonuje się analogicznie jak odczytywanie, z tym że kabelki zwieramy na 10-11 sek. Przy sprawnym układzie kontrolka powinna zgasnąć po rozłączeniu kabelków. KASOWANIE MUSI BYĆ POPRZEDZONE ODCZYTANIEM BŁEDÓW! Czyli do kasowania nie można przystąpić z marszu, trzeba najpierw odczytać, potem skasować.

KODY BŁĘDÓW:
1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD wtylnym moście

_________________
V


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl