MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 28, 2010 11:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Podziękowania dla kolegi THC za podzielenie się wiedzą i chęć opisania całej operacji:


Opis działań oparty jest na modelu C124 z silnikiem M-103 i trzema katalizatorami ,ale sedan i kombi zapewne mają tak samo lub bardzo podobnie.

Narzędzia:
nasadki numer:
10,13,15,17,19,27.
nasadka mała 8mm
grzechotka i przedłużki kilka sztuk przekraczających w sumie długośc całej skrzyni.
przegub do grzechotki.
klucze płaskie 13,19
klucz gięty oczkowy 17
klucz imbusowy 6mm, i 10 mm.
płaski duży śrubokręt

Potrzebny kanał lub podnośnik.

Zaczynamy od odłączenia masy od akumulatora.
Następnie spuszczamy olej z skrzyni i konwertera -klucz imbusowy 6mm.
Obracając wałem korbowym klucz 27 ustawiamy korek spustowy z konwertera na samym dole.
Odkręcamy korek konwertera kluczem imbusowym 6mm.
Czas spuszczania oleju około 10 minut.
Mając naczynie pod skrzynią, odkręcamy przewody biegnące do chłodnicy klucz imbusowy 6mm i po bokach skrzyni kluczem 19 śruby na końcu węzy.
Odkręcamy łapy silnika od nadwozia, klucz nasadkowy 17 lub klucz imbusowy 10 lub 8 mm.
Odkręcamy linkę prędkościomierza klucz 10 z przedłużką z lewej strony skrzyni.
Odbezpieczamy przestawiając w górę biały plastik przy wtyce blokady rozrusznika, lewa strona skrzyni, wtyk podważamy wkrętakiem .
Podciśnienia z paskiem na stronie pasażera jednolite przy modulatorze.
Odczepiamy podważając wkrętakiem linkę przy cięgnach gazu.
Kluczem imbusowym 8 mm odkręcamy rurkę bagnetu przy 6 cylindrze.

Można zdemontować cały układ wydechowy, co nie jest konieczne, ale ułatwi odkręcenie ASB od silnika.
Odczepiamy sondę pod dywanikiem pasażera , przewody przepychamy przez podłogę pod auto.
Odkręcamy śruby 8mm z łbem na klucz 13 przy kolektorach.
Śrub nie trzeba kontrować.
Kluczem 13 odkręcamy łapę wydechu od skrzyni.
Odpinamy cały układ z gumowych haków i opuszczając tylną część wyciągamy.
Nasadką 8mm odkręcamy aluminiowa osłonę tłumika.
Nasadką 17 odkręcamy podporę skrzyni.
Skrzynia lekko opadnie w dół.
Kluczem 17 giętym oczkowym kontrujemy nakrętkę na krzyżaku wału.
Kluczem 15 z grzechotką odkręcamy po kolei 3 nakrętki i odczepiamy wał od skrzyni, sprzęgło gumowe zostawiamy przy skrzyni.
Za pomocą drugiej osoby między stabilizator , a miskę olejową silnika wkładamy podkładki które zablokują skrzynię i silnik w odpowiednim położeniu.
Pokrywa zaworów przy 6 cylindrze dotyka ściany grodziowej.
Wał napędowy przesuwamy do góry nad skrzynię.
!!!Zaznaczamy położenie wału przy miejscu łączenia (wieloklin przy podporze)!!!
Przesuwamy go w stronę silnika aż wyskoczy z wieloklinu przy podporze.
!!!Zakładanie wału w innym położeniu skutkuje drganiami przy różnych prędkościach!!!.

Między silnikiem, a skrzynią jest okienko przez które widać śruby mocujące konwerter do koła zamachowego.
Nasadką 27 przestawiamy wał korbowy po kolei odkręcając śruby, jest ich 6 w parach po 2 sztuki.
Plastikowym klinem u dołu skrzyni blokujemy konwerter.
Teraz zostało odkręcić ASB od bloku silnika.
Nasadka 17 , przedłużki cztery sztuki przekraczające długość całej skrzyni .
Śruby na górze są dostępne tylko poprzez wspomniany długi klucz i przegub przy nasadce.
Skrzynia nawet bez oleju wazy około 70 kilogramów.
Po odkręceniu należy bardzo powoli w dwie lub trzy osoby zdjąć skrzynię z silnika, pilnując żeby konwerter został na skrzyni.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Najważniejsze jest zostawienie konwertera na skrzyni i prawidłowe zamontowanie wału napędowego.

Jeśli konwerter spadnie lub w inny sposób zostanie zdjęty ze skrzyni lub w skrzyni która chcemy założyć nie ma tego elementu robimy tak:

Konwerter zakładamy na swoje miejsce obracając go aż wsunie się głębiej, obracamy dalej aż ponownie wsunie się głębiej. Otwory na śruby mocujące go do koła zamachowego powinno być lekko poniżej krawędzi obudowy, czasem kilka prób daje efekt.
Nie dopuszczalne jest mocowanie konwertera do silnika i zakładanie skrzyni.
Skrzynia przy montażu musi zostać założona na silnik aż do styku obudowy z blokiem.
Nie można dociągać skrzyni śrubami. To niszczy napęd pompy wsuwanym na siłę konwerterem.

Pracy dla jednej osoby na około 3 godziny, do zdjęcia i zamontowania potrzeba jednego lub dwóch pomocników.

_________________
V


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl