MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=56&t=69164
Strona 1 z 1

Autor:  REKIN-M5 [ pn cze 12, 2017 11:43 pm ]
Tytuł:  mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Witam.szanowne grono... [zlosnikok]
Meega dlugo czasu mnie tu nie bylo..ale jestem i obiecuje ze bede czesciej... [zlosnik]
posiadam kilka szt Mercedesa Sprintera, ostatnio w ciagu kilku miesiecy dokupilem kilka szt benzyn z gazem; jako ze mieszkam w Londynie to emisja spalin pogania,,,a auta z LPG sa traktowane jak hybrydy..wiec stad wybor padl na wersje w 902/903/904 z 2000-2006 ,mam wersje 214 z lpg,mam 314 3szt w tym jedna z NGT ,ladne to w miare i funkcjionalne,o taniosci nie wspomne,no i w koncu po klopocie w wtryskami czy turbami... :evil: :evil: :evil: :oops: :oops: :oops:
Ale mam klopot... jak kaze autka maja jakies fabryczne mankamenty..
rozrzad - a konkretnie ich slizgi i slabej jak na tamte czasy materialy(lancuch).
Musze wymienic CALY ZESTAW , a informacji o tych modelach jak na lekarstwo..silnik to 2,3 benzyna,slupek taki sam jak w W203 na tzw 1 wanosie silnik R111984 . 143-148km moj dziabniety jest kompem na 180km, drugi na 170,a teraz buduje 414 i bedzie 198km ale to sie jeszcze zobaczy :evil:
Posiada ktos do tego modelu shemat rozrzadu ..znaki oraz jak ustawic...kazda zreszta informacja meega droga jak i bezcenna. Sam wiele juz wiem ,wiec chetnie sie podziele kazdym info czy wskazowkami...
Dzieki za poswiecony czas Panowie oraz byc moze i Panie..Milego wieczoru-pozdrawiam Artur

Autor:  kompressor [ wt cze 13, 2017 6:30 am ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Czemu chcesz wymieniać łańcuch na rozrządzie? Hałasuje? Sprawdzałeś wyciągniecie?
W M111 jest dwurzędowy łańcuch i porządne koła zębate, jak nie hałasuje to się tego nie rusza.
Ten problem to domena nowszych silników - M271.

Autor:  jakub_gozdzik [ wt cze 13, 2017 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Dobrze kolega mówi. A poza tym macie tam inne internety? Wpisz w googlach m111 wymiana rozrządu allbo w twoim przyszłym ojczystum jezyku timing chain replacement i bedziesz mial wiedzy od groma. A jak nic nie znajdziesz to podesle ci materiały.

Autor:  REKIN-M5 [ wt cze 13, 2017 10:07 pm ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Ha ha ha ha ojczystym... thu tfu jedyny akceptowalny to tylko i wylacznie PL...choc klopoty meega z ortografia bo dyslektykiem jestem to i tak meega duzo ogarniam... :oops:
Ale wracajac do tematu...mam sprintera 314 w maxie (chlodnia).Kupilem go niesprawnego przebieg tylko 111tys mil z chaczykiem,Autko po kradzierzy,a konkretnie w skrocie,,(gosc zostawil Auto na serwis; pasek ,oleje,przeglad itp) ,ale niefartem,zamiast na garaz, auto trafilo na dziuple,gdzie podczas demontazu nalot policji,,,troche osprzetu poginelo z kabiny chlodnica,gril,lampy i takie tam drobnica wnetrza.koles sie zlalmal gdy odebral samochod postal 5lat i trafil do mnie,,Poogarnialem wiekszosc brakow,ale mesio nie chcial zapalic...wiem ze dorabiany byl kluczyk,ale zle zakodowany,,ogarnolem to w PL wysylajac co trzeba i juz czyta imo ,kluczyk zezawala na odpalenie,,i podczas rozruchu silnik jak by lapie ,ale nie moze odpalic
skanowanie wychodzi czujnik walka rozrzadu,,ok podmiana ze sprawnego sprintka 214 (to samo mniejsza buda tylko),to wyskoczyl czujnik walu..ok kupuje nowke,,,nic dalej wywala ten sam blad ..wiec podmianka pelnego zestawu z jednego do drugiego,,mniejszy 214 odpala bez klopotu,a chlodnia 314 nadal nie chce,,,lapie i nic tylko jak by paliwo sie skonczylo i odpowietrzal bys ze jak by za moment mial zagadac...rece opadly ,,,mysle sprawdzam google i padlo ze to rozrzad,,,ok rozbebeszylem osprzet z przodu i okazuje sieze...
na OT zosrzad sie nie pokrwa o zebach filmik z yutuba...tego modelu silnik,,,sprawdza 20 stopni za OT i walek ssacy ma jakies na oko 2-4zebow brakuje, krece dalej dochodze do ok 26stopni do 27 max i na glowicy walki graja ze znakami wyszlo ze 7 stopni przesuniety ok 4 zebow...kompresja sprawdzona ,,na dlon'' podczas krecenia jest sprezanie w gniazdach swiec(wiadomo-swiece wykrecone) a wiec zawory sa OK przynajmniej nie ma tam rzezni,,bo gdyby byly pogiete zawory, nie bylo by w tym cylindrze kompresji,a paliwo wypycha i to zdrowo,,,i teraz co radzicie....
Luzowac napinacz lancucha, ustawiac na 20 stopni za OT i przestawiac walki,na znaki .....
Czy ustawic walki,zablokowac je a potem wal,,,cofac czy pelny obrot do tych 20 stopni za OT...nie robilem tego nigdy wczesniej,wiec stad moje moze smieszne zapytanie...
czy calkowicie wywalic ten zestaw i zlozyc nowy wlacznie z napinaczami itd,,,zaden z mechankow tu(UK) nie chcial sie podjac bo w razie ,,W'' to sa koszty wiadomo,jeden z kolegow terz mechanik moze mi pomodz w tym ale chce wiecej wiedziec co i jak on bedzie podpieral sie Autodata.
Ale wiadomo, inczej jak skladasz na nowych czesciach czy wkladasz glowice i krok po korku uzbrajasz, a inaczej jak przestawiony,,,nasowa sie pytanie jak do tego doszlo,,,ze jest przesuniety,z koleji ja z tego co wiem/ustalilem, to samochod zostal na biegu,bo skradziono mu lewarek biegow i wiem ze najpierw jakims duzym terenowym na sztrywnym holu go wyciagli, a potem na lawete,do miejsca spoczynku,to wtedy auto stalo ok roku z policyjnego parkingu,(na policyjny terz niewiadomo jak rzeznicy go wladowali)no i kiedy zabieralem go ja (5 lat stania) kolejne 2-3 m byl targany po trawie i piachu przez laweciarza,,dopuki nie skoczylem do kabiny, krzyklem by stanol i wcisnolem pedal sprzegla,po czym normalnie wciagniety zostal juz bez klopotu,,,
co radzicie panowie,,generalnie autko po 111tys jest jak nowe pod maska,troche posniedziale wiadomo,ale zuzycie czesci jest wrecz smieszne; rozrzad i reszta w naprawde przyzwoitym stanie,zero zuzycia czy jakiegokolwiek nagaru czy osadu na silniku,od nowosci na castrolu,
Co radzicie,,mile widziana kazda literatura,fotka czy informacja...

Autor:  REKIN-M5 [ sob cze 17, 2017 8:35 pm ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Witam ponownie...
Sprinter prawie doprowadza mnie do flustracji...i glebokiej irytacji... jak nie palil tak nie pali...cos tam zaskakuje...ale dalej tzw.LIpA...
rozrzad sprawdzony....znaki sa ok....czujnik walka rozrzadu....podmieniony ze sprawnego auta... czujnik walu zalozony nowy...oraz do kompletu rownierz zalozony z chodzacego busa... i nadal nic podczas pruby odpalenia rozruch i tylko jak by chcial a nie mogl...zaskoczyc...i wywala blad P0341
Camshaft position sensor A. Circuit Range/ Performance Bank 1 or single sensor.
po rozwinieciu legendy w skanerze...pisze rakaie o to wiesci
Faulty Crankshaft Position (CKP) sensor
damaged reluctor ring (missing teeth or not turning due to sheared - off keyway ) Open or short in the Crankshaft posution ckp sensor circuit

co oznacza....
Uszkodzony pierścień przekaźnika (brak zębów lub nie obracanie z powodu ścinania rowka klinowego) otwarcie lub zwarcie w obwodzie czujnika ckp wału korbowego

Wiec moze ktory mial juz taki dziwny przypadek i wie gdzie gdzie jeszcze rece nozna wlozyc...by odpalic tego dziada...bo mam absolutnie dosc...

Autor:  kompressor [ ndz cze 18, 2017 3:33 pm ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

wiązki sprawdzałeś? bo mogły się pokruszyć izolacje

Autor:  REKIN-M5 [ czw sie 03, 2017 8:38 am ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Tak wiazka nawet druga byla zalozona i nic..
Ale finalnie samochod juz chodzi - niestety konieczna wymiana byla konieczna na 2gi silnik w tym doszedlem ze rozrzad przeskoczyl o 7 stopni wiec stracil minimalnie kompresje...oraz zamienione byly przewody paliwa,doplyw z powrotem,ale to musial jakis magik cudowac...To byla najszybsza naprawa poniewaz nie moglem juz dluzej stac i czekac z busem.Silnik pojedzie do PL i tam zostanie zrechabilitowany bo i tak wszystkie czesci tylko mercedes UK i sciagal by to z niemiec...a porownywalem czesci tu w UK i w PL ,to angole marze taka bija ze szok...Niekiedy 100%...

Autor:  MMM [ pt lip 13, 2018 10:17 pm ]
Tytuł:  Re: mercedes sprinter 214/314/414 2.3 benzyna /gaz/NGT ,POSIADA ktos wiedze..

Odświeżę temat i zapytam:
Jak wyciągnąłeś z M111 2,3 170, 180 i 198KM za pomocą kompa?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/