MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:17 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 09, 2017 8:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, w końcu udało mi się kupić zdrowy motor do sprintera. Pochodzi z w210 i miałem możliwość sprawdzenia go w aucie. Dzis przyjechal do nas i będziemy przekładać.
Na co zwrócić uwagę? Co trzeba przełożyć ze sprintera? Na pierwszy rzut oka:
-Kolektor ssący,
-kolektor wydechowy,
-łapy,
-miska olejowa,
- pompa oleju też?
-rozrusznik
co jeszcze?

Postanowiłem, że pokrywę zaworów zostawię od okulara, jedynie dorobię lejek do wlewania oleju :) Nie chce się nam rwać wtrysków i wszystkiego z góry.
Wszystkie uwagi mile widziane bo w internetach nie ma za wiele o tym...
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob lut 11, 2017 2:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Silnik wytargany razem ze skrzynią i chciałbym tylko powiedzieć, że handlarze to chujki, które mówią, że prawie niewiele się zmienia. Nie prawda, z nowego silnika zostaje właściwie blok z głowicą. Resztę trzeba wymienić, jeśli ma to wszystko mieć ręce i nogi. Owszem można rzeźbić ale będzie to druciarstwo. Można nie wymieniać dekla ale wtedy kolektor ssący nie będzie zamontowany jak należy i pewnie pękłby od drgań i takie tam inne historie :)
W następny weekend dalszy ciąg pracy.
do poprzedniej listy trzeba dąłączyć wszystko, co da się odkręcić od silnika :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt mar 10, 2017 6:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Hehe piszę sobie post dla siebie:)
Dzisiaj miałem czas podłubać przy sprinterze. Stary silnik cały rozmontowałem (zatarł się na dwóch korbach), odkręciłem osprzęt, wtryski, dekiel, miskę i pompę oleju. Wszystko pomyłem, poczyściłem i zabrałem się za demontaż silnika z okularnika...
Szło gładko, dopóki nie przyszla kolej na wtryskiwacze. Przypominam, że muszę założyć te od sprintera, bo te od okulara są inne. Z resztą i tak, żeby zdjąć pokrywę zaworów trzeba wyrwać wtryski... Trzy wtryski wytargałem praską hydrauliczną, którą przez tydzień w wolnych chwilach konstruowałem. Ale :evil: jeden skurwiel tak siedzi, że moja praska ROZERWAŁA wtryskiwacz na dwie części!! :evil: Na domiar złego urwała się jedna śruba mocująca stopkę wtryskiwacza... [zlosnikz]
Wychodzi na to, że będę musiał zdejmować głowicę i teraz zastanawiam się, czy ratować tą z okulara, czy wrzucić tą od sprintera... Czy po zdjęciu glowicy da się jakoś wykręcić urwaną śrubę i wybić urwany wtryskiwacz?
Pewnie nikt tego nie czyta, ale może ma ktoś WISa o demontażu głowicy w OM611? W porownaniu do v12 wygląda to banalnie ale lubię mieć papierek , tabelkę z momentami i poprawne ustawienie rozrządu :).
Nauczka na przyszłość: Nie kupować całych silników na przekładkę, tylko słupek:) Wyjdzie taniej a roboty i tak tyle samo.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn mar 13, 2017 3:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Temat ciekawy i ma już 100+ odsłon tylko raczej nikt tak jeszcze nie rzeźbił jeszcze więc z poradami będzie ciężko :) ale dopingujemy :) daj jeszcze zdjęcia, coś się może doradzi. Wtryskiwacze/gniazda trzeba było kilka dni wcześniej zalać naftą mogło by się udać je wyjąć.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 8:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Parę lat temu ktoś wkładał tutaj na forum ale to był chyba 290TD albo 300TD. Chyba poległ. Może z CDI nie będzie tyle problemów.

Łap o demontażu głowicy http://www.megafileupload.com/2Ma7g/Untitled.pdf


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 9:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Dzis jeszcze walczyłem z wtryskiwaczem i lipa. Pozostało jedynie ostateczne rozwiązanie - frez trepanacyjny [zlosnikz] . Ale nie mam na to czasu wiec postanowiłem, że zakładam głowicę ze starego silnika. Teraz tylko poskładać wszystko do kupy i zobaczymy ile pojeździ... :) Pewnie gdyby to był bardziej wartościowy wózek,to bawiłbym się dalej ale to tylko pordzewiały sprinter więc nie będę miał żalu.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn mar 27, 2017 8:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W sprinterze powoli idzie do przodu :) Głowica założona. Udało mi się, że nie musiałem kupować nowych śrub do głowicy. Stare miały 102,5 mm, więc mogły być zastosowane raz jeszcze (L=104mm -śruby do wymiany). Co prawda przy drugim obrocie o 90 stopni trochę "cykałem" ale nic się nie urwało :) Udało mi się złożyć wałki, rozrząd (silnik nawet się obraca, więc nie jest źle :) ), pompę wody, pompę wysokiego ciśnienia i jeszcze trochę osprzętu.
Najbardziej upierdliwe z tego wszystkiego było czyszczenie gniazd wtryskiwaczy, chyba ze trzy godziny pucowałem [szalone]. Podobno jest specjalny frez do tego, ale kocztuje kilka stówek, więc może jakaś dobra dusza użyczy tego cuda? Stosuje się to po to, żeby miedziana podkładka miała idealną powierzchnię dolegania... Wtrysków jeszcze nie zakładalem, więc jak ktoś pożyczy to będę wdzięczny.
W przyszłym tygodniu będę dalej kręcil śrubki bo jeszcze zostały trzy kartony maneli. Zamówiłem też nowe oringi do wężyków paliwowych, bo po zmontowaniu na starych na pewno będą nieszczelności. Ciekawy jestem ile ten "słupek" pojeździ :)

Mam jeszcze pytanko do was. Z racji, że była wymieniana pompa oleju i smok, to czy przed odpaleniem trzeba przeprowadzić jakiś rytuał, żeby zassało olej? Pytam, bo patrząc na panewki w tym motorze, obstawiam, że bez oleju pochodzą jakieś 15 sekund. Aż dziw bierze,że mercedes zrobił takie gówno. Panewka w tym silniku jest jak "kartka papieru" a nie jak w starych poczciwych silnikach... Tam to były panewki... ;)

Ale... najbardziej mnie cieszy,że udało mi się zainstalować WISa na kompie i teraz już nie ma tajemnic co i jak poskładać, dokręcić itd [happy]
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt mar 28, 2017 8:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Eee jak robiłem kapę OM646 w zeszłym roku to panewki miały numery 602, ale nie pamiętam czy główne czy korbowodowe (a nie chce mi się EPC odpalać [hihi] ). Ale fakt, silniki bardziej z plasteliny niż kiedyś. Ja polecam zalać trochę oleju przez komorę wkładu filtra, dopiero potem wsadzić wkład i zakręcić, reszta normalnie i ogień [zlosnikok] Może to śmieszne, ale fajnie jest jednak wkręcić sobie manometr, takie czasy [hihi]


Na górę
Post: czw mar 30, 2017 10:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Dziś mój świat się lekko zawalił, otrzymałem od sprintera mocnego kopa pod jaja :evil: Jak wcześniej pisałem, silnik zmontowałem, ożeniłem ze skrzynią, wsadziłem do budy i zaczynam uzupełniać płyny do odpalenia... Wlewam płyn do chlodnicy, leję, leję i nagle słyszę, że dołem coś ciurka... Myślę, co jest, skąd to leci :evil: Pomyślałem,że może jakiegoś korka brakuje to zaraz uzupełnię. Ale niestety nie ma tak dobrze... Okazało się, że głowica ma dodatkowy kanał, z którego płyn przechodzi do dodatkowego kanału w bloku. Jest to prawdopodobnie dodatkowy kanał, który służy do grzania płynu dodatkową grzałką... Oczywiście "nowy" blok tego nie ma i płyn wycieka sobie tym kanałem poza silnik :evil: :evil: Jak się okazuje nie wszystkie bloki do OM611 są takie same, są trzy rodzaje i do odpowiedniego bloku musi być odpowiednia głowica.
Mało tego otwór przez który spier....a płyn jest w połowie zasłonięty przez rant bloku w związku z tym nie da się go zaślepić bez ściągnięca głowicy :evil:
Cóż mi pozostało, zdecydowałem, że motor robi wyjazd z karety i musi być zdjęta jeszcze raz głowica w celu zaślepienia tego kurewskiego kanału!!!
Dziś więc wyjąłem jeszcze raz motor i nie miałem chęci na dalsze prace. Trzasnąłem drzwiami od warsztatu i postanowiłem,że pójdę na piwo :)
W weekend rozbiorę go raz jeszcze i zaślepię ten kanał...
Niestety jeszcze raz będę musiał kupić uszczelkę pod czapkę, teraz już komplet nowych szpilek, nowe śruby do wtrysków i podkładki pod wtryski...
Kuźwa,nauczka na przyszłość, że nawet kupując sam blok trzeba zweryfikować co się kupuje!! A tego co mi sprzedał silnik od okulara i zapewniał, że wszystko pasi, to chyba za jajca bym powiesił.
Ot tyle w postępach prac nad sprinterem.... Ciekawe co jeszcze wyjdzie :)
Przepraszam za zdenerwowanie, ale chyba rozumiecie mój niesmak do zaistniałej sytuacji. Może mój post będzie pomocny dla potomnych.
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt kwie 04, 2017 1:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No ja też miałem sporo rozterek i rozkminy nad EPC bo potrzeba było części, a co silnik to ciut inny. Ja mam właśnie blok 611 z grzałką elektryczną ;-)

Obrazek

Bloki te widywałem w wersji z grzałką jak u mnie w c-szmelcu i jak na zdjęciu z zakręconą zaślepką ;-)

Głowica z tego bloku

Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 05, 2017 2:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No właśnie i jedną z tych czarnych dziurek na obrazku głowicy trzeba było zaślepić... [zlosnik]
Jeśli chodzi o prace nad sprinterem, to można powiedzieć, że zakończone. Sprinter jeździ, zapala bez problemu i chodzi równo. Po wpadce z głowicą zawziąłem się i w poniedziałek wyjąłem motor, rozebrałem, zaślepiłem kanał, złożyłem i wsadziłem do auta. Już na uzupełnienie płynów i odpalenie nie miałem siły.
Jest jeszcze jedna kwestja, którą przegapiłem, ale tak już zostanie, mianowicie pompa od wspomagania. Sprinter ma większą, silniejszą, jednak nie da się jej tak poprostu przełożyć, ponieważ do tej pompy jest inna przednia obudowa rozrządu, której wymiana znów wiąże się z rozebraniem silnika.... Teraz wspomaganie jest odczuwalnie słabsze no ale trudno, tak zostanie, do następnego remontu silnika [zlosnikz]
To tyle z mojej walki ze sprinterem.
Podsumowując, nie opłaca się kupować całych silników na przekładkę do sprintera, potrzebny jest tylko blok z wałem i tłokami, płacąc za resztę wyrzuca się pieniądze w błoto. Oczywiście w sytuacji przekładki OM611 z osobówki do busa.
P.S. Żeby nie "srać w gacie" czy pompa zassie olej najlepiej wypełnić ją zwykłym smarem. Ja między tryby pompy dałem trzy łopatki smaru i zassało jak... :o

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw kwie 06, 2017 11:36 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mierzyłeś ciśnienie oleju, pytam z ciekawości ;-)


Na górę
Post: sob kwie 15, 2017 10:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
nie mierzyłem, narazie motor jeździ i po wszystkich przygodach nie dotykam się narazie do tego silnika.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lip 02, 2017 10:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Mały update tematu... sprinter jeździ nawet całkiek żwawo ale... wpie......a tyle oleju, że aż miło. Na 1000 kilometrów jakiś litr i trochę. Taki to zdrowy motor według handlarza... ręce opadają.
No ale nic, będę tak jeździł póki się nie rozpadnie.
Zalany jest teraz półsyntetykiem 10w40 bo syntetyka to wciągał jeszcze więcej. A najśmieszniejsze jest to, że mało co dymi. Czasem na czarno buchnie jak się po garach da.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lip 07, 2017 8:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Było kupić porządnego sprintera a nie to łajno CDI :)

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl