MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:10 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 19, 2014 2:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Witam. Odebrałem Sprintera po wymianie uszczelki pod głowicą. Sprinter 2.9TD 102KM.
Auto jest zamulone, przy rozpędzaniu dziwnie klekocze, rozpędza się z trudem do 100 km/h. Wcześniej z walniętą uszczelka latał jak osobówka teraz się nim jeździ jak VW LT SDI(kto miał przyjemność ten wie)
Pytałem już mechanika który to robił czy czasem na pompie nic nie przestawił ale on twierdzi ze pompy nie ruszał i żebym nie szukał dziury w całym bo to się musi wszystko ułożyć.

Proszę o jakaś podpowiedź co może być nie tak?
Czy jak bym go podpioł pod komputer to by coś pokazało, jakieś błędy?

Dodam jeszcze ze odpala dobrze, na wolnych obrotach chodzi równiutko.

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 9:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
m_slonik pisze:
żebym nie szukał dziury w całym bo to się musi wszystko ułożyć.

Zmień mechanika
m_slonik pisze:
Czy jak bym go podpioł pod komputer to by coś pokazało, jakieś błędy?

Mało prawdopodobne, to stary silnik na zwykłej pompie. Jeżeli nie świeci się EDC (chyba) to raczej nic nie wywali.
m_slonik pisze:
Proszę o jakaś podpowiedź co może być nie tak?

Sprawdź ustawienie rozrządu, sprawdź działanie turbiny - może bajpas jest otwarty ...

Bez obejrzenia i posłuchania nie da się jednoznacznie stwierdzić przyczyny - jedź do dobrego fachowca. Znam wiele przypadków kiedy właściciele za radami znalezionymi na forum wymieniali pół samochodu, a przyczyna była banalna [hihi] [hihi] [hihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 2:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
heniekx pisze:
Sprawdź ustawienie rozrządu

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 9:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Dzięki panowie za podpowiedzi.
Nie znam się na mechanice ale mam jeszcze kilka pytań.
Myślałem ze jeśli przestawiony byłby rozrząd to auto by słabo odpalało, kopciło , nie równo pracowało?
Mój sprinter odpala dobrze i na wolnych pracuje równiutko. Problem jest przy rozpędzaniu, wpada w wibracje i słabo się zbiera.

Bus jest mi potrzebny do pracy wiec jeszcze jedno pytanie. Czy sprawdzenie ustawienia rozrządu to poważna robota? w sensie ile to może trwać, czy jest dużo rozbierania?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
może znacie w łodzi jakiegoś speca który by zerknął na to fachowym okiem?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: wt sty 21, 2014 12:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Byłem sprinterem na kompie. Pokazał dwa błędy:
P0105- Czujnik ciśnienia w układzie doładowania
P1350- Błąd pompy wtryskowej
Po wykasowani błędy powracają. Sprinter jeździ w trybie awaryjnym.

Gdzie szukać przyczyny?
Pierwsze co przychodzi mi do głowy to sprawdzenie okablowania czy się coś czasem gdzieś nie utleniło albo nie zaśniedziało?

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: wt sty 21, 2014 9:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Sprawdź wiązkę i podciśnienie. Zobacz czy układ zasilania powietrzem jest szczelny.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz sty 26, 2014 1:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Dzisiaj odbieram sprintera od mechanika. Błędy skasowane. Podobno jakiś kabelek przy pompie się utlenił. Niestety jeden problem pozostał metaliczna praca silnika i takie rzężenie. Mechanik twierdzi ze to może być coś nie tak z łańcuchem. Dodam tylko ze jak poprzedni mechanik zdejmował głowice to coś mu tam nie bardzo poszło i musiał wyłamać ślizg od rozrządu. Czy możliwe ze jest teraz po wymianie tego ślizgu sos źle złożone? już mi ręce opadają!

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: ndz sty 26, 2014 2:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
m_slonik pisze:
Czy możliwe ze jest teraz po wymianie tego ślizgu sos źle złożone?

Możliwe.
m_slonik pisze:
poprzedni mechanik zdejmował głowice to coś mu tam nie bardzo poszło i musiał wyłamać ślizg od rozrządu.

Ilu partaczy wsadziło tam łapska ?

Czyżbyś wybrał takiego co zrobi tanio ? [hihi]

Na forum warto opisać wszystkie "przeboje" w celu uzyskania pomocy (także po to by ludzie mieli się z czego ponabijać) [hihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: ndz sty 26, 2014 10:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Ilu partaczy wsadziło tam łapska ?
jeden. Te który to robił i nie zrobił.
Pod kompa podpinał inny. Taki który ma komputer. Wykasowane zostały błedy o których wczesniej pisałem. Sprinter jest żwawszy ale drgania, metaliczna praca silnika, wibracje i słaba prędkosc maksymalna nie poprawiły sie. Nadal kiepsko.

Czyżbyś wybrał takiego co zrobi tanio ? [hihi]
Co do ceny to nie będę się wypowiadał bo każdy inaczej ocenia wartość pieniądza. Dla mnie nie było to tanio. Piszesz żeby zmienić mechanika. Niby mogę tak zrobić ale z drugiej strony jeśli ten spartolił to niech teraz dochodzi gdzie popełnił błąd.

Gdybym się na tym znał to bym sobie sam zrobił.
A Ty kolego heniekx jesteś mechanikiem? może do ciebie podjadę to posłuchasz? jeżdzę po całej Polsce więc może będę gdzieś niedaleko Ciebie to byś obadał temat? jak coś to daj namiar na pw.

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: ndz sty 26, 2014 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Metaliczna praca silnika i brak mocy może być spowodowana przestawionym rozrządem lub przestawionym kątem wtrysku.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Namiar na mnie masz w podpisie (telefon) a pacjentów przyjmuję pod Szczecinem a dokładniej w Goleniowie.
Dostałeś już kilka podpowiedzi żebyś sprawdził rozrząd - w tym celu nie trzeba jechać 500 km [hihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pn sty 27, 2014 5:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
WujekT pisze:
Metaliczna praca silnika i brak mocy może być spowodowana przestawionym rozrządem lub przestawionym kątem wtrysku.


W nich pompa wtryskowa ma chyba blokade, za przykręcaną zaślepką ( o ile dobrze jeszcze pamiętam), więc stosunkowo łatwo sprawdzić calość rozrządu.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 4:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Panowie rozrząd sprawdzony wszystko jest dobrze złożone. Komputer wywala nadal błąd P0105 - czujnik ciśnienia doładowania. Wujek ma sprintera 312 czy jak bym podmienił ten czujnik do mojego 210 to by pasował? obydwa silnik to 2.9 td.

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 7:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:05 am
Posty: 110
Lokalizacja: woj.łódzkie[EKU]
Wiec sprawa wygląda tak. Rozrząd sprawdzony i jest ok. Pompa ok. Bład p0105 usuniety - był zerwany kabelek prawdopodobnie jak składali głowice.
Sprinter nadal ma metaliczną prace, jest zamulony i wpada w wibracje. Na wolnych obrotach pracuje idealnie. Problemy są przy rozpędzaniu a Vmax to 90.
Mechanik teraz wymyślił że wykręci wtryski i da do sprawdzenia bo może to wina wtrysków.
Co o tym myślicie?

Tylko proszę bez złośliwych postów bo tracę już nerwy.
Czy jest sens ruszać te wtryski? jak bym wiedział ze tak mi ten remont wyjdzie to bym to olał i jeździł z ta walnięta uszczelką. Jeszcze z żadnym mercem nie miałem takiej zagwostki !

_________________
Aktualnie: MB 124 200D 90r., MB W202 2.0D 93r.
a kiedyś:
Sprinter 2.9D 2000r.
123 200D 76r. AUTOMAT
124 230E 88r.
123 200D 76r.
123 200D/220D
123 300D 82r.
123 300D 83r.
124 200D 85r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl