MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Przełożenia MB 410D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=56&t=57731
Strona 1 z 1

Autor:  Monter [ pt lut 17, 2012 12:06 pm ]
Tytuł:  Przełożenia MB 410D

Witam,

Proszę o pomoc w następującym temacie, bo ni jak nie mogę znaleźć rzeczowych informacji.

Otóż, moja kaczka ma wolne przełożenia i o ile jest to fajne przy poruszaniu się przy dużym obciążeniu to przy obecnym moim zapotrzebowaniu jest to upierdliwe/ bardziej kosztowne/mniej komfortowe.

I tutaj parę kwesti:
- obecna prędkość przelotowa (komfortowa to 75-80km/h) i chciałbym choć podnieść ją o 10km/h. Oczywiście auto też pojedzie i 120km/h, ale na pewno diesel się z tego nie "cieszy ". Nawet 90km/h to już bardzo głośna praca...
- co mnie zastanawia to fakt, że mój egzemplarz posiada zabudowę z HDS'em i jego waga na sucho to ok 2.800 kg ( auto zważone) i przy oszałamiającej mocy 95KM nawet na wolnej skrzyni delikatnie mówiąc nie jest on demonem prędkośći. Obserwując charakterystykę pracy silnika przy danych obrotach myślę, że zmiana przełożeń powinna zmienić odpowiedni zakres obrotów ( krzywej momentu ) na wyższe prędkości bez dramatycznych zmian w przyspieszeniach. Są przecież Kaczki 4.6t , które mają szybkie skrzynie i jeżdżą...
- Moja skrzynia ma oznaczenie 711.110 - wiem że istnieją odmiany szybkie i wolne.
- Czy również były inne przełożenia mostów?
- Skrzynie łatwiej dostać - mój most ma dodatkowo blokadę, która czasami sprawdza się na budowach...
- Czy ktoś dysponuje rozpiską ( katalogiem) możliwości przełożeń w kaczkach 410D??
- A może zmienić same koła z 14" na 15" ze Sprintera/LT i większe koła??

Jak objąć temat, aby nie pchać się w bezsensowne koszty czy idiotyczne rozwiązania????

Z góry dziękuje za pomoc
Paweł

Autor:  Monter [ pn mar 05, 2012 3:42 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia MB 410D

Znalazłem takowe informacje:


Wynika z tego, że 410-tka miała jeden rodzaj skrzyni - czyli ten co mam obecnie.

Natomiast, są 3 rodzaje dyfrów - dwa na spec.zamówienie - jedyna rada zobaczyć przełożenie dyfra....

Czy ktoś się orientuje gdzie mogę szukać przełożeń ( oznaczenia )?
Czy ewentualnie mogę zmienić same koła zębate czy obudowa również będzie się różnić??

pzdr
Paweł

Załączniki:
MB mostm.jpg
MB mostm.jpg [ 16.34 KiB | Przejrzano 9962 razy ]
MB skrzyniem.jpg
MB skrzyniem.jpg [ 26.82 KiB | Przejrzano 9962 razy ]

Autor:  kuba_tcz [ wt mar 06, 2012 5:31 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia MB 410D

Tabliczka z przełożeniem powinna być przynitowana z tyłu mostu, koło klapki dyfra, z prawej strony.

Możesz się pokusić o zmianę skrzyni (łatwiej niż kombinować z mostem, pozostaje blokada itp). Teraz masz na I zapewne przełożenie 6,15, kwestia tego, czy masz na niej wystarczający zapas momentu, że po zmianie na skrzynię z nadbiegiem, wystarczy jej jedynka mająca tylko 4.7. Bo obie skrzynie pasują zamiennie, ta sama obudowa tylko koła inne.

Autor:  tomasz bugaj [ sob cze 02, 2012 7:15 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia MB 410D

Załóż skrzynię z kaczki serii 308, 310 lub 208, 210 - skrzynia biegów w zasadzie identyczna ale 5 bieg ma przełożenie coś koło 0,82 a nie jak u ciebie 1,00

Autor:  tomasz bugaj [ pn cze 04, 2012 8:49 am ]
Tytuł:  Re: Przełożenia MB 410D

ps. przełożenie masz wybite na tabliczce na moście i na wałku atakującym ( widać po zdjęciu flanszy wału cyfry oznaczające ilości zębów przekąłdni głownej ) najczęstsze przełożenie to 4,9, było też chyba 5,4 i bardzo rzadkie 4,4 ( w kaczkach serii 300 i 200 przełożenie 4,4 było najczęstsze ) Mozesz zmienić parę wałek atakujący koło talerzowe ale regulacja tego to wyższa szkoła jazdy. Jak już pisałem ja zmieniłbym skrzynię i ewent dał wyższe opony. Na skrzyni zyskasz 12% prędkości na oponach kolejne 5 - 7 % tyle że licznik ci bedzie trochę przekłamywał

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/