MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:56 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 17, 2012 12:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Witam,

Proszę o pomoc w następującym temacie, bo ni jak nie mogę znaleźć rzeczowych informacji.

Otóż, moja kaczka ma wolne przełożenia i o ile jest to fajne przy poruszaniu się przy dużym obciążeniu to przy obecnym moim zapotrzebowaniu jest to upierdliwe/ bardziej kosztowne/mniej komfortowe.

I tutaj parę kwesti:
- obecna prędkość przelotowa (komfortowa to 75-80km/h) i chciałbym choć podnieść ją o 10km/h. Oczywiście auto też pojedzie i 120km/h, ale na pewno diesel się z tego nie "cieszy ". Nawet 90km/h to już bardzo głośna praca...
- co mnie zastanawia to fakt, że mój egzemplarz posiada zabudowę z HDS'em i jego waga na sucho to ok 2.800 kg ( auto zważone) i przy oszałamiającej mocy 95KM nawet na wolnej skrzyni delikatnie mówiąc nie jest on demonem prędkośći. Obserwując charakterystykę pracy silnika przy danych obrotach myślę, że zmiana przełożeń powinna zmienić odpowiedni zakres obrotów ( krzywej momentu ) na wyższe prędkości bez dramatycznych zmian w przyspieszeniach. Są przecież Kaczki 4.6t , które mają szybkie skrzynie i jeżdżą...
- Moja skrzynia ma oznaczenie 711.110 - wiem że istnieją odmiany szybkie i wolne.
- Czy również były inne przełożenia mostów?
- Skrzynie łatwiej dostać - mój most ma dodatkowo blokadę, która czasami sprawdza się na budowach...
- Czy ktoś dysponuje rozpiską ( katalogiem) możliwości przełożeń w kaczkach 410D??
- A może zmienić same koła z 14" na 15" ze Sprintera/LT i większe koła??

Jak objąć temat, aby nie pchać się w bezsensowne koszty czy idiotyczne rozwiązania????

Z góry dziękuje za pomoc
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: pn mar 05, 2012 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Znalazłem takowe informacje:


Wynika z tego, że 410-tka miała jeden rodzaj skrzyni - czyli ten co mam obecnie.

Natomiast, są 3 rodzaje dyfrów - dwa na spec.zamówienie - jedyna rada zobaczyć przełożenie dyfra....

Czy ktoś się orientuje gdzie mogę szukać przełożeń ( oznaczenia )?
Czy ewentualnie mogę zmienić same koła zębate czy obudowa również będzie się różnić??

pzdr
Paweł


Załączniki:
MB mostm.jpg
MB mostm.jpg [ 173.85 KiB | Przejrzano 9868 razy ]
MB skrzyniem.jpg
MB skrzyniem.jpg [ 240.98 KiB | Przejrzano 9868 razy ]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410
Na górę
Post: wt mar 06, 2012 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Tabliczka z przełożeniem powinna być przynitowana z tyłu mostu, koło klapki dyfra, z prawej strony.

Możesz się pokusić o zmianę skrzyni (łatwiej niż kombinować z mostem, pozostaje blokada itp). Teraz masz na I zapewne przełożenie 6,15, kwestia tego, czy masz na niej wystarczający zapas momentu, że po zmianie na skrzynię z nadbiegiem, wystarczy jej jedynka mająca tylko 4.7. Bo obie skrzynie pasują zamiennie, ta sama obudowa tylko koła inne.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: sob cze 02, 2012 7:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
Załóż skrzynię z kaczki serii 308, 310 lub 208, 210 - skrzynia biegów w zasadzie identyczna ale 5 bieg ma przełożenie coś koło 0,82 a nie jak u ciebie 1,00


Na górę
Post: pn cze 04, 2012 8:49 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
ps. przełożenie masz wybite na tabliczce na moście i na wałku atakującym ( widać po zdjęciu flanszy wału cyfry oznaczające ilości zębów przekąłdni głownej ) najczęstsze przełożenie to 4,9, było też chyba 5,4 i bardzo rzadkie 4,4 ( w kaczkach serii 300 i 200 przełożenie 4,4 było najczęstsze ) Mozesz zmienić parę wałek atakujący koło talerzowe ale regulacja tego to wyższa szkoła jazdy. Jak już pisałem ja zmieniłbym skrzynię i ewent dał wyższe opony. Na skrzyni zyskasz 12% prędkości na oponach kolejne 5 - 7 % tyle że licznik ci bedzie trochę przekłamywał


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl