MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 17, 2011 7:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sty 17, 2011 6:53 pm
Posty: 4
mam mercedesa 308 2.2d ,motor mi wysiadł po latach eksploatacji i chciałbym włożyc do niego silnik z w123 300d .
Czy moglibyście doradzic z czym to się wiąże i czy trzeba będzie wycinac elementy podłogi.
z góry dzięki [jezyk5]


Na górę
Post: śr mar 06, 2013 1:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nie trzeba nic wycinac, silnik 3.0 (OM617) byl w nim oryginalnie.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr mar 06, 2013 7:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Silniki w busach mają inną miskę olejową (inaczej umieszczony bagnet), inną podstawę filtra (w busie jest poziomo chyba) oraz inną pokrywę zaworów (inaczej umieszczony wlew oleju).
Jeżeli masz silnik 4-cylindrowy to niestety też będzie pewnie różnica w stosunku do 5-cylindrowego w innych miejscach. Inne mogą być: węże chłodnicy, może być chłodnica oleju, chyba kolektory są inne ...

Nie jest to PLUG&PLAY :roll:

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: pn mar 25, 2013 2:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
to tak samo jak by do 124 200d wsadzac silnik od W123 300D.wszystko jest inne.Skrzynia,osprzet-ogolnie trzeba miec cały zespoł napedowy kompletny i wtedy sie wsadzi.Lepiej kup zwykłe 2.3d i wsadz oryginał jak było.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: śr kwie 10, 2013 12:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
przekladka z 2.4 czy 2.3 na 300d z 123 to nielada wyczyn no chyba ze ta 3.0d jezdzila wczesniej w kaczce....bo skoro nie to czeka cie nie lada boj...robilem to wiem...jezeli jakikolwiek silnik to polecil bym ci z mrcedesa mb100 poniewarz byly to silnik jako ostanie starego typu w nowej budzie ...co mam na mysli, ano to ze 2.4 silnik w 123 wyszedl ostatni w 85r ,A w mb 100 szedl do chyba 96/97r wiem bo sciagnolem wlasnie mb100 z wloch z 96r z silnikiem 240d i wrzucilem do kaczki...
poczciwa 207 z 79r
*jest inna pokrywa zaworowa... fakt bo wlew oleju masz od przodu taka smieszna szyjka ,a w 123 wlew jest od gory..
*bagnet oleju ale to nie problem przerzucic
* lapy silnika
* obudowa wraz z podstawa fltra oleju kaczka idzie pod katem ok 45 stopni do tylu w dol a 123 pionowo do gory...
*jezeli silnik 3.0 wkladasz to dochodzi chlodnica oleju ..wiec i przesuniecie oryginalnej na bok + przewody
* wentylator ...ilosc lopatek - mniejsze grzanie sie w korkach
*terminal grzania swiec z4 na 5 cyl.dot silnika 3.0d/2.9d a(przy 2.3 lub 2.4) tylko plag and play(kwestia jeszcze swiec zarowych jaki model starego czy nowego typu ... inne terminale )
*demontarz sprzegla na wraz z kolem zamachowm na busowskie,kaczki jest grubsze
*zmiana flanszy tej za kolem zamachowym inny rozstaw srob kaczka a 123 oraz inny rozrusznik
*podstawa alternatora w innym miejscu naciag paska,wynikajaca z innej budowy kolektora ssacego sam alternator jest ok
* przystawki oraz ciegla gazu
*kolektor ssacy jak i wydechowy na zestaw z kaczki,pamietam u mnie jeszcze inna podstawa filtra paliwa byla oraz wspomagnie...jednym slowem najlatwiej bylo przewalic z mb100 bo silnik o 10 lat mlodszy oraz mniej zabawy a 123 praktycznie adoptujez tylko slupek....
3.0 bym odradzal jak juz to 2.9 dlatego ze 3.0 nie dokonca znosil dobrze w budzie kaczki a szczegulnie jak trafil pod ciazka noge ...czeste przegrzewanie sie jednostki ,bo skrzynia i mosty z kaczki niestety nie sa dopasowane do tego motoru,a i gabaryty i urzytkowanie swoje robia.Z kolei wkladac to pod 5tke skrzynie i szybki most to lepiej wozyc 2,9 czy 2,3bo niema tyle zabawy i jednostka napedowa napewno lepsza...ale to moja sugestia z wlasngo doswiadczenia i kolegow ktorzy nie raz kombinowali ...i zdecydowanie 3.0 bym odradzal do kaczki co innego 2.9 to totalnie inny silnik...
Daj znac co rzuciles za silnik i jakies fotki dla potomnych,,,,niech sie dowiedza czym to pachnie
pozdrawiam

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: śr kwie 10, 2013 12:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Troszke stary kotlet panowie ...odgrzalismy [zlosnikok] ale moze cos zostanie ...

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl