MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 2:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 09, 2009 2:17 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
[b]Mercedes Benz L10000[/b]
Oficjalna prezentacja jednego z najcięższych aut ciężarowych produkowanych przez koncern Mercedesa odbyła się w 1935 roku wraz z innymi trochę lżejszymi modelami L6500 i L8500. Wszystkie trzy zaprezentowane modele przeznaczone były do przewozu ładunków ciężkich i o sporych gabarytach a zostało wymuszone zapotrzebowaniem na takie auta po dopiero co zażegnanym światowym kryzysie oraz niestety przez przygotowania III rzeszy do II wojny światowej.
Model L10000 jest trzyosiową ciężarówką z kołami pojedynczymi na wszystkich osiach oraz napędzie na dwie osie tylne. L10000 spotykano najczęściej w wersji z drewnianą otwartą skrzynią ładunkową, ewentualnie krytą opończą. Oczywiście spotkać można było również inne rodzaje zabudowy takie jak:
- autobus
- wóz pocztowy
- cysterna

[b]Dane techniczne:[/b]
Silnik: Daimler-Benz O57, wysokoprężny z wtryskiem pośrednim
Liczba cylindrów: 6 w układzie rzędowym
Średnica/skok tłoka: 120 x 165mm
Pojemność: 11200 ccm
Moc: 150KM
Skrzynia biegów: 4biegówa + szybki nadbieg
Napęd: na obie osie tylne
Hamulce: hydrauliczne
Prędkość maksymalna: 75 km/h
Lata produkcji: 1935-1939
Ładowność: 10000kg


Niestety źródła są dość ubogie i niewiele więcej można się z nich dowiedzieć na temat tego ciekawego auta. Jeśli dysponujecie jakimiś ciekawymi informacjami na jego temat proszę o umieszczanie.
Galeria modelu L10000

[img]http://www.autogallery.org.ru/k/m/mbL10000.jpg[/img]
[img]http://www.autowp.ru/pictures/mercedes-benz/l10000/autowp.ru_mercedes-benz_l10000_2.jpg[/img]
[img]http://www.truckua.com/autozavod/novoe2/280-1.jpg[/img]
[img]http://www.prova.de/archiv/2006/00-artikel/0049-mercedes-benz-welt/mercedes-benz-welt-13_640x420.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/images/07.04.2003018.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l000.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l001.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l002.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l003.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l004.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l006.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l007.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l008.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/images/31.07.0622.jpg[/img]

Zebrał i przygotował
Filippo

Źródła:
www.autogallery.org.ru
www.carox.ru
www.truckua.com
www.prova.de
www.autoevolution.com
www.autowp.ru
www.classic-truck.de

PS: W związku z uwagą kolegi [b]W126 Sopot[/b] dotyczącej nie w pełni oryginalnego wnętrza zaprezentowanego "pocztowozu". Faktem niezaprzeczalnym jest to, że zamontowano w nim tachograf analogowy (na tarczki) którego fabrycznie w tym aucie nie powinno być. Nie znam dokładnej historii tego auta ale istnieje duże prawdopodobieństwo że auto to do momentu trafienia do renowacji było w ciągłym użytkowaniu na terenie Niemiec a przepisy dotyczące rejestrowania czasu pracy kierowców nie są nowe. W Polsce pierwsze tachografy MERA PAFAL montowano już w latach siedemdziesiątych (Jelcz, Star). Teoretycznie auto zarejestrowane jako pojazd zabytkowy (jest nim pocztowóz) nie musi być w tachograf wyposażony lecz być może podczas renowacji chciano trzymać się historii auta i zostawiono z tachografem właśnie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl