[b]Mercedes Benz L10000[/b]
Oficjalna prezentacja jednego z najcięższych aut ciężarowych produkowanych przez koncern Mercedesa odbyła się w 1935 roku wraz z innymi trochę lżejszymi modelami L6500 i L8500. Wszystkie trzy zaprezentowane modele przeznaczone były do przewozu ładunków ciężkich i o sporych gabarytach a zostało wymuszone zapotrzebowaniem na takie auta po dopiero co zażegnanym światowym kryzysie oraz niestety przez przygotowania III rzeszy do II wojny światowej.
Model L10000 jest trzyosiową ciężarówką z kołami pojedynczymi na wszystkich osiach oraz napędzie na dwie osie tylne. L10000 spotykano najczęściej w wersji z drewnianą otwartą skrzynią ładunkową, ewentualnie krytą opończą. Oczywiście spotkać można było również inne rodzaje zabudowy takie jak:
- autobus
- wóz pocztowy
- cysterna
[b]Dane techniczne:[/b]
Silnik: Daimler-Benz O57, wysokoprężny z wtryskiem pośrednim
Liczba cylindrów: 6 w układzie rzędowym
Średnica/skok tłoka: 120 x 165mm
Pojemność: 11200 ccm
Moc: 150KM
Skrzynia biegów: 4biegówa + szybki nadbieg
Napęd: na obie osie tylne
Hamulce: hydrauliczne
Prędkość maksymalna: 75 km/h
Lata produkcji: 1935-1939
Ładowność: 10000kg
Niestety źródła są dość ubogie i niewiele więcej można się z nich dowiedzieć na temat tego ciekawego auta. Jeśli dysponujecie jakimiś ciekawymi informacjami na jego temat proszę o umieszczanie.
Galeria modelu L10000
[img]http://www.autogallery.org.ru/k/m/mbL10000.jpg[/img]
[img]http://www.autowp.ru/pictures/mercedes-benz/l10000/autowp.ru_mercedes-benz_l10000_2.jpg[/img]
[img]http://www.truckua.com/autozavod/novoe2/280-1.jpg[/img]
[img]http://www.prova.de/archiv/2006/00-artikel/0049-mercedes-benz-welt/mercedes-benz-welt-13_640x420.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/images/07.04.2003018.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l000.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l001.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l002.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l003.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l004.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l006.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l007.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/werkstattrestaurierung/abgeschlosseneprojekte/mercedesbenzlo10000/171012980d0d3ac1b/l008.jpg[/img]
[img]http://www.classic-truck.de/images/31.07.0622.jpg[/img]
Zebrał i przygotował
Filippo
Źródła:
www.autogallery.org.ru
www.carox.ru
www.truckua.com
www.prova.de
www.autoevolution.com
www.autowp.ru
www.classic-truck.de
PS: W związku z uwagą kolegi [b]W126 Sopot[/b] dotyczącej nie w pełni oryginalnego wnętrza zaprezentowanego "pocztowozu". Faktem niezaprzeczalnym jest to, że zamontowano w nim tachograf analogowy (na tarczki) którego fabrycznie w tym aucie nie powinno być. Nie znam dokładnej historii tego auta ale istnieje duże prawdopodobieństwo że auto to do momentu trafienia do renowacji było w ciągłym użytkowaniu na terenie Niemiec a przepisy dotyczące rejestrowania czasu pracy kierowców nie są nowe. W Polsce pierwsze tachografy MERA PAFAL montowano już w latach siedemdziesiątych (Jelcz, Star). Teoretycznie auto zarejestrowane jako pojazd zabytkowy (jest nim pocztowóz) nie musi być w tachograf wyposażony lecz być może podczas renowacji chciano trzymać się historii auta i zostawiono z tachografem właśnie.