MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:54 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 26, 2012 6:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam, zamierzam zrobić remont mojej W140, usunięcie ognisk rdzy(doły drzwi, błotniki i cała reszta która wyjdzie w trakcie), konserwacja podwozia oraz lakierowanie całego samochodu na inny kolor.
W związku z tym mam pytanie co musze rozebrać kompletnie gdybym go całego lakierował? Czy oprócz zderzaków, listew musze także rozbierać np wszystkie drzwi?
Co z szybami, wszystkie łącznie z przednią i tylną muszą być wyciągane?

Jaka jest trwałość takiego lakieru, oczywiście mówimy o lakierze położonym przez dobrego lakiernika w komorze, a nie u wuja w szopie, czy po prostu za 2-3 lata nie zacznie znowu coś wychodzić?

Narazie jeszcze grubo zastanawiam się nad tym wszystkim ,bo wtedy moja eska miałaby u mnie dożywocie, a i na całość musze szykować niejedną dyszke.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt lip 10, 2012 7:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2012 3:09 pm
Posty: 115
Powiem Ci tak, to wszystko zależy ile na to możesz i chcesz przeznaczyć. Jeśli zamierzasz porządnie malować u fachowca to tak, wszystko wyciągają, wiem bo kumpel restaurował W115. Ale musisz wziąć pod uwagę, że to co stare jak jest w całości to się jakoś jeszcze trzyma, a jak porozkręcają to dopiero oczy otworzysz ile będziesz musiał dokupić części, bo połowa się rozsypie lub przynajmniej będzie źle spasowana. Następna sprawa, piszesz o zmianie koloru-ok, ale sam się przekonasz, że jak to mówią "ożenisz" się z tym autem na zawsze. Prawda taka włożysz w nią kupę kasy a w razie sprzedaży weźmiesz grosze, więc nie będzie się to kalkulowało. Wiesz, w Polsce malowane auto = powypadkowe i to konkretnie. Niestety, taką Polacy mają jeszcze mentalność. Moje zdanie jest takie, powiem kolokwialnie, ja bym w gów..e nie rzeżbił ,no chyba, że to auto ma dla Ciebie wielką wartość sentymentalną a to już inna sprawa.
A tak na marginesie W140 1996 i w takim tragicznym stanie?

_________________
MERCEDES C140 500SEC/S500 nowy nabytek od 2016
MERCEDES W140 500SE 1991
MERCEDES W203 Coupe/Liftback 2.0 Kompressor 2001

MERCEDES C124 320 coupe 1995 - ojca
MERCEDES W203 C180 2.0 2001 Elegance -ex
MERCEDES W202 200D 1995 Elegance -ex


Na górę
Post: wt lip 10, 2012 8:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Szyb nie musisz wyciągać, ale tapicerkę z drzwi przydałoby się. Jeśli ma być inny kolor to trzeba by też wyjąć silnik, bo jak to będzie wyglądało - auto czarne a pod maską budyń [zlosnikok]
Samo przygotowanie, lakierowanie i poskładanie do kupy to ok. 10k (przez dobrego fachowca).
Generalnie gruby projekt, przy okazji wyjdzie wiele kwiatków, część się uszkodzi przy demontażu- wiesz ile kosztują np. uszczelki drzwi do W140 w ASO? (tylko tam dostępne).
IMO jesli byłby to jakis rarytas, auto z historią, kosmicznym wypasem itp. wodotryskami to można się zastanowic - jesli to zwykle S320 - bez sensu. Lepiej sprzedac, dolozyc i kupic ladne 500, doinwestowac i trzymac ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr lip 11, 2012 11:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Cytuj:
A tak na marginesie W140 1996 i w takim A tak na marginesie W140 1996 i w takim tragicznym stanie?stanie?

No bez przesady ;) A wymienić i polakierować niektóre elementy i tak musze, np przednie błotniki.

Jeszcze się grubo nad tym wszystkim zastanawiam, bo to właśnie S320 a nie S500 Long...

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 2:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2012 3:09 pm
Posty: 115
Witam. Widzisz, trochę mętliku w głowie się natworzyło 8)
Kurcze, jakbyś podjął się tego wyzwania, to jestem ciekawy wszystkich etapów prac.
Kilka osób podjęło się takiej renowacji w modelach W114/115, W126, W108/109 chyba była też W116, ale W140 to jeszcze nie widziałem-wiadomo więcej to kosztuje w porównaniu z tamtymi modelami.
W razie podjęcia decyzji na "TAK", będę Ci wiernie kibicował-serio. 8)

_________________
MERCEDES C140 500SEC/S500 nowy nabytek od 2016
MERCEDES W140 500SE 1991
MERCEDES W203 Coupe/Liftback 2.0 Kompressor 2001

MERCEDES C124 320 coupe 1995 - ojca
MERCEDES W203 C180 2.0 2001 Elegance -ex
MERCEDES W202 200D 1995 Elegance -ex


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 4:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
SZARY pisze:
Kilka osób podjęło się takiej renowacji w modelach W114/115, W126, W108/109 chyba była też W116, ale W140 to jeszcze nie widziałem-wiadomo więcej to kosztuje w porównaniu z tamtymi modelami


:o robisz sobie jaja jeśli remont stosunkowo młodego w140 porównujesz z kosztami remontu w109

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 4:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
KarolS1988 pisze:

:o robisz sobie jaja jeśli remont stosunkowo młodego w140 porównujesz z kosztami remontu w109


Ej no ale zauważył, że kilka osób "się podjęło". [hihi]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 7:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2012 3:09 pm
Posty: 115
Właśnie, tylko u niewielu widać efekt finalny.

_________________
MERCEDES C140 500SEC/S500 nowy nabytek od 2016
MERCEDES W140 500SE 1991
MERCEDES W203 Coupe/Liftback 2.0 Kompressor 2001

MERCEDES C124 320 coupe 1995 - ojca
MERCEDES W203 C180 2.0 2001 Elegance -ex
MERCEDES W202 200D 1995 Elegance -ex


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 8:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
SZARY pisze:
Właśnie, tylko u niewielu widać efekt finalny.


a masz luźne 100 tyś zł do wydania na remont od ręki ? Roberta 109 6.3 jest w końcowej fazie remontu i robi wrażenie. Mimo że nie ma zdjęć na forum to widziałem to na własne oczy. Za remont tej 109 kupił byś sobie dwie eski w takim stanie że było by żal jeździć tak były by wygłaskane

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2012 3:09 pm
Posty: 115
Spokojnie, to jest luźna dyskusja i na tą chwilę operujemy ogólnikami, a nie konkretnym przykładem. Napisałem "u niewielu widać efekt finalny", więc są wyjątki jak sam napisałeś (Robert), chociaż nie wypowiadam się bo nie widziałem. Myślę, że nie do końca mnie zrozumiałeś... Wszystko zależy na jakich częściach dokonujesz odrestałrowania auta, nowe-używane,oryginalne-zamienniki, chociaż to ostatnie w przypadku W109 nie wchodzi w grę.

Napisałeś "kupił byś", "były by"-bez urazy, ale te wyrazy piszemy łącznie 8
Wrogości internetowej mówię NIE!
Pozdrawiam

_________________
MERCEDES C140 500SEC/S500 nowy nabytek od 2016
MERCEDES W140 500SE 1991
MERCEDES W203 Coupe/Liftback 2.0 Kompressor 2001

MERCEDES C124 320 coupe 1995 - ojca
MERCEDES W203 C180 2.0 2001 Elegance -ex
MERCEDES W202 200D 1995 Elegance -ex


Na górę
Post: śr maja 15, 2013 12:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Coś się zaczeło dziać:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Auto czeka dalsza rozbiórka, i idzie do wypiaskowania. Potem będzie całe wyspawane, elementy z rdzą wycięte, na to podkład epoksydowy i środek do konserwacji podwozi z włóknem, ale też ktos polecił mi podkład na rdze, na to farba i na to jeszcze cos takiego(coś ala elastyczna guma): http://allegro.pl/guma-w-tubie-masa-usz ... 33517.html

Co mówicie?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: śr maja 15, 2013 2:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Składaj to z powrotem, człowieku.

A jak nie, to przejrzyj sobie historie starszych projektów i zobacz co i w jakiej kolejności, w których miejscach i kiedy, a jeszcze lepiej pogadaj live z kimś, kto nie jest zainteresowany, żeby ci namieszać we łbie. Ten co robi, będzie chciał to zrobić tak, żeby oszczędnie gospodarować swoim czasem. Poza tym na bank, będzie chciał to zrobić "na grubo", wtedy nie tylko jest mniej głaskania, ale też dużo później wstaje. Na początek nei daj sobie wmówić, że gruba warstwa czegoś, to od razu konserwacja i jest wskazana w miejscach cerowania.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr maja 15, 2013 9:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
witam moje w140 jest w dużo lepszym stanie ale taka korozja to musiało coś być robione z progiem ja bym to poskładał i kupił egzemplaż w lepszym stanie bo czasem nie warto a za pare lat ( pewnie 2) coś wylezie

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: śr maja 15, 2013 11:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
mercedes124_1987 pisze:
witam moje w140 jest w dużo lepszym stanie ale taka korozja to musiało coś być robione z progiem ja bym to poskładał i kupił egzemplaż w lepszym stanie bo czasem nie warto a za pare lat ( pewnie 2) coś wylezie

Rozbierałeś? ;) Z zewnątrz wszystko ładnie wygląda, podobnie moja. Możesz poszukać zdjęcia w galerii, każdy pisze jaki to nie cukiereczek( z zewnątrz). A ściągniesz listwy i jest tragedia.

Cytuj:
Składaj to z powrotem, człowieku.

A jak nie, to przejrzyj sobie historie starszych projektów i zobacz co i w jakiej kolejności, w których miejscach i kiedy, a jeszcze lepiej pogadaj live z kimś, kto nie jest zainteresowany, żeby ci namieszać we łbie. Ten co robi, będzie chciał to zrobić tak, żeby oszczędnie gospodarować swoim czasem. Poza tym na bank, będzie chciał to zrobić "na grubo", wtedy nie tylko jest mniej głaskania, ale też dużo później wstaje. Na początek nei daj sobie wmówić, że gruba warstwa czegoś, to od razu konserwacja i jest wskazana w miejscach cerowania.

Czytałem , oglądałem, pytałem... Wiem z jakimi kosztami się liczyć, bo głównie tutaj o tym mówimy :) I większość roboty będą wykonywać osoby które mają już doświadczenie(albo przynajmniej lizneli temat) w renowacji zabytkowych samochodów.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw maja 16, 2013 7:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
moja jest z włoch jest 3 lata w kraju zero korozji a progi ściągałem jest tam tylko kurz drzwi też zero korozji tak ze są takie takie bez rdzy

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl