MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W114 - 250CE / 280CE https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=60150 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wowek [ pt paź 19, 2012 7:32 am ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Dwie foty wiecej zacisku: Pozdrawiam |
Autor: | Mitu [ pt paź 19, 2012 10:30 am ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Znalezienie oryginalnego zacisku będzie trudne, ale nie niemożliwe, jednak na pewno czasochłonne i pewnie będzie drogo. Na Twoim miejscu kupiłbym zacisk od W123, średnica tłoczka jest też 60mm, mocowania takie same, więc wszystko będzie pasować. Jedyna różnica jest taka, że w W123 są czujniki klocków i zacisk ma ucho do którego przykręca się wiązkę od czujników. To ucho w niczym nie będzie Ci przeszkadzać, a jak Cię będzie drażnić to możesz je po prostu obciąć lub kupić zacisk z urwanym uchem, bo one często się urywają przy odkręcaniu wiązki. Do oryginału zawsze można łatwo wrócić. PS Nie zużywaj klocków do końca to Ci więcej kołnierz nie pęknie. Cienkie klocki + cienkie tarcze x ostre hamowanie = pęknięty kołnierz. |
Autor: | Wowek [ pt paź 19, 2012 2:41 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Klocków nie zużywałem! Zacisk uległ na próbie hamulców na rolkach!! sic! Autem przejechałem 5km.... |
Autor: | marcin280e [ pt paź 19, 2012 9:42 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
jak już robić to porządnie -kup zaciski 60 mm ze 116 i wentylowane tarcze również ze 116-wszystko daje się zmontować i lepiej działa- miałem tak w moim 114 280E 0-hamulce były nie do ugotowania. |
Autor: | Mitu [ sob paź 20, 2012 1:01 am ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
marcin280e pisze: jak już robić to porządnie -kup zaciski 60 mm ze 116 i wentylowane tarcze również ze 116-wszystko daje się zmontować i lepiej działa- miałem tak w moim 114 280E 0-hamulce były nie do ugotowania. Tylko wtedy trzeba zamienić zaciski stronami, bo w /8 zaciski są przed osią, a w W116 za osią. Można też zastosować zaciski z W107. |
Autor: | Wowek [ sob paź 20, 2012 7:31 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Temat hamulców - wstępnie udało się rozwiązać. Szukam schematu elektryki i zasady działania wtrysku w M110 z D-jettronic. Moim samochodzie nie działa wtryskiwacz ssania - nie dochodzi do niego sterowanie. Potrzebuje pomocy skąd idzie sterowanie do niego - schemat lub przynajmniej opis kostek. I jakie czujniki decydują o wysterowaniu ssania? Druga sprawa - czujnik obrotów wału - jest odcięty - a silnik działa w pełnym zakresie .. ?! Może ma ktoś lekturę do poczytania o diagnostyce d-jetronic? Pozdrawiam |
Autor: | marcin280e [ sob paź 20, 2012 10:00 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Mitu pisze: marcin280e pisze: jak już robić to porządnie -kup zaciski 60 mm ze 116 i wentylowane tarcze również ze 116-wszystko daje się zmontować i lepiej działa- miałem tak w moim 114 280E 0-hamulce były nie do ugotowania. Tylko wtedy trzeba zamienić zaciski stronami, bo w /8 zaciski są przed osią, a w W116 za osią. Można też zastosować zaciski z W107. W rzeczy samej -w każdym razie da się. |
Autor: | marcin280e [ sob paź 20, 2012 10:19 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Wowek pisze: Temat hamulców - wstępnie udało się rozwiązać. Szukam schematu elektryki i zasady działania wtrysku w M110 z D-jettronic. Moim samochodzie nie działa wtryskiwacz ssania - nie dochodzi do niego sterowanie. Potrzebuje pomocy skąd idzie sterowanie do niego - schemat lub przynajmniej opis kostek. I jakie czujniki decydują o wysterowaniu ssania? Druga sprawa - czujnik obrotów wału - jest odcięty - a silnik działa w pełnym zakresie .. ?! Może ma ktoś lekturę do poczytania o diagnostyce d-jetronic? Pozdrawiam Nie ma wtryskiwacza ssania jest wtryskiwacz rozruchowy sterowany sygnałem z rozrusznika przez włącznik termiczno czasowy umieszczony w płaszczu wodnym silnika.No więc działa przy kręceniu rozrusznikiem przy zimnym silniku i przez jakiś tylko czas.Ten układ jest poza resztą wtrysku -nie ma nic wspólnego z D-jetem. O ssaniu czyli o wzbogaceniu mieszanki na zimnym silniku bo o to pewnie pytasz decyduje czujnik temperatury silnika-wydłuża w sumie czasy otwarcia wtryskiwaczy. Czujnik obrotów wału może być odcięty bo był podłączony do złącza które służyło do diagnostyki -nie ma wpływu na pracę silnika. |
Autor: | Wowek [ ndz paź 21, 2012 11:55 am ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
marcin280e - dzięki za podpowiedz. Wtryskiwacz nie działa ale auto odpala. Chodzi nierówno na zimnym silniku. Dostałem właśnie od kolegi rasch opis działania układu. Biorę sie za lekturę Pozdrawiam |
Autor: | Wowek [ czw paź 25, 2012 12:14 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Marcin280e - na twoim zdjęciu wygląda to zupełni inaczej niż u mnie. Ja mam tylko 2 czujniki, widziałem jeszcze jedną wolną kostkę. Niestety nie jestem w stanie ruszyć z elektryką bez schematu. Oglądnąłem dziś silnik dokładnie taki jak pokazałeś na zdjęciu - miał ten czujnik. Moje auto nie może dobrze jeździć bez sygnału temperatury silnika dla układu wtryskowego. Prawdopodobnie układ jest wysterowany teraz na "ciepły silnik" - stwierdzam to gdyż - nie działa dodatkowy wtryskiwacz rozruchu i auto wyraźnie dławi się na zimnym silniku. Pozdrawiam |
Autor: | Wowek [ ndz paź 28, 2012 10:40 am ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Witam, Czy zna ktoś może kod czujnika temperatury którego mi brakuje: Pozdrawiam |
Autor: | rasch [ pn paź 29, 2012 8:21 pm ] |
Tytuł: | Re: W114 - 250CE / 280CE |
Cześć, do mojego M114.980 zamontowałem o numerach 0280130014. Do M110 też podchodzi. Jest specyfikacja zastosowania na stronie i jest na stanie. http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temp ... e-w-autach |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |