MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w114 250 C 1969 Remont generalny!
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=59865
Strona 4 z 5

Autor:  jacki7878 [ ndz lut 03, 2013 10:52 am ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Też będę potrzebował info. o drewienkach co i jak żeby nie poniszczyć , połamać ;)
Ogólnie ciężki temat z demontażem ?

Autor:  okoman1 [ ndz lut 03, 2013 1:25 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

jacki7878 pisze:
Też będę potrzebował info. o drewienkach co i jak żeby nie poniszczyć , połamać ;)
Ogólnie ciężki temat z demontażem ?


Jacek,

Ciężki nie jest jeśli wiesz gdzie odkręcić, co podnieść itd itd...

Najgorzej mi poszło z kieszenią schowka w desce rozdzielczej. Kieszen jest przymocowana zatrzaskami plastykowymi bardzo mocno, mając mnóstwo narzędzi nie udało mi się w całości wyjąć kieszeni tzn. w miejscach mocowan troche popękała ale nie będzie to widoczne po złożeniu.
Natomiast same drewienka są niesamowicie łatwe do odświeżenia : papier ścierny, lakier bezbarwny i na koniec papier do spolerowania.

Aby zdjąć boczne drewienka trzeba zdjąć rury który wdmuchiwane jest powietrze, następnie mając wyjętą kieszeń schowka trzeba znaleźć nakrętki które przykręcone są od wewnętrznej strony deski rozdzielczej w okolicach nawiewów. Po zdjęciu rur nawiewowych trzeba od środka zdemontować takie aluminiowe oringi trzymające zewnętrze częśći nawiewów czyli te ruszające się krzyżyki powietrza wtedy będzie możliwe wyciągnięcie oprawek zewnętrznych i wtedy zostanie goła desekczka. Odkręcamy dwie plastykowe nakrętki od środka deski i drewienko samo odchodzi. Drewienka boczno są przyklejone do aluminiowych blaszek które profilują drewno.
Lewa strona od kierowcy różni się tylko tym że jest trudniejszy dostęp do mocowan rur powietrznych i nakrętek bo idzie tam mnóstwo kabli kabelków do deski rozdzielczej itd.
W dodatku trzeba wyciągnąć z deski licznik lecz tylko go wysunąć nie trzeba odłączać wszystkich kabelków bo pod spodem od licznika od wewnętrznej strony deski jest jedna plastykowa nakrętka która trzyma drewienko i to wszystko! Drewienka zdjęte. Plusem są nieduże dłonie :D
Powodzenia!
Pozdr,
Tomek

Autor:  jacki7878 [ ndz lut 03, 2013 1:40 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Wydrukuję sobie ten Twój opis i jakoś z czasem się do tego zabiorę .
Moje drewienka też wymagają odświeżenia .
Dzięki za pomoc ;)

Autor:  amon [ ndz lut 03, 2013 2:23 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Odpływy wody z tylnej bocznej szyby zostawiłeś ? (łączenie błotnika z progiem). Bo nie za bardzo widać na zdjęciach. Jak są zaspawane co widzę coraz częściej w różnych 114 coupe robionych w kraju to budujesz sobie niestety akwarium.

Autor:  okoman1 [ ndz lut 03, 2013 3:01 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

amon pisze:
Odpływy wody z tylnej bocznej szyby zostawiłeś ? (łączenie błotnika z progiem). Bo nie za bardzo widać na zdjęciach. Jak są zaspawane co widzę coraz częściej w różnych 114 coupe robionych w kraju to budujesz sobie niestety akwarium.


Amon,
A masz moze takie odpływy na zdjęciach ? Przy rozbieraniu samochodu nie zauważyłem niczego takiego przy łączeniu błotników z progami więc może nie byłe tego już przed moją blacharką...

Pozdrawiam,
Tomek

Autor:  rasch [ ndz lut 03, 2013 7:49 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Cześć,
te odpływy to takie 4 fasolkowate otwory z każdej strony łączenia progu z błotnikiem.
Załącznik:
Tylny błotnik_odpływ 02.jpg
Tylny błotnik_odpływ 02.jpg [ 11.97 KiB | Przejrzano 12175 razy ]

Jednak jest jeszcze jeden odpływ w samym progu z tyłu od dołu, którym bardzo ładnie spływa z wnętrza błotnika, przynajmniej u mnie.
W kabinie jest do niego dostęp przez korek do konserwacji. Na foto w czerwonym kółku.
Załącznik:
Odpływ.jpg
Odpływ.jpg [ 24.18 KiB | Przejrzano 12175 razy ]

Autor:  okoman1 [ ndz lut 03, 2013 7:59 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

rasch pisze:
Cześć,
te odpływy to takie 4 fasolkowate otwory z każdej strony łączenia progu z błotnikiem.
Załącznik:
Tylny błotnik_odpływ 02.jpg

Jednak jest jeszcze jeden odpływ w samym progu z tyłu od dołu, którym bardzo ładnie spływa z wnętrza błotnika, przynajmniej u mnie.
W kabinie jest do niego dostęp przez korek do konserwacji. Na foto w czerwonym kółku.
Załącznik:
Odpływ.jpg


Rash,

Dzięki za zdjęcia, jednak u mnie nie zauważyłem tych odpływów przed i po blacharce.

Przed nie wiem dlaczego pewnie ktos wymienial progi i nie przejmował się odpływami, ja natomiast kupiłem progi od 115 bo tylko do takich miałem dostęp a te nie mają widocznie takich odpływów bo 115 to sedan wiec 4 drzwi nie potrzebująca takich odpływów.

Coś bede musiał wymyśleć z podspodu aby woda zciekała...

Pozdr,
Tomek

Autor:  amon [ pn lut 04, 2013 2:45 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

okoman1 pisze:
Przed nie wiem dlaczego pewnie ktos wymienial progi i nie przejmował się odpływami, ja natomiast kupiłem progi od 115 bo tylko do takich miałem dostęp a te nie mają widocznie takich odpływów bo 115 to sedan wiec 4 drzwi nie potrzebująca takich odpływów.


Progi nie mają nic do odpływów. Większość progów do coupe jest z powodów ekonomicznych montowana z limuzyn 115/114 (oczywiście zamienniki np. kloki). Odpływy są w błotnikach i często są zaspawywane lub zaszpachlowane.

Autor:  jacki7878 [ sob lut 16, 2013 10:44 am ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Też nie miałem pojęcia o żadnych odpływach .
Muszę sprawdzić u siebie , bo chyba lipa mieć je zaszpachlowane .

Autor:  okoman1 [ pt mar 01, 2013 1:13 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Hej,

Postępy wyglądają tak... Cały samochód w podkładzie zabezpieczającym. Tylne błotniki w jak i prawe drzwi w szpachli z włoknem szklanym.

Jak to widzicie ? :)

Pozdrawiam,
Tomek

Załączniki:
Komentarz: Nakładanie szpachli z włóknem szklanym
20130301059[1].jpg
20130301059[1].jpg [ 27.17 KiB | Przejrzano 12045 razy ]

Autor:  Stomek [ pt mar 01, 2013 11:53 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

okoman1 pisze:
Hej,

Postępy wyglądają tak... Cały samochód w podkładzie zabezpieczającym. Tylne błotniki w jak i prawe drzwi w szpachli z włoknem szklanym.

Jak to widzicie ? :)

Pozdrawiam,
Tomek


Dobrze , dobrze, przynajmniej mniejsze ryzyko , ze tynk kiedys popeka

Autor:  okoman1 [ sob mar 02, 2013 10:33 am ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Stomek pisze:
okoman1 pisze:
Hej,

Postępy wyglądają tak... Cały samochód w podkładzie zabezpieczającym. Tylne błotniki w jak i prawe drzwi w szpachli z włoknem szklanym.

Jak to widzicie ? :)

Pozdrawiam,
Tomek


Dobrze , dobrze, przynajmniej mniejsze ryzyko , ze tynk kiedys popeka


Dokładnie :) Ale juz mam w planach 2014 wymiane błotników tylnych bo prawy jest tragiczny a jak juz wymieniac to całość i pewnie pójdzie z tym podloga bagaznika :D

Pozdro,
Tomek

Autor:  jacki7878 [ ndz mar 03, 2013 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Tomek to Ty na tym krzesełku ? ;)

Autor:  okoman1 [ ndz mar 03, 2013 6:08 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

jacki7878 pisze:
Tomek to Ty na tym krzesełku ? ;)


Nie :D To kolega Marcin lakiernik :D Ja jestem o 70kg mniejszy :D

Pozdr,
Tomek

Autor:  jacki7878 [ pn kwie 08, 2013 2:14 pm ]
Tytuł:  Re: w114 250 C 1969 Remont generalny!

Cześć Tomek
Jakieś postępy ? Zdążysz przed ślubem ;)
Chyba domyślam się jakim autem podjedziesz pod kościół ;)
pozdro

Strona 4 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/