MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 29, 2013 6:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam Forumowiczów,

Dorzucam nowa porcje zdjec merca z postepów prac. Dwa dni rozbierania i zostal tylko silnik na jutro :)

Zapytam doświadczonych czy ciężko wyciągnąć silnik razem ze skrzynia ? Chodzi mi tu o wszystkie podłączenia mocowania itd...

Mam zamiar opuścić silnik ze skrzynią jak najmniej rozpinając rozłączając kabli kabelków itd...

Jeśli ktoś robił to samodzielnie chętnie usłyszę jakieś dobre rady na jutrzejsza walkę :)

Aaaaa i mam jedno ważne prośbę czy może ktoś wrzucić zdjęcia tylniej tarczy hamulcowej aby widać było co trzyma wachacz tylni dolny bo wydaje mi sie, że mam urwane mocowanie stablizatora tylniego koła w miejscu gdzie znajduje się gumowy odbój przy nadkolu... Cięzko to wytłumaczyć ale obawiam się ze czeka mnie spawanie :( Oby było do czego :)

Pozdrawiam,
Tomek


Załączniki:
20130129215_zmniejszacz-pl_739937.jpg
20130129215_zmniejszacz-pl_739937.jpg [ 10.52 KiB | Przejrzano 10465 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129220_zmniejszacz-pl_149756.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129220_zmniejszacz-pl_149756.jpg [ 80.97 KiB | Przejrzano 10465 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129219_zmniejszacz-pl_903156.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129219_zmniejszacz-pl_903156.jpg [ 94.79 KiB | Przejrzano 10465 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129218_zmniejszacz-pl_987138.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129218_zmniejszacz-pl_987138.jpg [ 69.29 KiB | Przejrzano 10465 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129217_zmniejszacz-pl_465908.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129217_zmniejszacz-pl_465908.jpg [ 81.59 KiB | Przejrzano 10465 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130129216_zmniejszacz-pl_967480.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130129216_zmniejszacz-pl_967480.jpg [ 96.55 KiB | Przejrzano 10465 razy ]

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat
Na górę
Post: wt sty 29, 2013 6:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Dodam jeszcze ze chce opuścic silnk ze skrzynia wraz z przednim zawieszeniem aby przy mocowaniu z powrotem przykręcić wszystko w całości.

Pozdr,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 7:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć
Widzę Tomek spory progress ....
Jeszcze parę tygodni i będzie gotowy takim tempem ;)
miłego grzebania
pozdro

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
okoman1 pisze:
Dodam jeszcze ze chce opuścic silnk ze skrzynia wraz z przednim zawieszeniem aby przy mocowaniu z powrotem przykręcić wszystko w całości.

Słuszna koncepcja. W /8 w miarę sprawnie to idzie.

Tylko taką fotke udało mi się znaleźć, stabilizator jest mocowany jarzmem. Napisz czy o to chodzi?

Obrazek

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 8:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Nie wyświetla mi się obrazek od chmiela, to zamieszczam od siebie.
Załącznik:
11.jpg
11.jpg [ 51.28 KiB | Przejrzano 10453 razy ]


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 9:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Trzeci raz przeczytałem i w końcu doszedłem ocb. Chodzi Ci zapewne o łącznik stabilizatora. Jest on wkręcany w wahacz. Jak wygląda łącznik Obrazek

Tu trochę widać:
Obrazek


Tu jeszcze fotki z wyciągania silnika: viewtopic.php?f=51&t=45006&start=30

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 9:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
jacki7878 pisze:
Cześć
Widzę Tomek spory progress ....
Jeszcze parę tygodni i będzie gotowy takim tempem ;)
miłego grzebania
pozdro


Hej Jacek,
Dzieki za wiare mam tylko tydzien wolnego wiec musze zasuwać bo później robota zostanie dla lakierników :) W dwa dni podgoniłem faktycznie męka ale pod koniec dnia gęba sie cieszy :)
Pozdro,
Tomek
------------------------------------------------------------------------------
rasch pisze:
Nie wyświetla mi się obrazek od chmiela, to zamieszczam od siebie.
Załącznik:
11.jpg

chmielo pisze:
okoman1 pisze:
Dodam jeszcze ze chce opuścic silnk ze skrzynia wraz z przednim zawieszeniem aby przy mocowaniu z powrotem przykręcić wszystko w całości.

Słuszna koncepcja. W /8 w miarę sprawnie to idzie.

Tylko taką fotke udało mi się znaleźć, stabilizator jest mocowany jarzmem. Napisz czy o to chodzi?

Obrazek


Panowie dzieki za zdjęcia ale coś mi tu nie gra :-?

U mnie to wygląda chyba inaczej ale moze sie myle ze wzgledu na zdjecia zrobione z innego kąta.

Zrobie jutro zdjecia na miejscu i wrzuce od razu na forum, poprosiłbym wtedy o opinie z waszej strony...

Ogólnie dziękuje za odzew bo tu nie często sie do zdarza :)

Pozdr,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Kolego,

Tak to by było to ale u mnie ten stabilizator jest w pionie pewnie ze wzgledu na obciązenie na osi i pytanie moje jest takie : Czy oprócz mocowania które widać na Twoim zdjeciu jest on zamocowany w innym punkcie czyli wlasnie przy odboju w poblizu nadkola ?

Pozdr,
Tomek


Załączniki:
1254245901_DSC00611.jpg
1254245901_DSC00611.jpg [ 101.43 KiB | Przejrzano 10439 razy ]

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat
Na górę
Post: wt sty 29, 2013 9:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Łącznik na samochodzie jest w pionie.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt sty 29, 2013 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
chmielo pisze:
Łącznik na samochodzie jest w pionie.


Tak właśnie myslalem :)

Sorry ze w tym temacie ale potrzebuje linki elektrycznego szyberdachu do jego otwierania.

W zasobach stron i miejsc gdzie szukam nie ma linki a nie wiem czy bedzie pasowac jakas inna do tego modelu.

Moze ktos wesprzeć informacją lub linką :D

Dzieki,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Post: śr sty 30, 2013 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam Ponownie,

Nastąpiła zmiana planów i silnik nie został wyciągnięty i nie bedzie - nie ma warunków :( A poza tym boje sie ze mógłbym później wszystkiego nie poskładać tak jak trzeba i kicha...

Za to wziąłem się za czyszczenie blach ze starego lakieru i jak to mówią koledzy z lakierni "siuwaksu" lub "kitu" :) Na błotnikach było tego mnóstwo! 3 warstwy lakieru a między nimi szpachla! Myslalem ze zejde jak to szlifowałem - cała lakiernia w pyle [totalszok]

Dzisiaj udało mi się zdemontować drewienka z deski rozdzielczej, za porade jak sie za to wziąć dziękuje koledze "rashowi" z forum. Jedno zdjęcie przedstawia drewnienko ze schowka po szlifowaniu i jednej wartwie lakieru bezbarwnego. W założeniu będzi około 4-5 warstw.

PS... Sorry ale nie dałem rady zrobić zdjęcia zawieszenia ale wygląda na to, ze obejdzie sie bez spawania bo jest tak jak powinno być ze stabilizatorem tylnego koła.

Pozdr,
Tomek

Pozdrawiam,
Tomek


Załączniki:
_s0.zmniejszacz.pl_20130130224_zmniejszacz-pl_615756.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130224_zmniejszacz-pl_615756.jpg [ 91.02 KiB | Przejrzano 10407 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130130223_zmniejszacz-pl_342727.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130223_zmniejszacz-pl_342727.jpg [ 104.76 KiB | Przejrzano 10407 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130130222_zmniejszacz-pl_99020.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130222_zmniejszacz-pl_99020.jpg [ 77.95 KiB | Przejrzano 10407 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130130221_zmniejszacz-pl_151115.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130130221_zmniejszacz-pl_151115.jpg [ 91.29 KiB | Przejrzano 10407 razy ]

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat
Na górę
Post: śr sty 30, 2013 7:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
OOooo a tu Ja dzisiaj gdzies na początku zdzierania starego lakieru :D


Załączniki:
20130130056.jpg
20130130056.jpg [ 144.45 KiB | Przejrzano 10405 razy ]

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat
Na górę
Post: sob lut 02, 2013 5:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam Ponownie,

Dzisiaj skończyliśmy remont na etapie położenia podkładu antykorozyjnego i zabezpieczającego na elementy oczyszczone z lakieru i reszty szpachli itd. Podkład ma zatrzymać utlenianie się wyczyszczonej blachy i tak jakby baze pod szpachle.

Do końca przyszłego tygodnia plan jest aby przespawać spody drzwi i poprawić spawy reperaturek tylnik błotnik i przygotować reszte elementów blacharskich do pokrycia podkładem.

Przy okazji zapytam czy ma ktoś może dokładne zdjęcia co gdzie w jaki sposób powinno być zamontowane w komorze silnika, gdzie idą jakie przewody itd itd... Moze ktos robił porządek w komorze w okół silnika wszystik przewodów elektryczno-ciśnieniowych.
Dzieki za pomoc ze zdjeciami :)
Pozdrawiam,
Tomek


Załączniki:
_s0.zmniejszacz.pl_20130202232_zmniejszacz-pl_418752.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202232_zmniejszacz-pl_418752.jpg [ 77.26 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202231_zmniejszacz-pl_622872.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202231_zmniejszacz-pl_622872.jpg [ 69.85 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202230_zmniejszacz-pl_289493.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202230_zmniejszacz-pl_289493.jpg [ 79.94 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202229_zmniejszacz-pl_800044.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202229_zmniejszacz-pl_800044.jpg [ 75.31 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202228_zmniejszacz-pl_739009.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202228_zmniejszacz-pl_739009.jpg [ 74.55 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202226_zmniejszacz-pl_810884.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202226_zmniejszacz-pl_810884.jpg [ 80.22 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202227_zmniejszacz-pl_64314.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202227_zmniejszacz-pl_64314.jpg [ 23.21 KiB | Przejrzano 10365 razy ]
_s0.zmniejszacz.pl_20130202225_zmniejszacz-pl_666067.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_20130202225_zmniejszacz-pl_666067.jpg [ 80.74 KiB | Przejrzano 10365 razy ]

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat
Na górę
Post: sob lut 02, 2013 7:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Nie ukrywam że:
okoman1 pisze:
Dzisiaj udało mi się zdemontować drewienka z deski rozdzielczej, za porade jak sie za to wziąć dziękuje koledze "rashowi" z forum.
- też chciałbym dostać taka poradę - czeka mnie to jeszcze przed wiosną!
okoman1 pisze:
Przy okazji zapytam czy ma ktoś może dokładne zdjęcia co gdzie w jaki sposób powinno być zamontowane w komorze silnika, gdzie idą jakie przewody itd itd... Moze ktos robił porządek w komorze w okół silnika wszystik przewodów elektryczno-ciśnieniowych.
- aktualnie ja robię porządki i mam wyjęty silnik i tez szukam takich materiałów poglądowych!

okoman1 - z przyjemnością obserwuję postępy, winszuję że dużo pracy wykonujesz sam.
PS. Jeśli masz jeszcze możliwość rozważ czy gołej blachy dodatkowo nie pokryć pokładem wiążącym rdzę - z dodatkiem epoksydowym. Dostałem taką rade przy poprzednim aucie od dobrego fachowca.

Pozdrawiam

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 9:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 18, 2012 8:54 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Wowek pisze:
Nie ukrywam że:
okoman1 pisze:
Dzisiaj udało mi się zdemontować drewienka z deski rozdzielczej, za porade jak sie za to wziąć dziękuje koledze "rashowi" z forum.
- też chciałbym dostać taka poradę - czeka mnie to jeszcze przed wiosną!
okoman1 pisze:
Przy okazji zapytam czy ma ktoś może dokładne zdjęcia co gdzie w jaki sposób powinno być zamontowane w komorze silnika, gdzie idą jakie przewody itd itd... Moze ktos robił porządek w komorze w okół silnika wszystik przewodów elektryczno-ciśnieniowych.
- aktualnie ja robię porządki i mam wyjęty silnik i tez szukam takich materiałów poglądowych!

okoman1 - z przyjemnością obserwuję postępy, winszuję że dużo pracy wykonujesz sam.
PS. Jeśli masz jeszcze możliwość rozważ czy gołej blachy dodatkowo nie pokryć pokładem wiążącym rdzę - z dodatkiem epoksydowym. Dostałem taką rade przy poprzednim aucie od dobrego fachowca.

Pozdrawiam


Czesc Kolego,

Pierwsza warstwa z tych ktore widzisz na ostatnich zdjeciach ma za zadanie wiazac rdzę z dodatkiem epoksydowym... Troche inaczej to spece z lakierni nazwali ale to to a później 3 warstwy podkładu przeciw zbieraniu sie wody wilgoci pod szpachlą.

PS... Jesli chcesz to daj znac na priv, podam Ci tel do mnie i wszystko Ci wytłumaczę jak to jest ze zdejmowaniem drewienek. Na 100% bez tych informacji miałbym drewienka w kawałkach :)

Pozdr,
Tomek

_________________
MB w124 300T 4 matic 1995 Automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl