MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Moja 230.4 od podstaw...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=36414
Strona 8 z 12

Autor:  kielbik [ śr cze 03, 2009 11:33 pm ]
Tytuł: 

Kamael pisze:
Wszystko dzięki ZORTOX'owi z którym zrobiłem mały interes
Czy jest na tym forum ktos, kto nie robil jeszcze interesu z ZORTOXEM? [zlosnik].

Autor:  t.king [ czw cze 04, 2009 9:09 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Czy jest na tym forum ktos, kto nie robil jeszcze interesu z ZORTOXEM?

eeee,drogi ten jego sklep [zlosnik]

Autor:  ZORTOX [ czw cze 04, 2009 12:16 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Czy jest na tym forum ktos, kto nie robil jeszcze interesu z ZORTOXEM? .

...zapewne tak... [oczko] ale Ci co zrobili, dobrze na tym wyszli i każdy jest zadowolony [zlosnik]

t.king jeżeli nawet kielbik zrobił u mnie zamówienie to nie może być aż tak źle w sensie że "drogo" [oczko] ;)
Pozdro :P

Autor:  Kamael [ pt cze 05, 2009 8:30 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj przeprowadziłem próbę szkiełkowania. Efekt jest, ale muszę przyznać, że nie do końca taki o jaki mi chodziło:

Obrazek

Jak widać elementy są bardzo matowe. Stosowałem najdrobniejszy pył szklany (jest jak mąka), przy ciśnieniu 5-8 atmosfer. Czy jest jakaś szansa, że aluminium nabierze trochę połysku po polakierowaniu i ściemnieje?

Prawdę mówiąc, liczyłem na taki efekt:
Obrazek

Autor:  sebi [ pt cze 05, 2009 10:03 pm ]
Tytuł: 

Kamael pisze:
Dzisiaj przeprowadziłem próbę szkiełkowania. Efekt jest, ale muszę przyznać, że nie do końca taki o jaki mi chodziło:



Bardzo bobry efekt nie wiem czy takie błyszczące są fajniejsze ale przy szkiełkowaniu inne nie wyjdą. Po polakierowaniu protewaxem będą trochę lśnić ale bez przesady. Jeżeli chcesz mieś efekt lustra to nie szkiełkuj ale wypoleruj aluminium !!!!

Ps. Pamietaj o dobrym oczyszczeniu elementów które potem będą miały kontakt z olejem i nie tylko [zlosnik]

Autor:  WSR [ pt cze 05, 2009 11:23 pm ]
Tytuł: 

A może zamiast kulek użyłeś miału szklanego? Jest na prawdę duża różnica, po miale będzie się szybko brudzić. Jakim sprzętem szkiełkowałeś?

Autor:  Kamael [ sob cze 06, 2009 10:47 am ]
Tytuł: 

sebi pisze:
nie wiem czy takie błyszczące są fajniejsze ale przy szkiełkowaniu inne nie wyjdą. Po polakierowaniu protewaxem będą trochę lśnić ale bez przesady. Jeżeli chcesz mieś efekt lustra to nie szkiełkuj ale wypoleruj aluminium !!!!

Nie. Absolutnie nie chcę mieć lustra. Chodziło mi o efekt jak najbardziej zbliżony do naturalnego i taki właśnie jest na tym 2 zdjęciu. Moje elementy są dosyć szorstkie (jak blacha po piaskowaniu) i nie wyglądają jak po oczyszczeniu, tylko jak po malowaniu jakąś srebrzanką. Skoro mówisz, że po lakierowaniu nabiorą trochę połysku, to będę zadowoloony [zlosnikz] . Jak dopadnę protewax, to od razu polakieruję.


WSR pisze:
A może zamiast kulek użyłeś miału szklanego? Jest na prawdę duża różnica, po miale będzie się szybko brudzić. Jakim sprzętem szkiełkowałeś?

Rzeczywiście, to co stosowałem nie jest mikrokulką, tylko bardziej mielonym szkłem. Chyba domyślam się o jaką różnicę chodzi. Mielone szkło jest bardziej ostre i "agresywne" dla aluminium, dlatego jest taki mat. Faktycznie elementy łatwo się brudzą, ale tym się nie martwiłem, bo i tak wszystko będzie zabezpieczone lakierem.
Szkiełkowałem zwykłym pistoletem do piaskowania z dość dużą dyszą.

Autor:  Kamael [ sob cze 13, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

Witam wszystkich zainteresowanych tematem :) . Plan na ten tydzień został wykonany [zlosnikz] . Z efektów jestem bardzo zadowolony. Zamknięcie tego etapu spowodowało znaczne posunięcie prac, a to kolejny powód do radości.

Zapraszam na relację 8)



Jak już kiedyś pisałem, remont zacząłem w 2007 roku. W wakacje '07 uporałem się ze znaczną częścią blacharki (w tym tylną cześcią podwozia). By nie bawić się w ciągłe załadanie i zdejmowanie tylnego zawieszenia, przestrzeń pod nim zakonserwowałem "na gotowo". Wyglądało to mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek

:x :x :x

Tak. "To czarne" to Bitex... natomiast "to białe" to jakiś badziewiasty podkład. Coś niewiele lepszego od "Unikoru" :x .
Taka była moja wiedza na temat zabezpieczenia natykorozyjnego :x .
Jednak czytając liczne posty na forum na ten temat, zrozumiałem swój błąd. Długo się zastanawiałem co zrobić z już spapraną konserwacją. W końcu zapadła decyzja: ZMYWANIE! Ostatecznie do tego przekonały mnie takie widoki:
Obrazek

Po 2 latach stania w garażu, najzwyczajniej w świecie zaczęła wyłazić rdza :o . Z pewnością nie było to tylko winą złego zabezpieczenia, ale też nieodpowiedniego przygotowania podłoża. Rdza przeczyszczona szczotką na wiertarce... :-? Oto co kryło się pod spodem:
Obrazek

Nie było wyjścia. Trzeba było zacząć od nowa [cool]

Wymontowywanie zawieszenia:
Obrazek

Potem mozolne zmywanie Bitexu i skrobanie śrubokrętem podkładu. Dwa dni życia zmarnowane :roll: . Absolutnie wszystko zostało zeskrobane. Następnie baaardzo dokładnie wyczyszczone szczotką na szlifierce:
Obrazek

Lepiej nie myśleć, co może się stać bez ochrony oczu :o
Obrazek

Następnie dokładne piaskowanie. Przede wszystkim wżerów:
Obrazek

I po raz pierwszy moje fotki na forum. Byście na zlocie wiedzieli który to Kamael [zlosnik] . I ten "profesjonalny" sprzęt do piaskowania :roll: , ale radzi sobie...
Obrazek

Wypiaskowane zostało tylko to, co konieczne. Tam gdzie trzymała się fabryczna ochrona, bez jakichkolwiek śladów rdzy, nic nie robiłem. Następnie każdy spaw, zakładka i miejsca porowate zostały potraktowane gruntem reaktywnym wcieranym pędzlem (dla lepszej penetracji):
Obrazek

Oraz pomalowane pistoletem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następny był podkład akrylowy (dwie warstwy), tak samo wcierany pędzlem jak reaktywny:
Obrazek

I pomalowane:
Obrazek

I masa uszczelniająca tam gdzie była fabrycznie i tam gdzie była konieczna:
Obrazek

Na koniec najlepsze. Baranek:
Obrazek

Białe podwozie jak w oryginale [cool]
Obrazek
Obrazek

Na koniec porównanie:

Przed naprawami:
Obrazek

I po 8) :
Obrazek

Teraz mogę spać spokojnie, bo jestem przekonany, że zrobiłem wszystko co w mojej mocy, żeby zabezpieczyć podwozie jak najlepiej. Czy aby napewno :roll: ? Okaże się za kilka lat...

Teraz /8 czeka kilka tygodni odpoczynku, bo o lifing aż się prosi beczka...

Pozdrawiam.

Autor:  MercSwir [ sob cze 13, 2009 11:03 pm ]
Tytuł: 

Oj już sie nie chwal.. No jesteś fajny :D Bitex pierwsza klasa!

Autor:  hall [ ndz cze 14, 2009 11:06 am ]
Tytuł: 

niesamowite, mówię po raz kolejny. Coś mi się wydaje że już pewnie kilka osób namawia Cię (Kamael) do sprzedania fury po skończeniu prac?! Nie dziwię się, auto będzie jak nowe!
pzdr

Autor:  chmielo [ ndz cze 14, 2009 12:06 pm ]
Tytuł: 

polecasz konkretnych producentów tej chemii może?? :)

Autor:  Kamael [ pn cze 15, 2009 7:03 pm ]
Tytuł: 

chmielo nie stosuję konkretnych firm. Jedynie gruntowi reaktywnemu firmy Novol jestem wierny.

MercSwir zajmij się lepiej swoim okrętowym tektylem :P

Autor:  RobertS [ pn cze 15, 2009 7:20 pm ]
Tytuł: 

Jestem przekonany, że wielu nie podjęłoby się takiej pracy za żadne pieniądze, jestem pełen podziwu i życzę szybkiego postępu :o

Autor:  Kamael [ pn cze 15, 2009 8:11 pm ]
Tytuł: 

hall jeszcze nie miałem ofert. Tak czy inaczej nie chcę jej zamienić ani sprzedać i oby w moim życiu nie było sytuacji kiedy byłoby to konieczne!


RobertS pisze:
jestem pełen podziwu i życzę szybkiego postępu

Dzięki [zlosnikz]

Autor:  diablos25 [ wt cze 16, 2009 6:41 pm ]
Tytuł:  szacun

Sledze ten watek od poczatku i dzis nie mogłem sie powstrzymac. SZACUN [poklon] dla Ciebie kolego za ta walkę, sam kiedyś walczyłem ze 115 wiec wiem ile to wyrzeczen szczegolnie jak jest sie jeszcze bardzo mlodym.

Strona 8 z 12 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/