MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 6:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2008 9:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Część 1 to czujnik podciśnienia kolektora ssącego-główny element sterowania układu D-jet -najwazniejszy w całym ukladzie i często nie do końca sprawny...
Część 2 to wtryskiwacz rozruchowy sterowany poza układem D-jet przez włącznik termiczno czasowy wmieszczony w płaszczu wodnym silnika-uruchamia wtryskiwacz na zimnym silniku przez kilka sekund.
Część 3 to jakiś exstras....
Część 4 to czujnik temperatury zasysanego powietrza -nieco koryguje dawke paliwa

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 5:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
silnik gada, tylko straszliwie faluje.
do tego stopnia, że wręcz przygasa...
i jak jest ciepły i na zimnym...

czy jest jakaś możliwość sprawdzenia poprawności działania czujnika podciśnienia kolektora ssącego bez konieczności uruchomienia silnika i założenia poprawności działania pozostałych elementów układu?
zauważyłem, że odpięcie wtyczki przy nim powoduje gaśnięcie motoru, ale to pewnie nie oznacza, że czujnik działa zupełnie poprawnie...

czujnik temperatury zasysanego powietrza chyba jest ok, bo silnik pracuje inaczej przy jego odłączeniu.
czujnik przy termostacie jest nowy i praca dodatkowego wtryskiwacza w kolektorze ssącym znacząco się poprawiła po wymianie czujnika. pewnie dopiero teraz można to w ogóle nazwać pracą :-)

czujnik położenia przepustnicy chyba też jest ok. przy domkniętej przepustnicy opór na nim jest 0, przy minimalnym wychyleniu tej ostatniej opór wchodzi w nieskończoność.
od czasu ustawienia czujnika przy przepustnicy, nie próbowałem jeszcze uruchomić auta.

do wymiany mam pompkę przyśpieszacza zapłony przy aparacie zapłonowym i chyba regulator ciśnienia wtrysku.
nawiasem mówiąc, chętnie przyjmę te elementy w drodze kupna, jeżeli ktoś z Was ma je na zbyciu... ewentualnie, gdzie ich szukać? może jest jakaś alternatywa do ASO?

zastanawia mnie sposób poboru powietrza przez by-pass.
na wolnych obrotach przepustnica winna być zamknięta, silnik powinien ciągnąć powietrze przez by-pass właśnie.
zastanawia mnie tylko kwestia zamknięcia tego kanału po osiągnięciu przez motor określonej temp... którędy rozgrzany silnik ma ciągnąć powietrze?

na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę regulując ten motor?

pozdro.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 01, 2009 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Podaj mi nr tego regulatora ciśnienia paliwa mam takie dwa jeden jest sprawny a drugi mogę sprawdzić. Mam je przy silniku 350 D-jet jeden przy w108 a drugi przy w109 przy czym ten z w108 nie jest na sprzedaż.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
M100 pisze:
Podaj mi nr tego regulatora ciśnienia paliwa mam takie dwa jeden jest sprawny a drugi mogę sprawdzić...


regulator został wyprodukowany przez firmę Bosch i nosi dumnie numer 0280160003

mam nadzieję, że to ten sam, co Twój zbędny :-)

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 02, 2009 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Mój ma nr 0 280 100 012. Auto jest z 1972 może nr się zamieniły. No cóż do M100 ten regulator nie podejdzie [zlosnikz]

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 6:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
no to fatalnie M100, że nie będzie nam dane ubić interes z zadowoleniem obu stron...

spróbuję jeszcze oblukać, czy numery się nie zmieniły przez te 3 lata, jakie dzielą nasze auta.

w sprawie regulatora i pompki wysłałem zapytania do ASO.
zobaczymy, ile tam to kosztuje. gdzieś w końcu muszę się zaopatrzyć, żeby móc kontynuować prace.

jak tylko dostanę te dwie części, będę dalej badał tajniki regulacji mojego motoru.
zastanawia mnie jeszcze by-pass i możliwość sprawdzenia czujnika ciśnienia w kolektorze, których temat poruszyłem jakieś 4 posty temu.

jedna z ciekawostek:

Obrazek

ten regularny wżer na prawej krawędzi przepustnicy to najpewniej pozostałość po instalacji gazowej, w jakie auto było przez krótki czas zaopatrzone, a która została zdemontowana w 1985 roku !!!
nie powinien on wpływać na pracę silnika, ponieważ w tym miejscu przychodzi guma węża od filtra powietrza i jej obejma.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 1:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
hurrra, wtryskiwacze działają :-)))
obyło się bez zamawiania nowych w ASO :-)))
w Bydgoszczy jest firma regenerująca wtryski i radzą sobie z tym całkiem zgrabnie. jakby ktoś potrzebował namiaru, mogę podesłać na PW.

ze spraw silnikowych, to
pompka przyśpieszacza zapłonu ist kaputt - zamówiona,
regulator ciśnienia paliwa ist kaputt - zamówiony,
zawór dodatkowego powietrza totalnie kaputt - ze wzgledu na swoją znaczną cenę, będzie zamówiony niedługo.

w tzw. międzyczasie trwają drobne elektryczne i przywracanie porządku w instalacji.
już prawie wszystkie podzespoły działają jak należy :-))

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 7:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
w sprawach pierwszoseryjnej Włoszki nuda...

jako że remont blachy zakończony, nie będę Was zasypywał zdjęciami spektakularnych napraw połaci blach, z którymi rdza poradziła sobie w tylko sobie znany sposób... :-)

teraz, jakiś czas po zakończeniu remontu blachy, mam wrażenie, że faktury za części nabywane do Włoszki zajmują mi więcej miejsca na półce, niż same części w aucie... :-)

ostatnio nabyte i następnie zamontowane:

pompka przyśpieszacza zapłonu
Obrazek

regulator ciśnienia paliwa
Obrazek

zawór powietrza dodatkowego został poddany reanimacji, ponieważ nie ruszał się zupełnie. ani drgnął. zero. null :-)
w czasie reanimacji (która okazała się być bezskuteczną) ułamany został fragment zaworka, na który przychodzi wąż prowadzący zassane powietrze do kolektora ssącego.
spawanie urwanego elementu w aluminium niespodziewanie przywróciło działanie bimetalu z nim zawartego.

zaworek po reanimacji i spawaniu w aluminium
Obrazek
zaworek rozgrzany na maxa zamyka się prawie zupełnie, więc jest już PRAWIE dobrze (z naciskiem na "prawie"). nie rozgrzałem wprawdzie silnika na maxa, ale przy dosyć gorącym (myślę, że ok 80 stopni) nadal słychać świst zasysanego powietrza przez ten zaworek.
powinien zamknąć się zupełnie przy temp. ok 80 stopni, prawda?

efekt montażu zakupionych części:
motor nie faluje praktycznie wcale. chodzi trochę nierówno ale to pewnie kwestia dobrej regulacji i ponownego sprawdzenia poprawności działania poszczególnych czujników, elementów, itp.

dławi się przy dodaniu gazu, po czym nagle wchodzi na bardzo wysokie obroty w momencie puszczania gazu.
czy to może być czujnik położenia przepustnicy?

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 8:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
po jakimś czasie zanudzania Szanownego Grona Forumowiczów tekstami o mniej lub bardziej postępujących pracach nad motorkiem i jego osprzętem, znowu zamierzam wrzucić fotki tak lubiane na Forum:

DESTRUKCJA :-):
Obrazek

a wszystkiemu winny jest RUDYYY znaleziony podczas inspekcji na podszybiu (szczęśliwie jeszcze w formie nalotu):
Obrazek
efekt najprawdopodobniej pękniętej szyby przedniej, no i uszczelek...
Obrazek

chociaż przy wentylatorze niewiele mu brakowało do ogłoszenia zwycięstwa
Obrazek

plan jest taki, żeby to oczywiście oczyścić dokładnie, zeszlifować wszystkie znalezione niespodzianki i zamalować.
usuwam całe wygłuszenie, żeby dokładnie się przyjrzeć wszystkim miejscom i chcę to całościowo zabezpieczyć

pytanie tylko, jak najlepiej zabezpieczyć wnętrze?
jaki podkład, itp?

na koniec przyjdą na to maty, żeby mercedes była wygłuszona jak mercedes :-)

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl