sebi pisze:
No sprawdziłem i w tym samy źródle jest info że wyłącznie dla aut z silnikiem dwuwałkowym a jednocześnie są już oferowane w roku 1968 jako wyposażenie dodatkowe oczywiście za dopłatą 1332 DM.
To zmień źródło sebi
. Też sprawdziłem i te felgi weszły do oferty jako opcja od sierpnia 1970 roku, ale dla W 108/109, W 113 i W 111 (Coupe i Cabrio, czyli resztek po prawdziwym W 111
). Nawet niekoronowany król W 109 300 SEL 6.3 nie był standardowo wyposażony w te felgi, a co dopiero "skromne" W 114 z M 110. Dla W 114 z M 110 weszły z chwilą jego rynkowego debiutu, czyli od kwietnia 1972 roku (280 E i 280 CE). Myślę, że nie bez przyczyny się wstrzymali, chcieli w ten sposób podkreślić wyjątkowość M 110
. Należy jeszcze dodać, że w 1972 roku (gdy nie było jeszcze W 116) do W 109 6.3, W 107 SL/SLC i W 114 z M 110 te felgi były tańsze, bo kosztowały jak napisałeś 1332 DM, a do (pozostałych) W 108/109 kosztowały więcej, bo 1393,05 DM. Gdy W 116 zastąpiło W 108/109 cena za felgi była taka sama dla wszystkich modeli - 1332 DM.
erio pisze:
w czołgu fabrycznie były stalówki 6J 14 cali ... a był z 1980 roku i mial M110
Czujesz różnicę między pojęciami "fabrycznie", "standardowo" i "za dopłatą"?
Nikt nie neguje tego pierwszego w zakresie felg o których tu deliberujemy, a pojęcia drugie i trzecie zawierają się w tym pierwszym, tylko próbujemy ustalić jak było z tymi felgami dokładnie...