MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

MB Sobola. Krok po kroku.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=51&t=19081
Strona 2 z 6

Autor:  karaya [ pn lip 24, 2006 5:16 pm ]
Tytuł: 

Chyba też zaczne... Narazie wypucuje silnik!!!

Autor:  kudłaty [ śr lip 26, 2006 10:49 pm ]
Tytuł: 

1.
"czy takie zestawik pompy od wspomagania kierownicy na jednym uchwycie z filtrem paliwa to oryginalne rozwiazanie?nie jest to czasem pompa od w123 zaadoptowana do 115?"

To najprawdopodobniej jest pompa wspomagania od 123 u siebie też tak miałem, a co za tym idzie napewno nie zmieści się akumulator. Albo go przeniesiesz na drugą stronę i zostaw to wspomaganie:

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11539 ... CF8092.jpg

albo zamontuj oryginalną pompę od W115 którą też posiadasz.

2.
"mam jeszcze inna pompę ( z osobnym zbiornikiem na płyn), troszkę mniejsza, ale nie wiem gdzie się ja mocuje"

Do tego silnika da się zamontować oryginalną pompę od W115 tylko trzeba będzie wykonać otwór w aluminiowej misce olejowej a potem go nagwintować żeby było, do czego przymocować stelaż pompy.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11539 ... CF8098.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11539 ... CF8100.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11539 ... CF8101.jpg

Pozdrawiam

Autor:  sobolini [ czw lip 27, 2006 3:42 pm ]
Tytuł: 

dzieki za rady. jednak tak kombinowac nie bede, aby zmieniac mocowanie baterii. mam pompe bodajze od 115 taka z osobnym zbiornikiem, jednak ze zdjec ktore mi przeslales nie da sie zamontowac tej wspomy. po prostu musze zobaczyc na zywca takie cudo i zaczac montowac.


Obrazek

Autor:  sobolini [ ndz sie 20, 2006 4:39 pm ]
Tytuł: 

witam,
udalo mi sie skonczyc wkoncu silniczek. zostala jeszcze skrzynia biegow, ale z tym to juz z gorki. na koniec "zmusilem sie" aby dac w ocynk drobnice z silnika. efekt ukazuje zdjecie juz "po"
Obrazek

efekt jest powalajacy ale kolory takie za bardzo "cyganskie", jednak po zalozeniu na motor troszke sie uspokoilem. oto efekt:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

i jeszcze jedno zdjecie porownujace stary i nowy silnik
Obrazek


korzystajac z okazji pisania tego posta, powiem ze udalo mi sie poznac wkoncu forumowego kolege Arbiesa. Pomimo niewielkiej odleglosci a praktycznie tymi samymi zainteresowaniami, jakos wczesniej "nie bylo okazji", lecz dzis sie znalazla: powodem spotkania bylo takie oto cudo ( prawda ze ladne zdjecie, klimatyczne )
Obrazek

chwila rozmowy i przejazdzka Arbiesowym wehikulem podniosla mnie troche na duchu, gdyz widzac ogrom prac nad swoim autem i brak jakichkolwiek efektow troszeczke sie zalamalem. jednak stwierdzam ze trzeba sie wziac do roboty bo po Arka aucie widac ze ten trud bedzie z nawiazka nagrodzony.
do roboty!

Autor:  arbies [ pn sie 21, 2006 10:22 am ]
Tytuł: 

No, no silniczek klasa-jak z salonu! Teraz będzie już z górki [zlosnik] [oczko]

Autor:  sobolini [ ndz wrz 17, 2006 5:22 pm ]
Tytuł: 

witam,
mimo iz dzisiaj niedziela konczylem "remont" skrzyni biegow do mojej Bejbe. jednak remont to zbyt duzo powiedziane gdyz jezdzac na tej skrzyni nie odczuwalem zadnych oznak zuzycia, tak wiec calosc zamykala sie w wymianie simmeringow, uszczelek i silentblocków na dzwigienkach od zmiany biegow. ale mimo to , co dzien od tygodnia po pracy siedzialem nad nia po kilka godzin. reszta to juz zabieg czysto kosmetyczny. pozostanie w takim razie jeszcze wal, dyferek, polosie i zestaw napedowy gotowy. a oto efekty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


mam nadzieje ze juz niedlugo uda mi sie przedstawic zdjecia z jednego z etapow blacharskich, ale to z przyczyn ode mnie niezaleznych ( i mesi rowniez) zostanie troszeczke w czasie przeciagniete. do nastepnego!

Autor:  strzygam [ pn paź 23, 2006 2:54 am ]
Tytuł: 

witam.
dziś przywiozłem właśnie swojego 115 do garażu i rozkręciłem.
Podłoga bardzo skorodowana ale dziury tylko w 2 miejscach. W bagażniku jej prawie nie ma do miejsca gdzie idą przewody w poprzek bagażnika. faruchy przednie do wymiany i z tyłu tak samo. progi są ale wenątrz na łączeniu z podłogą trzymają się tylko na rdzy szczególnie za kołami przednimi. Podłużnice ok. w komorze silnika prawie nie ma rdzy.

Doradźcie mi gdzie najlepiej kupić podłogę i faruchy błotników oraz takie rzeczy wszystkie elementy gumowe i gumowo-metalowe zawieszenia.

Nawiasem mówiąc chyba trafiła mi się niezła "rzeźba" jeżeli chodzi o dokumenty. mam silnik 6 cylindrów z automatem ale według VINu powinien być 200d a w dowodzie jest wpisany silnik 2500 cm3.

Miał ktoś z Was takie szopki? Niech napisze jak załatwić żeby nie robili problemów przy przeglądach i podczas rejestracji na mnie.

Robię dużo fotek ale wrzucę pewnie w weekend bo dużo pracy :) <br>Dodano po 5 minutach.:<br> chłopaki dajie jakieś namiary gdzie mogę kupić częśći blacharskie jak podłoga i fartuchy błotników.

w przyszłym tygodniu może zacznę blacharkę ze znajomym blacharzem i muszę mieć z czym pracować.

Autor:  arbies [ pn paź 23, 2006 4:06 pm ]
Tytuł: 

strzygam pisze:

chłopaki dajie jakieś namiary gdzie mogę kupić częśći blacharskie jak podłoga i fartuchy błotników.

w przyszłym tygodniu może zacznę blacharkę ze znajomym blacharzem i muszę mieć z czym pracować.


Wjedź na moja stronę, gdzie w dziale "ciekawe linki" znajdziesz kilka sklepów internetowowych.

www.mb230.prv.pl

Ja polecam OSP, sam tam kupowałem [usmiech]

Autor:  sobolini [ ndz lis 12, 2006 1:56 pm ]
Tytuł: 

witam po przerwie,
jak udalo mi sie wkoncu odebrac aparat z naprawy to w komputer piorun mi walnal i wszystko pokasowal. wiec nie dane mi bylo wczesniej fotek wrzucic na strone. ale do rzeczy.
zawieszenie przednie zostalo rozebrane, wypiaskowane, polakierowane proszkowo. WSZYSTKIE gumy, tuleje, silentblocki i inne zostaly wymienione na nowe. Lozyska byly w b. dobrym stanie to ich nie ruszalem. tarcze tez pomimo ze pordzewiale to proste o grubosci 11,6mm. zostawilem. klocki ktorych tu nie widac - nowe podobnie jak uszczelki tloczkow i oslonki przeciwkurzowe. tloczki bez rdzy zostaly przepolerowane.
musze nadmienic ze jest to element 115 ktory latwiej jest poskladac niz rozebrac. doslownie wszystkie sruby byly zapieczone i wymagaly uzycia lut-lampy celem podgrzania. z poskladaniem, byl jedynie maly klopot z obsadzeniem sprezyn, gdyz dostepny mi sciagacz od Poloneza byl za krotki i bylo z tym troche zachodu. ;)
zapaszam na oglad, ale cos jednak aparat mi szwankuje a moze to wina operatora ( czyli mnie :oops: ).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


udalo mi sie jakis czas temu pobawic z Beckerem ktory zamontowany byl w aucie. Nie udalo mi sie znalezc oryginalnego "frontu" ale dostalem od znajomego taki klimatyczny tez stary od bodajże Blaupunkta. Wyglada niezle, nie szpecie ale niestety nieoryginalne. poza tym wyczyscilem i okazalo sie ze ladne gra. musze jeszcze przejrzec glosnik monofoniczny i bedzie komplet.
Model mercedesa na radiu udalo mi sie kupic na lodzkim bazarze za smieszne pieniadze. rozebralem i polakierowalem na kolor jego przyszlego wiekszego brata.- PRAWIE jak prawdziwy.

za jakis czas postaram sie podjechac do blacharza bo prace ruszyly pelna para i podobno juz cos widac. ciezko z czasem, duzo pracy a malo kasy ale jak podjade to z aparatem tak aby cos tu pokazac.

pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek

Autor:  sobolini [ pn lut 12, 2007 6:09 pm ]
Tytuł: 

witam po przerwie,
korzystajac z ostatniego dnia urlopu, a raczej bedac zmuszonym do naglego zakupu dolnego wzmocnienia przedniego do remontowanej 115stki ( u mnie praktycznie go nie bylo ) wybralem sie na nasz piekny slask. sprawa byla prosta; ciezko jest znalezc uzywane w dobrym stanie takie wzmocnienie, bo wiadmo jak sie ono nadaje to i sie nadaje jeszcze cale auto do odbudowy. nowe ze wzgledu na cene - odpadalo. po pewnym czasie trafilem na ogloszenie w Automobiliscie z czesciami do MB w bytomiu. szybka rozmowa telefoniczna z autorem ogloszenia z pozytywna odpowiedzia na pytanie "czy jest wzmocnienie?" podniosla mnie na duchu i po zalaniu kadetta po 3 godzinach bylem na miejscu. to co zobaczylem sprawilo ze wygladalem tak: :o
plac o wielkosci ok. 1500m2 zapelniony byl w wiekszosci MB w114/115 w stanie co prawda oplakanym ale wrazenie robil niesamowite. doliczylem sie okolo 35 sztuk tego modelu, pare beczek, jakies 5 w116, 2 sztuki 126 i ... a co tu duzo mowic, patrzcie sami. dodam tylko ze oprocz tego w otaczajacych teren halach znalazlem w114 lang 230.6 z Kurii Biskupiej, kampingowoz z 71 roku, pontona i kubusia i "jakies" w111 - chyba.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a teraz troche rodzynkow:

wersja w115 kombi karoserowana przez Binza, stan oryginalny oprocz lamp od warszawki
Obrazek

a teraz blizniacza wersja 115stki z duskiem od beczki. naprawde ladne rzemieslnicze wykonanie [zlosnik]
Obrazek

ta srebrna 115stka po lewej od "kombi" to "arbiesowy" model z silnikiem 230.4, w automacie, zielone szyby, elektryczny szybej, jasny srodek, stan znosny, niewiele rdzy cena 12 tysiecy PLN jakby kto chcial.
Obrazek

po lewo to bordowe to w114 280 w stanie oryginalnym, ze zniszczonym srodkiem do remontu, zas kawalek tego auta po prawo to szare to w115 240D 3,0 z vinem zaczynajacym sie na 115114... wiec chyba okej, stan niezly tez do remontu, jak prawie wszystkie z reszta.
Obrazek

Ja po tej wycieczce lzejszy o 200PLN za uzywane wzmocnienie i kilka pierdol z wyposazenia z wypiekami wrocilem do domu. juz niedlugo koniec blacharki ( tak jeszcze ze 2 tygodnie ) i pasowania i czas na lakier.
podloga juz wyspawana na cacy i przod tez. niedawno odwrocilismy mesia na bok i zdarlem resztki 16 warstw biteksu co na nim byly do golej blachy, jest juz nalozone zabezpieczenie. zostala do zrobienia podloga bagaznika i pas tylny i ogolne pasowanie pod lakier. fotki niestety z telefonu i niewiele na nich widac. w trakcie prac:
Obrazek

Obrazek

Autor:  Wrobello [ pn lut 12, 2007 7:18 pm ]
Tytuł: 

Można by jakiś namiar na tego gościa prosić? Będe niedługo zaczynał remont mojej W115 i pewnie będe potrzebował pare brakujących elementów :)

Autor:  MajsterGarage [ pn lut 12, 2007 7:38 pm ]
Tytuł: 

[totalszok] Widziałem ogloszenie na temat tych MB w CA, nie widzialem ze tam tyle tego jest [totalszok]

Autor:  11owca [ pn lut 12, 2007 7:45 pm ]
Tytuł: 

ja tez bym prosil o namiar telefon adres itp.

Autor:  sobolini [ pn lut 12, 2007 8:08 pm ]
Tytuł: 

mysle ze skoro gosc sie oglasza publicznie w gazetach to moge i ja na forum podac jego namiary. telefon to 601401430 Bytom.
Powiem tak, wybor czesci jest duzy, ale gosc wie co ma i ceny sa raczej "europejskie". przyjezdza jak mowil wiele osob z austrii i niemiec po czesci do MB i pewnie na nich sie utrzymuje. wykupil podobno wiekszosc wrakow 114/115 na gornym slasku.

wiekszosc aut jest w stanie oplakanym , po ktorych widac ze staly nascie lat w jednym miejscu i rosly. przewaznie wersje dizlowskie, ale widzialem jedna oryginalna pierwszoseryjna wersje benzynowa 220, nie widzialem zadnej coupe, co nie znaczy ze gosc nie ma do nich czesci, bo na tych magazynach wiele sie ich przewalalo.
facet ciezki strasznie w kontakcie i przez telefon niewiele mozna od niego wydusic. o tym wzmocnieniu rozmawialem i tlumaczylem mu bardzo dlugo o co mi chodzi, powiedzial ze ma pelno 115stek na podworku i powycinanych wzmocnien luzem w dobrym stanie ze napewno cos sobie wynajde, fakt byl taki, ze tylko w dwoch MB byly zdrowe wzmocnienia. osobiscie rowniez ciezko z nim pogadac taki typowo śląski charakterek ( nie ublizajac nikomu ), ktory zmienia sie diametralnie po zainkasowaniu gotówki.

Autor:  Bader [ pn lut 12, 2007 11:51 pm ]
Tytuł: 

Kiedyś byłem mocno zainteresowany kupnem /8 kombi i szukając takiego w Polsce naturalnie w końcu trafiłem na tego człowieka. Niestety cena za auto w stanie jak widać była raczej nieadekwatna - o ile dobrze pamiętam właściciel chciał 30.000zł ...

Strona 2 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/