MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 13, 2006 4:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Żartowałem oczywiście, za dużo rzeczy się zgadza ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 15, 2006 12:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Cem pisze:
P.S. Polecam stronę http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng którą znalazł VALENTINE 123.
O moim Coupé niewiele nowego na tej stronie juz wyczytalem ale od wczoraj sprawdzilem chyba z 10 innych samochodow. Takze dzieki wielkie za wskazowke i uszanowanie dla VALENTINE 123 za to, ze wynalazl takie fajne narzedzie. Jak zwolnie miejsce na dysku i zainstaluje EPC to dopiero poszaleje... :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 10:20 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 3:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Remont (restauracja? renowacja?) Coupe czeka na cieplejsze dni a tymczasem zamowilem kopie oryginalnych kart danych w MB Classic-Center. Wlasnie przyszly i dowiedzialem sie nieco wiecej o moich autach.

Ponizej kopia karty z 250 C:

Obrazek

oraz rozkodowane wyposazenie:

Numer nadwozia: 114.021-12-003785;
Numer silnika: 114.920-12-023385;
Numer skrzyni biegow: 43314;
Data przekazania: 22.04.1970;
Kolor nadwozia: 670 H - jasna kosc sloniowa (od 01.01.1963 do 31.12.1968 (!?));
Kolor i material tapicerki: 140 - jasny brazowy (Cognac), MB-Tex;
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Bosch;
Ogumienie: Dunlop;
Numer kluczylka: H xxxxx :)
Wyposazenie dodatkowe:
410 - elektrycznie odsuwany dach (od 01.03.1965 do 29.02.1988);
426 - wspomaganie ukl. kierowniczego oraz automatycznia skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.10.1964 do 29.02.1986);
514 - radio Becker Europa LW/MW/USW (od 01.01.1963 do 30.09.1983);
630 - ogumienie z opasaniem promieniowym (od 01.03.1966 do 31.10.1974).

Ponadto z karty pojazdu wynikaja nastepujace dane:

Pierwszy wlasciciel: Amper-Einkaufs-Zentrum (artykuly spozywcze, pisownia nazwy firmy oryginalna), Fürstenfeldbruck pod Monachium;
Data pierwszej rejestracji: 24.04.1970;
Liczba wpisow wlascicieli: 6 (w tym dwa wpisy w jednej rodzinie);
Po raz ostatni wyrejestrowany: 18.05.1987;
Adnotacja o montazu haka holowniczego z dnia 23.04.1974 oraz o jego zdemontowaniu z dnia 04.12.1980. Z tego samego dnia jest rowniez adnotacja o dopuszczeniu felg aluminiowych i opon o rozmiarze 185 HR 14 - pierwotnie bylo 6,95 H 14 lub 175 H 14 (6 PR);
Jest jeszcze zaswiadczenie o wyrejestrowaniu z 18.05.1987, z ktorego wynika, ze samochod mial badanie techniczne wazne do konca stycznia 1989 a badanie spalin do konca stycznia 1988 oraz zaswiadczenie o przeprowadzanym badaniu spalin z 29.01.1987;

No i wychodzi, ze specjalnie wypasiony to ten moj Coupe raczej nie jest, co w sumie jest dziwne bo w Niemczech samochody firmowe sa zwykle bardzo dobrze wyposazone (nowym Mercedesem 250 C nie jezdzil w 1970 roku raczej przedstawiciel handlowy...). Z tym marnym wyposazeniem to juz zreszta wczesniej wiedzialem ale teraz wiem przynajmniej jakie mial oswietlenie, numer kluczyka, ect. i ze elektryczna antena nie jest oryginalna, ze aluminiowe felgi zostaly dodane, ze bede musial szukac reflektorow Bilux firmy Bosch). Pierwszy wlasciciel to musial byc niezly sknera: wiekszosc Coupe byla naprawde dobrze wyposazona a mnie musial trafic sie taki golas (w sumie tylko odsuwany dach, radio i automatyczna skrzynia, w dodatku nawet nie w kierownicy) :( Ale trudno: taki sie urodzil i do takiego stanu go przywroce. To zreszta byly czasy, ze nawet za durna zapalniczke trzeba bylo doplacac, dopiero Japonczycy nauczyli Niemcow jak wyposazac podstawowe wersje...

Tak dla sportu rozkodowalem tez karte danych dawcy (mialem oryginalny tzw. 2 egzemplarz, ale z usunietym numerem kluczyka a teraz przyslali mi ten glowny):

Obrazek

i wychodzi, ze, mimo, ze rowniez firmowy, byl duzo lepiej wyposazony:

Numer nadwozia: 114.010-12-044934;
Numer silnika: 114.920-12-022111;
Numer skrzyni biegow: 42509;
Data przekazania: 11.03.1970;
Kolor nadwozia: 726 - szarobezowy (od 01.01.1968 do 31.12.1972);
Kolor i material tapicerki: 006 - niebieskozielona, tkanina (od 21.05.1970);
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Hella;
Ogumienie: Dunlop;
Numer kluczylka: H xxxxx :)
Wyposazenie dodatkowe:
411 - mechanicznie odsuwany dach (od 01.10.1965 do 31.10.1993);
426 - wspomaganie ukl. kierowniczego oraz automatycznia skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.10.1964 do 29.02.1986);
431 - pasy bezpeczenstwa z przodu (od 01.01.1964 do 31.05.1973);
533 - eliminacja zaklocen bez instalacji radiowej (od 01.01.1967 do 29.02.1984);
541 - reflektory halogenowe, kolor bialy, dla ruchu prawostronnego (od 01.08.1967 do 31.12.1972);
573 - zaglowki, strona lewa i prawa (od 01.01.1963 do 31.08.1977);
594 - szklo izolujace cieplo, zielone, szyby boczne i czolowa - Niemcy (od 01.02.1971 do 31.01.1996);
630 - ogumienie z opasaniem promieniowym (od 01.03.1966 do 31.10.1974);
Mniej wymagane:
305 - sprzeglo (wiskotyczne) wentylatora chlodnicy (od 01.02.1963 do 30.09.1970);
221 - centralna blokada drzwi (od 01.04.1963 do 30.09.1970);
222 - apteczka pierwszej pomocy (od 01.11.1962 do 30.09.1970);
249 - tylna szyba podgrzewana elektrycznie (ze szkla izolujacego cieplo) (od 01.02.1966 do 30.06.1972);

Do tego auta przyslano mi jeszcze zlecenie produkcji (to z Coupe nie zachowalo sie niestety):

Obrazek

na ktorym widnieja jeszcze dwa dodatkowe kody wyposazenia:

279 - mechaniczna antena (bez instalacji rediotelefonu) (od 01.09.1962 do 30.09.1970);
345 - dodatkowe halogenowe reflektory przeciwmgielne (od 01.02.1968 do 31.01.1971).

Dane z karty pojazdu:

Pierwszy wlasciciel: Firma Esterer AG, Altötting;
Data pierwszej rejestracji: 13.03.1970;
Liczba wpisow wlascicieli: 3 (w tym dwa wpisy w jednego wlasciciela z powodu zmiany adresu);
Po raz ostatni wyrejestrowany: 30.06.1980.

I tak historie obu aut mam juz w miare udokumentowana. Oba cale swoje zycie spadzily w Bawarii. Wiem, ze nie musze sie naprezac z powodu bialej kierownicy bo Coupe i tak takiej nie mial oraz, ze Coupe odziedziczy po dawcy sprzeglo wiskotyczne wentylatora (nawet tego mu sknery poskapili (!) ). Co do felg to jeszcze sie zastanowie bo jasne auta ladnie w sumie wygladaja z kolpakami, z drugiej strony te aluminiowe i tak sa wpisane do dokumentow. Podlokietnik tez chyba sobie odpuszcze narazie. Beda wazniejsze wydatki...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 4:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Doszedlem do wniosku, ze zarzadzanie naprawa samochodu na odleglosc 1000 km jest zupelnie nierealne. Postanowilem wiec zlecic remont Sebiemu, do ktorego, po tym co zrobil Bukolowi, mam zupelne zaufanie (jezeli chodzi o renowacje W114/115). Auto pojedzie do Trzebnicy przy najblizszej mojej wizycie w Polsce, mam nadzieje, ze jeszcze w styczniu.

Od czasu ostatniego postu, blisko rok temu niewiele sie zmienilo jezeli chodzi o stan samochodu. W kwietniu, w ramach wiosennych porzadkow przewietrzylismy troche Coupé:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

oraz dawce:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pomiedzy jednym a drugim W114 stoi moja 250 T, ktora Sebi, mimo, ze sie wzbrania, rowniez dostanie do roboty. Przez rozbita przez wandali (zeby im rece powykrecalo!) szybe widac lawke dla dwoch dodatkowych pasazerow.

W ciagu roku udalo mi sie nazbierac pare drobiazgow, z ktorych juz teraz sie ciesze, mimo, ze do ich zastosowania jeszcze dluuuuga droga. Najwieksza radoche sprawil mi wyniuchany na eBayu podlokietnik. Jest dokladnie taki jaki ma byc: krotka wersja do samochodow z biegami w tunelu, MB-Tex w kolorze 140 Cognac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jest i zaslepka:

Obrazek

Podlokietnik wlozony prowizorycznie do samochodu prezentuje sie tak:

Obrazek

Obrazek

Oprocz tego dorwalem niedostepny juz w DC znak na tylna klape "250 C":

Obrazek

i napis "AUTOMATIC" (to juz ie jest taki rarytas, jest dostepny i kosztuje 12 €):

Obrazek.

Na koniec jeszcze taka pereleczka:

Obrazek

kupilem go za 20 € jako niesprawny, wymiana paska napedowego i glowicy kosztowaly 20 zl. Dziala! Zgodny z karta danych Becker Europa tez juz lezy i czeka na montaz :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 11:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Fajne autka, gratuluje, i życze powodzenia w remontach.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 2:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
To jeszcze nie koniec nowosci. Pod koniec pazdziernika kupilem za 137 € karoserie do 250 CE (114.022) z 1972 roku. Silnik, skrzynia i wal wyprute, podobnie jak wzmocnienie czolowe, brak tabliczek znamionowych i pola numerowego, auto przemalowywane bylo co najmniej dwa razy, w tym ostatni raz za pomoca walka :), blacha raczej do niczego (chociaz np. tylna klapa na pierwszy rzut oka niezla, moze cos jeszcze uda sie odzyskac):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Resztki oryginalnej anteny, moze uda sie dopasowac jakas standartowa antene Hirschmann'a:

Obrazek

Obrazek

Niezle zachowane i przede wszystkim kompletne czerwone wnetrze z dlugim podlokietnikiem, bedzie jak znalazl do angola (nie zeby tam bylo kiepskie ale nie cierpie czarnych i szarych kolorow wnetrz):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dobra deska rozdzielcza i mechanizm zmiany biegow przy kierowniku:

Obrazek

I jeszcze mila niespodzianka: w samochodzie lezaly reflektory Bosch Bilux - dokladnie takie, jakich szukam od blisko dwoch lat do 250 C. Sa w zupelnie niezlym stanie:

Obrazek

Dostalem juz karte danych:

Obrazek

Wynikaja z niej nastepujace dane:

Numer nadwozia: 114.022-12-021235;
Numer silnika: 114.980-12-011696;
Numer skrzyni biegow: 060840;
Data przekazania: 27.03.1972;
Kolor nadwozia: 050 - bialy (od 01.01.1963 do 31.12.1972);
Kolor i material tapicerki: 004 - szafran, tkanina;
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Bosch;
Ogumienie: Fulda;
Numer kluczylka: Z xxxxx :)
Wyposazenie dodatkowe:
423 - wspomaganie ukl. kierowniczego oraz automatycznia skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow przy kolumnie kierownicy (od 01.01.1963 do 29.02.1986)
536 - eliminacja zaklocen bez instalacji radiowej oraz mechaniczna antena (od 01.01.1970 do to 31.07.1997)
576 - podlokietnik dla przednich siedzen oraz zaglowki, strona lewa i prawa (od 01.01.1963 do 30.09.1973)
590 - szklo izolujace cieplo, zielone, wszystkie szyby, ogrzewana szyba tylna, klejone szklo - Niemcy (od 01.01.1972)
618 - reflektory halogenowe ze swiatlami mijania/drogowymi/przeciwmgielnymi (ruch prawostronny) (od 01.04.1970)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 12:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Powodzenia w odbudowie... Sam chcialbym taka Coupe'tke

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 2:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
MajsterGarage pisze:
Sam chcialbym taka Coupe'tke
to w czym problem? na eBay'u, mobilach i autoscoucie az roi sie od takch rupieci :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 3:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
nie ma to jak sobie kupi skarbonke ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 31, 2006 3:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
erio pisze:
nie ma to jak sobie kupi skarbonke ;)
tego, ze taka zabawka moze pochlonac powazne srodki i spowodowac niejeden kryzys malzenski nalezy oczywiscie byc swiadomym. To nie jest rozrywka dla amatorow aut z klimatronikiem, nawigacja i asystentem parkowania ale tego na tym forum nie musze chyba tlumaczyc... :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 11:10 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 30, 2007 10:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Sprawy nabieraja powoli tempa: w ubieglym tygodniu miala miejsce akcja transportowa - Coupé i dawca powedrowaly do laboratorium braci Zelazko.

Coupé juz zaladowane na transporter, ruszam do wyporzyczalni po lawete:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaladowane juz oba nieboraczki, w tle poczciwy Opel Ascona, ktory towarzyszy Coupé od pierwszego dnia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do Trzebnicy zajechalem w strugach deszczu:
Obrazek

Zaparkowalimy zestaw w hali, Sebi i jego blacharz krytycznym okiem oceniaja zakres robot... :) Kreca tylko glowami - to chyba zly znak... Pozniej udalismy sie do Sebiego omawiac wazne sprawy ;)
Obrazek

Obrazek

Nastepnego dnia rozladunek:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sebi z Amonem testuja czy wewnatrz jest wygodnie:
Obrazek

Brat Sebiego juz zabral sie za szabrowanie dawcy :( Amon tylko biernie sie przygladal:
Obrazek

Silnik z dawcy trafi do Coupé lub do Pullmana:
Obrazek

Tylny pas starego typu, jako czesc zamienna juz niedostepny, trzeba bedzie przerabiac...
Obrazek

Przy okazji wyszlo na jaw, ze moje Coupé ma jeszcze stara wersje ramion wycieraczek mocowana nakretkami kolpakowymi oraz pojedyncza dysze spryskiwacza szyby:
Obrazek

Zestaw gotow do powrotu. Przez Wroclaw, w celu ominiecia korkow, bede pilotowany przez Amona:
Obrazek

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 30, 2007 11:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
kielbik pisze:
Na koniec jeszcze taka pereleczka:
Obrazek

A co to jest? Tzn wiem, że magnetofon, ale jak to działa? To się podłącza do radioodbiornika?? Super sprawa i bardzo ładny, z punktu widzenia estetycznego, detal, ba nawet bym powiedział PIĘKNY! <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kielbik pisze:
Obrazek

Co to jest za naklejka? Mam taką samą naklejoną wewnątrz tylnej klapy, koło trójkąta???

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 30, 2007 11:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
broneq pisze:
A co to jest? Tzn wiem, że magnetofon, ale jak to działa? To się podłącza do radioodbiornika?? Super sprawa i bardzo ładny, z punktu widzenia estetycznego, detal, ba nawet bym powiedział PIĘKNY!
Dziala tak, ze wsuwa sie kasete (w typowy dla Beckera sposob: tasma do przodu) i slucha :) Oczywiscie podlacza sie ten sprzet do radia; z tylu kazdego Beckera jest gniazdo do podlaczenia magnetofonu. Mozna go rowniez podlaczyc do niektorych Blaupunktow. Nie wiem, czy jest jakos specjalnie piekny, wiem natomiast, ze troche problemu jest z zamocowaniem tego sprzeta. Jest specjalny uchwyt ale w samochodzie nie bardzo jest miejsce, trzeba bedzie chyba podwiesic pod deska rozdzielcza.
broneq pisze:
Co to jest za naklejka? Mam taką samą naklejoną wewnątrz tylnej klapy, koło trójkąta???
ARAG to towarzystwo ubezpieczeniowe. Specjalizuje sie w ubezpieczeniach uslug prawnych (w Polsce rzadko kto to ma, ale w Niemczech mozna byc oskarzonym przez kazdego i o wszystko z byle glupiego powodu i Niemcy chetnie robia z tego uzytek - w efekcie chyba co drugi Niemiec ma takie ubezpieczenie). Juz prawnicy niezle sobie to obmyslili... Generalnie firma do tanich nie nalezy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 01, 2007 10:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Acha czyli to ARAG to takie coś jak DAS. Dziękuję za info.
Fajny wątek i dużo fotek, i fajne autko.

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl