Remont (restauracja? renowacja?) Coupe czeka na cieplejsze dni a tymczasem zamowilem kopie oryginalnych kart danych w MB Classic-Center. Wlasnie przyszly i dowiedzialem sie nieco wiecej o moich autach.
Ponizej kopia karty z 250 C:
oraz rozkodowane wyposazenie:
Numer nadwozia: 114.021-12-003785;
Numer silnika: 114.920-12-023385;
Numer skrzyni biegow: 43314;
Data przekazania: 22.04.1970;
Kolor nadwozia: 670 H - jasna kosc sloniowa (od 01.01.1963 do 31.12.1968 (!?));
Kolor i material tapicerki: 140 - jasny brazowy (Cognac), MB-Tex;
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Bosch;
Ogumienie: Dunlop;
Numer kluczylka: H xxxxx
Wyposazenie dodatkowe:
410 - elektrycznie odsuwany dach (od 01.03.1965 do 29.02.1988);
426 - wspomaganie ukl. kierowniczego oraz automatycznia skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.10.1964 do 29.02.1986);
514 - radio Becker Europa LW/MW/USW (od 01.01.1963 do 30.09.1983);
630 - ogumienie z opasaniem promieniowym (od 01.03.1966 do 31.10.1974).
Ponadto z karty pojazdu wynikaja nastepujace dane:
Pierwszy wlasciciel: Amper-Einkaufs-Zentrum (artykuly spozywcze, pisownia nazwy firmy oryginalna), Fürstenfeldbruck pod Monachium;
Data pierwszej rejestracji: 24.04.1970;
Liczba wpisow wlascicieli: 6 (w tym dwa wpisy w jednej rodzinie);
Po raz ostatni wyrejestrowany: 18.05.1987;
Adnotacja o montazu haka holowniczego z dnia 23.04.1974 oraz o jego zdemontowaniu z dnia 04.12.1980. Z tego samego dnia jest rowniez adnotacja o dopuszczeniu felg aluminiowych i opon o rozmiarze 185 HR 14 - pierwotnie bylo 6,95 H 14 lub 175 H 14 (6 PR);
Jest jeszcze zaswiadczenie o wyrejestrowaniu z 18.05.1987, z ktorego wynika, ze samochod mial badanie techniczne wazne do konca stycznia 1989 a badanie spalin do konca stycznia 1988 oraz zaswiadczenie o przeprowadzanym badaniu spalin z 29.01.1987;
No i wychodzi, ze specjalnie wypasiony to ten moj Coupe raczej nie jest, co w sumie jest dziwne bo w Niemczech samochody firmowe sa zwykle bardzo dobrze wyposazone (nowym Mercedesem 250 C nie jezdzil w 1970 roku raczej przedstawiciel handlowy...). Z tym marnym wyposazeniem to juz zreszta wczesniej wiedzialem ale teraz wiem przynajmniej jakie mial oswietlenie, numer kluczyka, ect. i ze elektryczna antena nie jest oryginalna, ze aluminiowe felgi zostaly dodane, ze bede musial szukac reflektorow Bilux firmy Bosch). Pierwszy wlasciciel to musial byc niezly sknera: wiekszosc Coupe byla naprawde dobrze wyposazona a mnie musial trafic sie taki golas (w sumie tylko odsuwany dach, radio i automatyczna skrzynia, w dodatku nawet nie w kierownicy)
Ale trudno: taki sie urodzil i do takiego stanu go przywroce. To zreszta byly czasy, ze nawet za durna zapalniczke trzeba bylo doplacac, dopiero Japonczycy nauczyli Niemcow jak wyposazac podstawowe wersje...
Tak dla sportu rozkodowalem tez karte danych dawcy (mialem oryginalny tzw. 2 egzemplarz, ale z usunietym numerem kluczyka a teraz przyslali mi ten glowny):
i wychodzi, ze, mimo, ze rowniez firmowy, byl duzo lepiej wyposazony:
Numer nadwozia: 114.010-12-044934;
Numer silnika: 114.920-12-022111;
Numer skrzyni biegow: 42509;
Data przekazania: 11.03.1970;
Kolor nadwozia: 726 - szarobezowy (od 01.01.1968 do 31.12.1972);
Kolor i material tapicerki: 006 - niebieskozielona, tkanina (od 21.05.1970);
Uklad przednich siedzen: 401 - pojedyncze fotele (od 01.01.1962 do 31.01.1978);
Reflektory: Hella;
Ogumienie: Dunlop;
Numer kluczylka: H xxxxx
Wyposazenie dodatkowe:
411 - mechanicznie odsuwany dach (od 01.10.1965 do 31.10.1993);
426 - wspomaganie ukl. kierowniczego oraz automatycznia skrzynia biegow, dzwignia zmiany biegow w podlodze (od 01.10.1964 do 29.02.1986);
431 - pasy bezpeczenstwa z przodu (od 01.01.1964 do 31.05.1973);
533 - eliminacja zaklocen bez instalacji radiowej (od 01.01.1967 do 29.02.1984);
541 - reflektory halogenowe, kolor bialy, dla ruchu prawostronnego (od 01.08.1967 do 31.12.1972);
573 - zaglowki, strona lewa i prawa (od 01.01.1963 do 31.08.1977);
594 - szklo izolujace cieplo, zielone, szyby boczne i czolowa - Niemcy (od 01.02.1971 do 31.01.1996);
630 - ogumienie z opasaniem promieniowym (od 01.03.1966 do 31.10.1974);
Mniej wymagane:
305 - sprzeglo (wiskotyczne) wentylatora chlodnicy (od 01.02.1963 do 30.09.1970);
221 - centralna blokada drzwi (od 01.04.1963 do 30.09.1970);
222 - apteczka pierwszej pomocy (od 01.11.1962 do 30.09.1970);
249 - tylna szyba podgrzewana elektrycznie (ze szkla izolujacego cieplo) (od 01.02.1966 do 30.06.1972);
Do tego auta przyslano mi jeszcze zlecenie produkcji (to z Coupe nie zachowalo sie niestety):
na ktorym widnieja jeszcze dwa dodatkowe kody wyposazenia:
279 - mechaniczna antena (bez instalacji rediotelefonu) (od 01.09.1962 do 30.09.1970);
345 - dodatkowe halogenowe reflektory przeciwmgielne (od 01.02.1968 do 31.01.1971).
Dane z karty pojazdu:
Pierwszy wlasciciel: Firma Esterer AG, Altötting;
Data pierwszej rejestracji: 13.03.1970;
Liczba wpisow wlascicieli: 3 (w tym dwa wpisy w jednego wlasciciela z powodu zmiany adresu);
Po raz ostatni wyrejestrowany: 30.06.1980.
I tak historie obu aut mam juz w miare udokumentowana. Oba cale swoje zycie spadzily w Bawarii. Wiem, ze nie musze sie naprezac z powodu bialej kierownicy bo Coupe i tak takiej nie mial oraz, ze Coupe odziedziczy po dawcy sprzeglo wiskotyczne wentylatora (nawet tego mu sknery poskapili (!) ). Co do felg to jeszcze sie zastanowie bo jasne auta ladnie w sumie wygladaja z kolpakami, z drugiej strony te aluminiowe i tak sa wpisane do dokumentow. Podlokietnik tez chyba sobie odpuszcze narazie. Beda wazniejsze wydatki...