MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 27, 2015 12:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 09, 2013 2:26 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Jarosław
to życzę powodzenia w robieniu i oby nam słonce cały czas świeciło. Wtedy prace pójdą lepiej ;)

_________________
Mercedes W123 240D ( om616 )
Audi A6 C4 2,8 Quattro (AAH)
EX Audi 80 Competition
EX Ford Scorpio 2,9 4x4


Na górę
Post: ndz cze 28, 2015 2:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
lewy tył częściowo ogarnięty.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
to co chore wycięte
Obrazek
i zastąpione wstawkami o dość pancernej grubości.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
całość zabezpieczona preparatem na rdze,podkładem epoksydowym i narazie pryśnięta akrylem,który był pod ręką. nie chciałem żeby do czasu ostatecznego wykończenia epoksyd był na wierzchu. przyznacie,że kolor dobrany perfekcyjnie. jest to barwa o nazwie "mjut z benzyną" z palety z bułgarskiej fabryki saaba ;)
nie odbudowywaliśmy jeszcze wewnętrznej strony podłużnicy w miejscu połączenia z progiem gdyż pierw chcemy wstawić próg. żeby potem to połączenie dopasować do niego. ale pierw odtworzymy prawą strone,a dopiero rzucimy się na progi.
oczywiście potem wszystko to zostanie wykonczone,tam gdzie trzeba masą uszczelniającą i szpachlą.
mam pytanie - jak fabryka kładła baranka? czy z wyjętymi korkami na otwory techniczne czy na założone już korki?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt cze 30, 2015 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
Obrazek
jeszcze pogląd na wyprowadzenie wewnętrznej podłużnicy w kierunku progu
i przeszliśmy na prawą strone
Obrazek
kawałek podłużnicy zapożyczony od żółtego dawcy. o dziwo ten element miał wyjątkowo zdrowy.
Obrazek
wstawiona ścianka nadkola,jeszcze przed obróbką
Obrazek
i do wstawionej ścianki nadkola będzie odbudowywana podłużnica w kierunku progu

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt lip 07, 2015 9:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
i kolejne kroki
Obrazek
prawa podłużnica pociągnięta w kierunku progu
Obrazek
prawa podłużnica od strony nadkola
najchętniej już bym to wszystko podrównał i położył barana.ale niestety to na samym końcu zabiegów z podwoziem.
przeszliśmy na prawą podłoge i próg
ObrazekObrazekObrazek
wycięty próg wewnętrzny i chora część podłogi. próg zewnętrzny (a przynajmniej jego pozostałości) narazie zostawiliśmy,żeby karoseria miała jakąś tam stabilność.
ObrazekObrazekObrazek
i wstawiony próg wewnętrzny oraz panel podłogi. to ukośne wzmocnienie idące pod podłogą pasażera nie zostało obcięte podczas remontu. poprostu jego zgnilizna tam się kończyła. jest już przygotowane drugie z dawcy. z drugiej strony jest jeszcze piękniej schrupane.
jutro jedziemy z progiem zewnętrznym
jak wezmiemy się za lewą podłoge to będzie inny scenariusz. to poprzeczne wzmocnienie,do którego przykręcany jest fotel,rozwiercimy na zgrzewach i chwilowo usuniemy. wtedy można bez problemu wstawić cały panel podłogowy. z prawej strony,jak widać,robiliśmy z niewyciętym tym wzmocnieniem i przez to trzeba było rozcinać panel podłogowy na pół i łączyć go pod tym wzmocnieniem. a to przysporzyło tylko więcej sztukowania,spawania i szlifowania. ale jak mówi staropolskie chińskie przysłowie - człowiek uczy się na beczkach.
Pozdrawiam

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt lip 28, 2015 6:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
było troche przerwy z robotą ale ruszamy dalej
ObrazekObrazek
wstawiony brakujący kawałek ukośnego wzmocnienia pod podłogą pasażera
ObrazekObrazek
wstawiony próg zewnętrzny oraz odtworzone łączenie podłużnicy z progiem.
wszystkie profile zamknięte zostały od środka zabezpieczone Ikorolem i epoksydem. ostatecznie zostanie jeszcze tryśnięte akrylem
i przeszliśmy na lewą strone
Obrazek
dziś wycięta podłoga oraz próg wewnętrzny. jutro pasowanie elementów i mam nadzieje,spawanie.
jak by nikt nie przeszkadzał to może do końca tyg uda się odtworzyć lewą strone.
Pozdrawiam

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt lip 28, 2015 7:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Najważniejsze,że małymi kroczkami i do przodu będzie jeździć i wyglądać.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: sob sie 01, 2015 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 09, 2013 2:26 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Jarosław
coraz ładniej to wygląda byle tak dalej

_________________
Mercedes W123 240D ( om616 )
Audi A6 C4 2,8 Quattro (AAH)
EX Audi 80 Competition
EX Ford Scorpio 2,9 4x4


Na górę
Post: wt wrz 01, 2015 4:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
kolejna aktualizacja
ObrazekObrazekObrazek
wstawiona lewa podłoga. obie strony zabezpieczone epoksydem i na to akryl. trzeba będzie jeszcze wyrównać łączenie progu z podłogą i podłogi z podłogą
ObrazekObrazek
wstawiony lewy próg. odtworzone jego łączenie z podłużnicą. oba progi zabezpieczone epoksydem,akrylem i na to baranek
ObrazekObrazek
skonczona podłoga nad tylnym zawieszeniem i podłużnice. jako,że podłoga w tym miejscu przed remontem była biała,a dzięki Kolegom z forum dowiedziałem się,że były rózne wersje malowania podłogi to i postanowiliśmy zrobić tak jak było
ObrazekObrazekObrazekObrazek
odnowione tylne zawieszenie oraz dyfer z półosiami. wszyskie tuleje,gumki,uszczelniacze,sprężyny i amortyzatory nowe
ObrazekObrazekObrazekObrazek
wszystko zmontowane i wrzucone pod auto.
niektórym może nie spodobać się taka kolejność,że jeszcze cała blacharka do roboty,a już siedzi odnowione zawieszenie. ja niestety nie moge sobie pozwolić żeby beczka stała mi na kanale kilka miesięcy. już te ponad 2 miesiące były sporym utrudnieniem. musze niestety ją przetaczać i zwalniać kanał. pozatym kanał jest krótki i żeby teraz zabrać się za przód musze ją obrócić. a bez sensu żebym 2 razy wyjmował i zakładał ten tył. każdy robi tak jak może.
Pozdrawiam

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: ndz paź 25, 2015 2:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
jak mawia hardcorowy koksu - nie ma opierd... sia!
może nie w expresowym tempie ale coś tam robimy.jako,że podłoga,progi i tylne podłużnice są już gotowe to pozostała tylko przednia konstrukcja auta.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
wycięte zainfekowane elementy z prawego nadkola i spod akumulatora
ObrazekObrazekObrazekObrazek
i już odbudowane nadkole prawe
przeskok na lewą strone
ObrazekObrazekObrazek
tu wycinanek było troche więcej. a to dlatego,ze większość nadkola już jakiś as remontował. zrobił to tak,ze nawalił pełno łat,nie oszlifował spawów i to wszystko oblał substancją smołopochodną. cuś pięknego. jednak chcieliśmy odzyskać kształt fabrycznych przetłoczeń.
ObrazekObrazek
no i fabryczne kształty na miejscu. wiadomo,po baranku będzie to wyglądało lepiej.
i konstrukcyjnie auto mamy praktycznie zamknięte. można powiedzieć,że najgorsze już z głowy.
do wymiany pójdzie jeszcze okular lewy bo chyba kiedyś beczka się nim o coś oparła i potem wspomniany wyżej as wklepał go na kolanie. okular już czeka z dawcy. aha i tylna prawa kieszeń bagażnika. ale to już rzeczy na przerwe na papirosa.
z pracami malarskimi musimy poczekać do wiosny. w zime nie mamy zbytnio warunków do malowania. do tego czasu planuje wyjąć silnik,podłubać go i odświeżyć oraz wymalować komore. potem zdjęcie deski i wszystkiego co pod nią i wygłuszenie ściany grodziowej.
tak,że jak to przy remoncie - nudy nie będzie.
aha,przy okazji,w wolnej chwili odnowiłem wachacze,podstawe akumulatora i mocowania gum narożnych zderzaka
ObrazekObrazek
Pozdrawiam

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr lis 04, 2015 9:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Wahacze były bardzo skorodowane?


Na górę
Post: śr lis 04, 2015 7:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
przednie? nie,zwyczajny 30 letni nalot ;)

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr lis 11, 2015 5:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
dzięki informacji od Kolegi Mercfan dziś zakupiłem taki oto pojazd
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
auto pójdzie prawdpodobnie na części,pewnie wiele wspomoże moją beczke. ale pierw musze poćwiczyć i spróbować go uruchomić i posprawdzać co jest w jakim stanie.
i możliwe,że znowu powróci myśl o 300DT w mojej beczce. bo nie wspominałem w temacie,ale ten poprzedni OM617A z kombiaka-dawcy sprzedałem jakiś czas temu. poprostu stwierdziłem,że może być ciężko go wyremontować a i brakowało kilku drobiazgów od niego. tu jest wszystko kompletne i podobno niedawno był odpalany. zobaczymy,musze go pierw uruchomić i potem przemyśleć to dobrze.
apropo sprzedaży poprzedniej OM617A - udało mi się sprzedać w całości cały układ napędowy tj silnik,skrzynia,dyfer,wał i wydech. wszystko co potrzebne do przekładki.myślałem,że zagości w jakimś ciekawym projekcie. ale gdy zapytałem kupującego do czego będzie to wkładał to pierw się lekko zmarszczył i mało nie uciekł,ale po chwili wysyczał niechętnie,że jest wynalazcą i ma pewien pomysł i nic więcej nie może zdradzić!!! jeszcze się zdziwie jak mój silnik przyczyni się do lądowania na marsie albo będzie przenosił ludzi w czasie ;)

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: śr lis 11, 2015 11:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Podróże w czasie przy pomocy OM617A nie są czymś nadzwyczajnym.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lis 12, 2015 2:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
Podróże w czasie przy pomocy OM617A nie są czymś nadzwyczajnym.
Zwłaszcza w Zielonej Górze, wszak wszyscy czekają na 500E 3.0

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: czw lis 12, 2015 5:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mi się zdaje, że pójdzie w cdi.
2,2 ma już 170 koni :)
No jak w ogóle podwykonawca odda auto:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl