MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mercedes W123 old to new https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=64848 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Soltysrsz [ czw sie 21, 2014 3:09 pm ] |
Tytuł: | Mercedes W123 old to new |
Cześć, Od pewnego czasu jestem posiadaczem Mercedesa w 123 240D zwanego potocznie beczką. Jestem kolejnym właścicielem tego auto, od lat 90 jestem 2 jego właścicielem. Jest to auto które u nas w rodzinie jest kilkanaście dobrych lat. Mój dziadek kupił go w latach 90 i do 2013 roku jeździł nim, z racji wieku dziadka auto przeszło w moje ręce. Na początku nie winie się zaczęło, drewniana kierownica, drewniana gałka zmiany biegów… Po przejeżdzeniu roku postanowiłem wyremontować blacharkę w mojej beczce, podczas rozkręcania było gorzej niż myślałem. Auto rozebrane miało trafić do zaprzyjaźnionego blacharza, po przekładaniu terminów, byłem zmuszony na znalezienie kolejnego blacharza. Na razie jest etap spawania całego nadwozia…. Plany co do auta: -om606 turbo -przednie hamulce z W126 500 (czekają na montaż) -dyfer z W126 380 (przełożenie 2,47) -IC (Iveco, jest czeka na modyfikacje) wraz z dodatkowym chłodzeniem jak i MBC -skrzynia 717 450 (jest z lewarkiem ) - podobno GETRAG zobaczymy ile zniesie -Koło dwu masowe om606 NA (jest ) -instalacja wolnych obrotów om606 NA i jej regeneracja -łapy do silnika(są) -Felunek ronal 16’’ i ronal 15’’(są) -pompa wtryskowa om 603 Turbo - na razie tylko podkręcona dawka, plan jest założenie sekcji 7mm albo większych -Małe turbo Holset H1c i Nokia (będzie wypolerowana część zimna) - układ wydechowy 3’’ bez tłumików, może z jednym katalizatorem Kilka fotek auta: -Przymiarka felg Rh 17’’ (zostały sprzedane) -pierwsza stłuczka -grubszy stabilizator -audi A6 Quattro i Beczka -2,8 vs 2,4 -felgi Ronal R9 16’’ szerokość 9’’ na tył i 8’’ na przód -licznik z obrotomierzem od Mercedesa W124 -Beczka z bagażnikiem dachowym i małymi kuferkami , bagażnik dachowy posiada drewniane deseczki http://vpix.pl/view.php?filename=668DSCN8450.jpg -lepszy zderzak przód -lepsze błotniki -tylne reperaturki, prawa strona i felunek -przyczepka gratów przywiezionych z Cieszyna -nowe tuleje do zawieszenia -trzy chłodnice -odnowione gumy na zderzaki -deseczki drewniane do bagażnika i ronal 15 ‘’ - fotki z rozbiórki -felunek Ronal 15’’ -listwy progowe Inne zdjęcia wkleje jutro Pozdrawiam, Rafał |
Autor: | Kowal_80 [ czw sie 28, 2014 6:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
kurcze,podobają mi się te ronale 16. własnie tylko w 2 szerokosciach. dobre plany na mody silnika,będe obserwował. bo sam mam różne pomysły. powodzenia |
Autor: | kamikadze [ czw sie 28, 2014 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
Witam Ciekawy projekt nepewno bedę śledził , jam mam seryjne OM603A w moim W123 i fajnie jeżdzi , a co dopiero OM606 z taka suszarą, co do skrzyni to zmieli ją moment obrotowy przy tej suszarce i sekcjach 7mm , radze wsadzić 6-biegową z CDI twardsze są lub z BMW seri 5 przespawać kołnierz . Jak chcesz tego holseta seryjna pompą rozchulać to szkoda roboty ,odrazu wsadzaj 7mm i wystarczy na 300KM +. Życze wytrwałości:) |
Autor: | Soltysrsz [ pt sie 29, 2014 7:23 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
Kowal_80 pisze: kurcze,podobają mi się te ronale 16. własnie tylko w 2 szerokosciach. dobre plany na mody silnika,będe obserwował. bo sam mam różne pomysły. powodzenia Mi też od razu wpadły w oko , ale niby miały być proste z Niemcowi ale okazało się że są krzywe. Magig z mojego okręgu zrobił je na 0, czyli jak z fabryki wyszły. Będą miały polerowane rany i pomalowane rotory pod kolor auta kamikadze pisze: Witam Ciekawy projekt nepewno bedę śledził , jam mam seryjne OM603A w moim W123 i fajnie jeżdzi , a co dopiero OM606 z taka suszarą, co do skrzyni to zmieli ją moment obrotowy przy tej suszarce i sekcjach 7mm , radze wsadzić 6-biegową z CDI twardsze są lub z BMW seri 5 przespawać kołnierz . Jak chcesz tego holseta seryjna pompą rozchulać to szkoda roboty ,odrazu wsadzaj 7mm i wystarczy na 300KM +. Życze wytrwałości:) Podobno ta skrzynia znosi wiele (seryjnie znosi 220 km i 310 Nm ), zobaczymy jak będzie u mnie. Na początek chce uzyskać samą serie, potem przyjdzie spawanie kolektora pod Holseta i lepsza pompa. Gościu co mi podkręcał pompę to powiedział że mam mu powiedzieć jaką powinna mieć wydajność a on będzie działać. Zostaje mi tylko sprawa sprzęgła. Czytałem o tym modzie ze skrzynią od bmw, na forum http://www.superturbodiesel.com . Podobno znosi ona do 1000 Nm. Pozdrawiam, Rafał |
Autor: | broneq [ pt sie 29, 2014 12:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
Napisz coś więcej o modyfikacjach silnika. Jak to widzisz docelowo, co chce osiągnąć? Co to są te żółte gumki na zdjęciu gum od zderzaka? http://vpix.pl/view.php?filename=104IMGP6380.jpg |
Autor: | Soltysrsz [ pt sie 29, 2014 4:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
Te żółte gumki są od bagażnika na dach, na nich siada cały bagażnik i zboku ma 4 uchwyty. Co do silnika, najpierw co fabryka dała to chce osiągnąć (wywalić EGR) a potem tak jak kolega kamikadze pisze pompa z sekcjami 7mm (podobno są takie w tranzicie ) i Holset. zobaczymy jak będzie to wstawało, jakbędzie kiepsko to eaton przywędruje, ale to są plany na przyszłość. Najpierw: -blacharka -wpasowanie silnika, przymierzenie wszystkich gratów -lakierowanie |
Autor: | Kowal_80 [ pt wrz 05, 2014 9:34 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
u mnie w jednym nadkolem czeka to samo. nie wiem jak drugie,ale wygląda lepiej. jednak okaż się dopiero jak dostanie kilka ostrych. |
Autor: | Soltysrsz [ pt wrz 05, 2014 10:02 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
Ta mnie czeka kolejne nadkole bo podobno jest źle z nim, już szukam kolejnych reparaturek na całą lewą stronę , gościu nie mógł odkręcić stablilizatora tył bo jest pospawany, dziś sie zdecydowałem żeby to ciął i naprawił, bo trzeba mieć zdejmowalny stablilizator :d. Panowie jak możcie to zróbcie mi fotki mocowania stablilizatora tył i całej podłóżnicy bo chce u siebie wyprowadzić wszystko na zero Rafał |
Autor: | Kowal_80 [ pn wrz 08, 2014 10:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
ja nie moge się doczekać kiedy rusze z remontem swojej. Ty przynajmniej już zacząłeś. więc pomału do przodu. strasznie Ci zazdroszcze tych felg. niestety obecnie dla mnie nie osiągalne. puki co blacharka mi troche grosza pochłonie. powodzenia |
Autor: | Soltysrsz [ wt wrz 09, 2014 9:11 am ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
życze Ci powodzenia ( jeśli dobrze pamiętam coś ok 1 roku auto sało rozebrane i mnie szlak trafiał, potem trafiło do tego gościa i odstało swoje i się teraz spawa) , ja mam teraz kupe nerwów, na szczęście wiecej części już mam, ale jeszcze muszę dożucić reoeraturki na stronę lewą bo też są zniszczone. A co do felg 15'' były szpachlowane, wymalowane epoksydem i są pomalowane, na to poszła baza z palety bodajrze hondy ( kolor metal gunn ). w 16'' będą rotory w kolorze nadwozia i polerowany rant tuaj masz: http://olx.pl/oferta/ronal-r9-8x16-et11 ... 54d3a7a318 ja za swoje dałem chyba coś koło 900 zł, miały być z niemiec a okazało się ze 2 były krzywe , ale magik je wyprostował . Ja robiłem tak, śledziłem allegro jak i olx i sprawdzałe co kilka dni i te rodzynki co mi się podobały to brałem . Od kolegi z naszego forum kupiłem grubszy przedni stabilizator, jeszcze szukam tylnego grubszego. |
Autor: | Kowal_80 [ wt wrz 09, 2014 3:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
tak,ale te co pokazałes z olx są o jednej szerokosci. a to ma wpływ na cene. Ty masz swoje w dwóch szerokosciach i to jest własnie ten miód. kur.. , 900zł. na piechote bym po nie poszedł. choćby w 8 były wygięte a o co chodzi z tym grubszym stabilizatorem? które własciwosci ma poprawić? i od od jakiego modelu jest ten grubszy? |
Autor: | Soltysrsz [ wt wrz 09, 2014 7:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Mercedes W123 old to new |
z tego co wiem to jest odpowiedzialny za bujanie na zakrętach zobaczymy jak będzie u mnie jak będzie sie sprawiała beczka na nowych sprężynach, stablizatorze przód i nowych tulejach. jak nią wcześniej jeździłem to przy wyższych prędkościach tj 100 km/h potrafiła bujać i wyjeżdżać przodem z zakrętu. auto nie prowadziło się stabilnie . jak będzie jeszcze źle po tych zabiegach to zawitają sprężyny h&r i bilstein b6. Tu masz stronkę z pasowaniem stablilizatora z forda (post 32 fotki pokazują wszystko ) a przód odkupiłem od kolegi z forum: http://www.peachparts.com/shopforum/per ... hin-3.html Rafał |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |