MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 06, 2013 9:52 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Witam serdecznie.

Kilkanaście dni temu stałem się posiadaczem beczki 280e w stanie zarówno dobrym jak i złym ;)

Stan zły:
- LPG
- podłoga i progi do wymiany
- popękane sprężyny zawieszenia
- tapicerka najlepsze czasy ma za sobą
- uszczelki
- korozja (umiarkowana)

stan dobry:
- auto jest kompletne, są wszystkie detale z wersji 280e
- wyposażenie elektryczne działa ;)
- z tego co widzę zgadza się z VIN
- silnik nie ma przedmuchów, sprawia wrażenie, że po regulacji będzie bardzo dobrze chodził
- skrzynia dobrze pracuje
- nie ma śladów większych kolizji

O samochodzie:
Historia nieznana. Przebieg licznikowy 385 tyś wydaje się być realny. 11(!) lat temu ktoś założył LPG, ale widać, że dbał o auto. Ostatni właściciel posiadał je 2 lata, auto dotarło do Wielkiej Brytanii na kołach i w tym roku na kołach wróciło.

Do uzupełnienia/wymiany:
-Zamek bagażnika
-prawy kieł tylnego zderzaka
-cięgno do otwierania maski
-korki otworów lewarka w progach
-wszystkie uszczelki drzwiowe
-tapicerka fotela kierowcy
-deska rozdzielcza (jest kilka drobnych pęknięć, ale nie ma tragedii)
-antena (i tu będzie odstępstwo od VIN - chcę dać automatyczną)
-pedał gazu (jak wspominałem, podłoga do wymiany - mocowanie pedału przegniło)
-listwy dolne drzwi
-tapicerki drzwi tylnych - ktoś zamontował głośniki zamiast popielniczek :(
-wymiana radia na oryginał ;)
-wymiana popielniczki na plastikową (wydaje mi się, że ta drewniana nie jest oryginalnie z tego auta)

Plan odbudowy jest kilkuetapowy:
1. Uwolnienie samochodu od LPG
2. Wyciągnięcie całego układu napędowego
3. Remont podwozia i komory silnika
4. Zmontowanie napędu i naprawa mechaniczna samochodu (silnik i skrzynia nie wymagają remontu, do zrobienia zawieszenie, uszczelnienie wszystkiego itp)
5. Wypiaskowanie i wymalowanie felg
6. Korekty blacharskie nadwozia i malowanie auta
7. pojechanie zrobionym autem na własny ślub ;)

Pomiędzy etapami 2 i 4 doprowadzenie tapicerki do ładu :)

Auto ma być w 95% zgodne z oryginałem, jedyną planowaną modyfikacją są inne (niższe i twardsze) sprężyny zawieszenia (chciałbym się trochę pościgać w zawodach klasyków) oraz inne koła na codzień (BBS RS lub ich repliki).

Jak auto się prezentuje przed remontem:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob wrz 07, 2013 9:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
To ten, który stał pod Wrocławiem????

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2013 7:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
tak, to ten co stał pół roku pod wrocławiem, od niezbyt uczciwego sprzedawcy (przez telefon dużo rzeczy wyglądało inaczej niż w rzeczywistości, ale cena transakcji pokryła te "nieścisłości')

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2013 8:38 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
rzeczą sporną jest rok produkcji ;) z dowodu jest to 84, ale tapicerka jest teoretycznie z serii 2 (032). Drewna, przyciski itd wskazują na serię 3. No i skrzynia biegów, którą ktoś na automat zamienił (waham się, czy zostawiać, czy przywracać manual, muszę z rzeczoznawcą pogadać jak to ma się do "zabytkowości")

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pt wrz 13, 2013 1:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Początek (najprostszy)

Rozebranie auta w środku - przygotowanie do spawania podłogi i ocena zniszczeń ;)

kanapa - stan bdb - raczej z tyłu rzadko ktoś jeździł, stan zatwierdzony przez "komisję" ;)
Obrazek Obrazek Obrazek


Pod kanapą wzorowo, chociaż tam rdzy nie ma [palacz]
Obrazek Obrazek

tylna półka stan idealny
Obrazek

Mała rzecz znaleziona, a jak cieszy ;) potwierdza oryginalność auta, pasuje do tabliczek ;)
Obrazek Obrazek Obrazek

Mała rzecz, a złości... dwa niesprawne ograniczniki z 4, do tego bez osłon. W tle widać zniszczoną głośnikami tapicerkę :(
Obrazek

podłoga tył - z lewej storny widać wyraźnie, że "nasi tu byli". Tragedii nie ma, ale jest na tyle źle, że musi być wymieniona
Obrazek Obrazek


podłoga przód - lewa strona dostateczna, prawa tragiczna

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Drzwi: brak folii, wyszło na jaw, że ktoś zamienił siłowniki pneumatyczne na elektryczne - i tu pytanie, jak sprawdzić, czy układ działa (wężyki są dalej) ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Przygarnę:
-tylne boczki z tapicerki 032
-dwa ograniczniki drzwi
-folie z wnętrza drzwi
-prawy kieł tylnego zderzaka coupe / 280E

Czy ktoś kupował te plastikowe wykończenia drzwi wokół szyb z wewnątrz auta, widoczne w pierwszym poście ? jest w ogóle jakaś szansa, żeby dostać te plastiki ?


ps. "powolne gromadzenie brakujących części"
Obrazek Obrazek

ps.2 - w poniedziałek auto idzie na usunięcie gazu

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn wrz 16, 2013 2:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Witam - chciałem ponowić pytania z poprzedniego postu i zadać jedno nowe:

1. Co sądzicie o jakości blacharki dostępnej w firmie polcar http://www.polcar.com/ ? chciałem zamówić "ich" podłogi i progi
2. Jak sprawdzić, czy układ pneumatyczny (do centralnego zamka) działa (ktoś wymienił na elektryczny)
3. Czy ktoś kupował te plastikowe wykończenia drzwi wokół szyb od wewnątrz auta (widoczne w pierwszym poście) ? jest w ogóle jakaś szansa, żeby dostać te plastiki ?

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn wrz 16, 2013 10:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Polcar jest sieciówką w ofercie mają różne blachy od tanich Chińczyków czy innych No Name- made in EU, po zamienniki bodajże włoskie - ciężko coś o nich mówić.Opinie są różne, generalnie jakość słaba spasownie jeszcze słabsze.
Dobrą renomą cieszą się zamienniki Klokkerholm obecenie oferowane przez różne sklepy internetowe.

Z tego co się orientuję plastiki na ramki wokół szyb typowe dla topowych w123 nie są dostępne w ASO, ale na 100 % trzeba by potwierdzić.Pozostaje ratownie starych lub jak się nie da rzeźba z używanym mb-texem w kolorze tapicerki i zrobienie wyklejki. Sprawny tapicer z pewnością obklei ci to estetycznie choć oryginał to nie będzie.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Post: wt wrz 17, 2013 6:12 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Niestety pytałem w wielu sklepach i nikt nie ma aktualnie klokkerholma, na stronach mają, ale na magazynie nie. I nikt nie wie kiedy będzie. Wszyscy mają tą podłogę, w cenach od 160 do 210 za stronę http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto ... 1370-2.php

Co do osłon słupków to niestety nie do odratowania są, przednich nie ma, tylne połamane i odkształcone od słońca :( a ma ta część jakiś numer katalogowy? na odwrocie nie występuje.



kolejne "fanty"

uszczelki drzwi, wodozgarniacze, uszczelki prowadzące szybę oraz zaślepki progowe
Obrazek

"dawca" tapicerki do naprawy fotela kierowcy. Swoją drogą ciekawa sprawa, pełno siłowników pneumatycznych w nim ;)
Obrazek

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: wt wrz 17, 2013 9:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Wojtek pisze:
Co do osłon słupków
Pokaż na focie co Ci trza bo nie ogarniam.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: śr wrz 18, 2013 6:05 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Obrazek

ten ciemnoniebieski plastik wokół szyby włożony pomiędzy uszczelki prowadzące szybę a uszczelki drzwiowe

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: czw wrz 19, 2013 9:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Co do osłon na drzwi - niedostępne sam szukałem do swojego 300 TDT udało mi się dostać używki.
Do zamka centralnego - Pompka ręczna podciśnieniowa i każdy kawałek przewodów i siłowniki do sprawdzenia.
Co do blach (podłoga, progi) to ja polecam http://www.potrykus.com.pl/. Jakość blach przyzwoita no i bliskie oryginałowi. Do wyboru zwykłe lub w ocynku.
A fotele masz od QP a tam były siłowniki podciśnieniowe od blokowania oparcia siedzenia :)
Powodzenia

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: czw paź 17, 2013 8:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Mała aktualizacja:

- auto pozbyło się instalacji LPG
- we wnętrzu została nagrzewnica tylko i tymczasowo fotele przód
Obrazek
- z zewnątrz zostały szyby i listwy na rynienkach (jakby ktoś pomógł i podpowiedział jak je ściągnąć żeby nie zepsuć)


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

oczywiście wszystkie części posegregowane, poopisywane, wszystkie śrubki w woreczkach strunowych itd :)
Obrazek

po wyjęciu szyb zostanie pozbyć się szyberdachu i jak dobrze pójdzie to na początku tygodnia idzie do mechanika na wyjęcie mechaniki, a potem do blacharza.

Na montaż czekają:
- nowe panele podłogi
- nowe poszycia progów
- nowe podłużnice (od progu do sprężyny) tylne
- używane podłużnice (w bdb stanie) tylne - z bagażnika
- nowa listwa łącząca błotniki

do tego udało się zdobyć:
- uszczelki materiałowe przy słupkach (te z wałeczkami w środku)
- ograniczniki drzwi
- lusterka zewnętrzne z bdb chromami
- nowy znaczek w atrapę chłodnicy


nadal poszukuję:
- niebieskiej deski rozdzielczej
- narożników zderzaka tylnego (obu)
- środka zderzaka przedniego

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 7:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
dobra, szyby wyjęte (przednia niestety nie wytrzymała, ale była rozwarstwiona mocno i i tak miałem ją wymieniać), podsufitka zdjęta [palacz] , "blacha" szyberdachu ściągnięta, pozostało ściągnąć ramę całą. Jak się zabrać ? Odpływy wody łączą się z czymś wewnątrz słupków, czy można je bez problemu wyjąć ? Co z linką? Wyciąga się ją jakoś?

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: wt paź 22, 2013 9:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
płyta szybra to mały pikuś. Musisz rozebrać mechanizm/silnik szyberdachu w bagażniku po stronie lewej, żeby wydobyć linkę oraz pancerz linki. Linka mocowana jest na końcu do płyty szybra za pomocą spinki - musisz ją wyjąć i wyjechać z linką, albo zostawić linkę w pancerzu - bezpieczniejsze.
Całą ramę odkręcasz od dachu - odpływy to tylko wężyki wprowadzone w słupki, najlepiej je odłączyć i zostawić bo ciężko się wsadza. Przy okazji można je udrożnić drutem. Cały pic polega na tym, żeby nie wykrzywić pancerza linki szyberdachu bo wtedy tragedia...
Zobacz w jakim stanie są odpływy metalowe w rogach przednich szyberdachu.
vpiqs pamiętasz czy w moim 300TDT na części zostały jeszcze jakieś te niebieskie plastiki wokół szyb?
Jak znajdę czas podjechać na działkę to mogę coś poszukać z tych niebieskich detali.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 23, 2013 9:10 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
bardzo chętnie je kupię :) Odpływy z przodu są zardzewiałe, ale nie przerdzewiałe, mam nadzieje je uratować. Chcę rozebrać ramę do zera, miejscowo wypiaskować i odmalować. Będę działał z linką bardzo uważnie, żeby nic nie pokrzywić - dzięki za podpowiedź :) A powiedz mi, linkę od napędu się odłącza i osobno wyciąga napęd, a osobno linkę, czy to jedna całość ?

_________________
//w123 280e


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl