MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Remont M110
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=62620
Strona 5 z 6

Autor:  McCoy [ sob paź 05, 2013 9:47 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

O w mordę! Chwalą mnie, chwalą! [zlosnik]

Ad. zaciski : połówki były wypiaskowane i wyszkiełkowane. Przydało by im się jeszcze polerowanie szczotką dla pełności efektu, ale to co wyszło jest akceptowalne. Tak przygotowane trafiły do "naszej" przyzakładowej cynkowni gdzie były trawione odtłuszczone i cynkowane w kąpieli alkalicznej. Zdaje się, że i tym razem przygotowanie powierzchni ma kluczowe znaczenie dla sprawy... Temat jest rozwojowy. Będę meldował.

Ad. szkiełkowanie dekli i innych: nie ma skutecznej metody maskowania. Można jedynie ograniczyć zapylenie poprzez dokładne zamaskowanie otworów, ale to nie eliminuje konieczności dokładnego oczyszczania przed montażem. Z resztą na cenę szkiełkowania takich gratów wpływa głównie konieczność zaślepienia otworów, którymi mógłby dostać się pył. Nierzadko zabepieczenia trwa kilkukrotnie dłużej niż sam proces wybłyszczania.

Autor:  Stomek [ wt paź 08, 2013 11:49 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

McCoy pisze:
Ad. zaciski


No właśnie, dla mnie to tez temat rozwojowy, jak z zreszta juz gadaliśmy. Ostnio poszła seria 8 połówek zacisków, tak samo przygotowanych, do cynkowni. Powieszone w ten sam sposób na tym samym drucie , 7 wyszło ook, jedna do poprawki. Efekt mniej wiecej , jak na focie. I co tu jeszcze zrobić , aby było lepiej??

Załączniki:
DSCF9288.JPG
DSCF9288.JPG [ 50.62 KiB | Przejrzano 11498 razy ]

Autor:  Mitu [ śr paź 09, 2013 8:46 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Gdy ja robię zaciski, to staram się po galwanizacji zabezpieczyć je (możliwie jak najszybciej) Protewaxem.

PS Stomek gdzie Ty kupiłeś reperaturki do Bendixa?
PS2 Za ile? [zlosnik]

Autor:  mark2222 [ śr paź 09, 2013 10:44 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Jajoski pisze:
Jakiego typu są tam nity?

stalowe

Autor:  Stomek [ śr paź 09, 2013 12:14 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Mitu pisze:
Gdy ja robię zaciski, to staram się po galwanizacji zabezpieczyć je (możliwie jak najszybciej) Protewaxem.

PS Stomek gdzie Ty kupiłeś reperaturki do Bendixa?
PS2 Za ile? [zlosnik]


Nie pamiętam, szczerze mówiąc, w której, ale na pewno jednej z polskich sieci hurtowni motoryzacyjnych.

Autor:  Kamael [ śr paź 09, 2013 12:19 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Reperaturki są z Foty. Skład zestawu jest standardowy, czyli uszczelki tłoczków, kapturek na odpowietrznik i osłony przeciwpyłowe. Widoczna na zdjęciu osłona termiczna nie wchodzi w skład zestawu, nie ma również metalowego, wciskanego pierścienia, który trzyma osłonę przeciwpyłową.

Autor:  Stomek [ śr paź 09, 2013 12:39 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

O, na dziury w pamięci ma back up na szczęście [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  McCoy [ śr paź 09, 2013 10:45 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Po cholere protewax na powłokę galwaniczną?

Co do poprawienia efektu cynkowania żeliwa i zachowania powtarzalności,to sprawa naprawdę nie jest prosta. Po naszej stronie leży jak najlepsze przygotowanie powierzchni, ale cała "magia" jest w rękach galwanizera. To on musi dobrać odpowiednią gęstość prądu, rodzaj kąpieli, steżenia kąpieli, ilość cynku w kapieli przy danej gęstości prądu. Jak jeszcze dodać do tego mnogość konfiguracji odczynników ( kąpieli alkalicznych, wybłyszczaczy, niwelatorów i pasywacji), to coś mi się zdaje, że puki nie będziemy mieli własnych cynkowi, puty nie dowiemy się osso chozzi.

Autor:  Jajoski [ czw lut 27, 2014 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Dawlno mnie było mnie na forum... Nie zanudzam Was wenezuelską nowelą jaka rozgrywa wokół remontu. Jeśli dożyje jego końca to opowiem o tej fascynującej przygodzie.
A tymczasem mam pytanie/prośbę o fotę lub wyjaśnienie którędy idą węże olejowe do chłodnicy oleju, bo mi wypadają na prost pompy powietrza? Obudowa filtra i węże które dostałem od hruścika są od 116.

P.S.
Aaaaaaaaaaa, ratunku ja chce mój samochód z powrotem, natychmiast!

Załączniki:
Komentarz: Sorry, wrzucam to na jakimś pececie i mi się ten obrazek przekręca...
m110.jpg
m110.jpg [ 130.89 KiB | Przejrzano 11222 razy ]

Autor:  hruścik [ czw lut 27, 2014 5:45 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Problem nie leży w wężach które wraz z obudową filtra oleju zostały zdemontowane z silnika napędzającego W126 tylko w tym ,że Ty masz pod maską zestaw któremu brak mocy i chłodnicy oleju zrekompensowano pompą powietrza.Mówiłem żebyś na siłę się nie uszczęśliwiał to zachciało Ci się poprawiać niemiecka myśl techniczną.

Autor:  Jajoski [ czw lut 27, 2014 7:14 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Widzę Jacek, że i Ty przyjąłeś mainstreamowy ton narracji...
Czyli pompy powietrza nie ma w "normalnych" wersjach?

Autor:  voytas [ czw lut 27, 2014 7:34 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Jajoski pisze:
Czyli pompy powietrza nie ma w "normalnych" wersjach?
Nie ma.

Autor:  Jajoski [ czw lut 27, 2014 8:19 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Nawet w tych z EGR-em?

Autor:  voytas [ czw lut 27, 2014 8:53 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Jajoski pisze:
Nawet w tych z EGR-em?

Nawet w tych (u mnie jest taki).

Polecam lekturę serwisówki do M110, jest tam dość obszerny opis tego co mogło się pojawiać w ekologicznych wersjach tego silnika :)

Autor:  Jajoski [ czw lut 27, 2014 9:28 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Coś słabo patrzę, bo wszędzie widzę pompę...

Strona 5 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/