MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Remont M110
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=62620
Strona 3 z 6

Autor:  Jajoski [ pn sie 26, 2013 10:55 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Panowie odlotowo to porobiliście!

Podjąłem decyzję.
Wczoraj wziąłem od hruścika głowicę od normalnej wersji europejskiej po pomiarach okazuję się ze to ta sama głowica, identyczna komora spalania, wałki te same numery, z tym że w mojej głowicy wszystko w lepszym stanie :)
Wychodzi na to, że ten silnik różni się tylko tłokami :D więc pozwolę sobie na odzyskanie tych 40 kucyków, tym bardziej że na bloku mam wybite 988!
Mam nadzieję, że wreszcie ruszy to wariackie przedsięwzięcie, choć Zbyszkowi Mianowskiemu popsuła spirala w myjce :D
Dekonspiruję tłoki... wyprodukowane przez Goetze podejrzewam że w Indiach (fabryka istnieje tam od lat 50-tych) w komplecie z pierścieniami po 280 PLN.

Autor:  Jajoski [ pn sie 26, 2013 11:42 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

head pisze:
tak tez ładnie

Piękny D-jet.
Ja w polerkę nie pójdę, ale jak by mi McCoy na dekiel czarną anodę rzucił a'la AMG to bym się nogami nakrył ;)
Jak widzisz idę w rzeźbę z swoim słupkiem, więc odwołuję rezerwację.
Dzięki!

Autor:  THC [ pn sie 26, 2013 11:13 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

_me: how_ pisze:


Ktoś przebije i zmienimy kolejność?
A może propozycje do miejsca trzeciego?


Poszukaj swojej z kimś rozmowy na temat okularów w W123.
Ale może nie bardzo , bo zdaje się tam zmoczyłeś :)

Autor:  fullsize [ wt sie 27, 2013 8:37 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Mi utkwiło w pamięci, jak ostatnio jeden taki kolega jak pytał czy da się założyć kołpaki na baroki.

Autor:  Jajoski [ pn wrz 02, 2013 5:11 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

fullsize pisze:
Mi utkwiło w pamięci, jak ostatnio jeden taki kolega jak pytał czy da się założyć kołpaki na baroki.

To było... brak mi słów :D
Herzog kiedyś powiedział, że woli kręcić dokumenty bo życie pisze lepsze scenariusze... co prawda potem zrobił sobie z gęby cholewę, bo na podstawie swojego genialnego dokumentu nakręcił fabułę, ale w dupie z tym nie trzeba tego oglądać.

A wracając do trzeszczącej rzeczywistości, to tłoki są Nürala z pierścieniami Goetzego, o których słyszałem, że są zrobione przez Turków z kupy... miał ktoś z nimi do czynienia?

Załączniki:
IMG_0617.JPG
IMG_0617.JPG [ 181.32 KiB | Przejrzano 10160 razy ]

Autor:  kamikadze [ pn wrz 02, 2013 6:03 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Co do tłoka tej firmy zakładałem go wraz z pierścieniami do VW Passat b5 TDI jakoś pół roku temu i śmiga do tej pory bez problemu . A auto nie stoi tylko robi trasy ,ze Ślaska do Czech ,bo gość w skodzie pracuje.

Pozdrawiam

Autor:  Mitu [ pn wrz 02, 2013 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Nural to Federal-Mogul, od ponad 10-ciu lat produkują tłoki w Gorzycach i cieszą się one bardzo dobrymi opiniami, wielu uważa że ciężko o lepsze. Goetze to też Federal-Mogul, produkują pierścienie i tuleje cylindrów w Indiach i też mają dobre opinie. Nie wiem jednak czy nie zużywam niepotrzebnie klawiatury, bo pewnie napisałeś to dla podpuchy. [hihi]

Autor:  Jajoski [ pn wrz 02, 2013 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Mitu pisze:
Nural to Federal-Mogul, od ponad 10-ciu lat produkują tłoki w Gorzycach i cieszą się one bardzo dobrymi opiniami, wielu uważa że ciężko o lepsze. Goetze to też Federal-Mogul, produkują pierścienie i tuleje cylindrów w Indiach i też mają dobre opinie. Nie wiem jednak czy nie zużywam niepotrzebnie klawiatury, bo pewnie napisałeś to dla podpuchy. [hihi]


Do Wuja Wacława, poleciał mi w kosmos przydługi grafomański post na temat tych tłoków. Będę płakał chyba z półtorej nocy. Maestro Oliszewski ze Spytka z Melsztyna powiedział, że tłoki dobre, ale pierścienie po dwóch latach się zdupczają. Ja mu wierzę bo to uczciwy fachowiec. Mówi, że NPR dobre...

Autor:  Jajoski [ pn wrz 02, 2013 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Aha... droga redakcjo, a panewki Mahle czy Kolbenschmidt?

Autor:  ZORTOX [ śr wrz 04, 2013 12:34 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Jajoski pisze:
Aha... droga redakcjo, a panewki Mahle czy Kolbenschmidt?

Ja zamontowałem te drugie ;-) ponoć lepsiejsze, ale to się okaze .

Do kolegi Howserka' remont był czyniony we Wrocku ;-)

Autor:  mark2222 [ śr wrz 04, 2013 7:03 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Jajoski pisze:
Aha... droga redakcjo, a panewki Mahle czy Kolbenschmidt?

mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wyważeniu wału ;) bo inaczej nawet najlepsze panewki nie pomogą

Autor:  Jajoski [ śr wrz 04, 2013 9:15 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Wał krzywy, więc będzie szlif. Bałem się, że jestem skazany na pierwszy nadwymiar w oryginale za jedyne 1200 PLN za panewki główne, ale udało się znaleźć Kolbenschmindta za połowę tej ceny.

mark2222 pisze:
mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wyważeniu wału ;)

Wczoraj mi Artur Broler powiedział, że nie trzeba... ale mnie się wydaje, że trzeba ;)
Zaraz się wszystkiego dowiem.

Autor:  krasuss młodszy [ śr wrz 04, 2013 9:39 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Mitu pisze:
Nural to Federal-Mogul, od ponad 10-ciu lat produkują tłoki w Gorzycach i cieszą się one bardzo dobrymi opiniami, wielu uważa że ciężko o lepsze.


Z racji, że Gorzyce są koło mnie i znam sporo ludzi z Mogula, to chciałbym wyrazić obawę, co do produkcji aftermarketowej. Tam jest prawie wyłaćznie klepany OE "pierwszomontażowy".
Zapytam szwagra z konstrukcji i produkcyjnych inżynierów i - o ile będą mogli wyjaśnić kwestię - to napiszę, co tak naprawdę ze starych MB kiedykolwiek robili w ciągu ostatnich 15 lat.

Autor:  mark2222 [ śr wrz 04, 2013 10:33 am ]
Tytuł:  Re: Remont M110

Jajoski pisze:
Wał krzywy,

tym bardziej powinineś to zrobić
coś o wałach i kołach zamachowych w M110 było juz poruszane
viewtopic.php?f=24&t=61252
reszta w manualu:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... embly.html
edit na potwierdzenie ;)
Note
Since December 1978, the crankshaft of engine 110 is provided with an additional weight.
Remove additional weight when machining first crank pin.
After machining crank pin, rivet additional weight on again. Then check crankshaft for runout, and balance together with flywheel and balancing disc, also when
re-using the old additional weight. The crankshaft with riveted-on additional weight may be used only together with a modified oil pump which is provided with a recess (arrow) on housing shaft. When checking and reconditioning crankshafts, pro­ceed in sequence of the following diagram and perti­nent explanations.
For grinding crank pins, a difference of only one re­pair stage per crankshaft is permitted.

Autor:  Jajoski [ śr wrz 04, 2013 1:42 pm ]
Tytuł:  Re: Remont M110

ixes pisze:
ja znam sklep gdzie ori panewki kosztują 214€

Daj namiar na ten sklep, ciekawe czy to cena za std czy nadwymiar?

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/