MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 11:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
W trakcie przedłużającego się epizodu psychotycznego, postanowiłem wyremontować silnik... :pala1x:
Co gorsza chciałbym zamknąć się w kwocie poniżej 10 000, wierząc że remontowana pięć lat temu głowica ma się dobrze.
Zwracam się z uprzejmą prośbą, szczególnie do tych którzy przeszli takową ścieżkę, o pomoc i sugestie.
Zastanawiam się:
- jakiego rzędu kwotę powinienem brać pod uwagę jako wynagrodzenie mechanika (bez części i obróbki silnika )
- czy na krasnobrodzkiej, rzeczywiście tak dobrze obrabiają silniki?
- czy jeśli robią to dobrze, to czy jest sens zawracać sobie głowę powłokami które proponują?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 11:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
napisz do Zortoxa on zjadł zęby na remoncie

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 2:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Ja zapytam przewrotnie: dlaczego decydujesz się na remont? Czy coś wskazuje na to że jest konieczny?
Planujesz wymianę tłoków na nadwymiarowe? M110 to nie OM61x - tutaj słowo remont nie znaczy to samo :(

Rok temu przy okazji wymiany głowicy robiłem także przegląd dołu i skończyło się na wymianie wszystkich uszczelek oraz pierścieni.
Za wyjęcie bloku z auta, oczyszczenie, poskładanie i zapakowanie silnika do auta zapłaciłem w Łodzi ok 2500zł (sama robocizna).

Do tego części (często kupowane po znajomości):
- napinacz łańcucha rozrządu Swag 100,00 zł
- uszczelka miski Reinz 65,00 zł
- łyżwa napinacza łańcucha Swag 110,00 zł
- używana głowica + planowanie 330,00 zł
- Uszczelniacz wału korbowego przód Elring EL284785 33,43 zł
- Łańcuch rozrządu SWAG (IWIS) 250,00 zł
- Uszczelniacz wału korbowego tył (sznur) Elring
- Pierścienie tłokowe Mahle 270,00 zł
- Uszczelka głowicy Reinz 123,00 zł
- Uszczelka konsoli wałków MB 96,00 zł
- Zestaw uszczelek pokrywy zaworów Glaser 83,00 zł
- Uszczelniacze zaworowe Elring 22,00 zł
- Uszczelka kolektora ssącego Reinz 24,00 zł
- Komplet uszczelek kolektora wydechowego 33,00 zł
- Śruby koła zamachowego (3szt) 36,00 zł
- Śruby koła zamachowego Febi (4szt) 40,00 zł

Na liście nie ma rzeczy oczywistych typu drobne uszczelki itp. Łącznie wydałem ok 4500-5000zł.
Jak do tego doliczysz tłoki, panewki, etc. to to 10tys zł może być zbyt małą kwotą :/

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 2:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Dzięki z odzew!
Chciałbym się trochę nacieszyć mocą tego silnika, a przy kompresji kolo ósemki... ciężko.
Co do tłoków to okaże się wszystko po wyjęciu silnika.
Właśnie! Chciałbym się w końcu dowiedzieć, jak to jest z cenami tłoków do m110? Bo ja mam cenę, która miło mnie zaskoczyła, szczególnie po przeczytaniu co niektórych wątków :)
Kompletny zestaw uszczelnień Elringa jedzie już do mnie z Niemiec.
Widzę, że mój mechanik potraktował mnie w takim razie łaskawie bo dokładnie o taką samą kwotę mu chodzi.
Czemu pytasz o zasadność remontu? Twój nie przyniósł zadowalających efektów?

_________________
C123 280CE


Ostatnio zmieniony pt sie 02, 2013 9:42 pm przez Jajoski, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 9:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
ja znam sklep gdzie ori panewki kosztują 214€
Daj znać za ile masz te tłoki?

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 9:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Na razie nie powiem, bo mi wszystko wykupicie [zlosnikz]
Po wyjęciu silnika i decyzji na jaki rozmiar robimy, zdekonspiruje źródło.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 02, 2013 10:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jajoski pisze:
Chciałbym się trochę nacieszyć mocą tego silnika, a przy kompresji kolo ósemki... ciężko.

No to faktycznie kiepska :( Robiłeś próbę olejową czy tylko pomiar na sucho?

Jajoski pisze:
Co do tłoków to okaże się wszystko po wyjęciu silnika.
Właśnie! Chciałbym się w końcu dowiedzieć, jak to jest z cenami tłoków do m110? Bo ja mam cenę, która miło mnie zaskoczyła, szczególnie po przeczytaniu co niektórych wątków

U mnie przy licznikowym przebiegu 291000km tłoki i gładzie cylindrów były OK. Z resztą gdyby nie były to jedyna opcja to nadwymiarowe tłoki na co bym się nie zdecydował.
Z tego co pamiętam wtedy tłoki w fabrycznym wymiarze były w cenie ok 4000zł za komplet...
Panewki też kosztowały kupę kasy (IC, Fota itp.)

Jajoski pisze:
Widzę, że mój mechanik potraktował mnie w takim razie łaskawie bo dokładnie o taką samą kwotę mu chodzi.

Mój standardowo bierze 2000zł za R4, ale mi po znajomości zrobił w tej cenie R6. Dodatkowo 500zł za montaż silnika w aucie. Tak to mniej więcej było.

Jajoski pisze:
Czemu pytasz o zasadność remontu? Twój nie przyniósł zadowalających efektów?

Ja remontowałem silnik po kolizji tłoków z zaworami, wcześniej go nie planowałem... Po remoncie silnik ma kompresję na zimno równo 13 barów (mierzyłem we własnym zakresie i niestety nie na ciepło) więc chyba jest OK. Problemem jest to że nikt nie odda mi tych pieniędzy... Jak doliczę do tego zeszłoroczny remont blacharki to wychodzi że chcę sprzedać auto w cenie remontu a i tak nikt go nie chce. Jedyny plus że obecnie W126 się przydaje na codzień z uwagi na awarię skrzyni w W201.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: sob sie 03, 2013 6:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
voytas pisze:
Robiłeś próbę olejową czy tylko pomiar na sucho?

Na sucho.

voytas pisze:
Z resztą gdyby nie były to jedyna opcja to nadwymiarowe tłoki na co bym się nie zdecydował.

Wiadomo, że to lity blok i o żadnym tulejowaniu nie ma mowy. Rozumiem, że ze względu na koszty?

Jajoski pisze:
Z tego co pamiętam wtedy tłoki w fabrycznym wymiarze były w cenie ok 4000zł za komplet...

Padniecie jak się dowiecie...

voytas pisze:
Problemem jest to że nikt nie odda mi tych pieniędzy... Jak doliczę do tego zeszłoroczny remont blacharki to wychodzi że chcę sprzedać auto w cenie remontu a i tak nikt go nie chce. Jedyny plus że obecnie W126 się przydaje na codzień z uwagi na awarię skrzyni w W201.

Oczywiście, że pakowanie kasy w takie młode auta jest nieopłacalne, ale kto Nam zabroni. [zlosnikz]
Ja się z tym pogodziłem, bo jazda tym sieczkobrzękiem sprawia mi strasznie dużo frajdy.

Bawiłeś się w jakieś szkiełkowanie głowicy?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: sob sie 03, 2013 12:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jajoski pisze:
voytas pisze:
Z tego co pamiętam wtedy tłoki w fabrycznym wymiarze były w cenie ok 4000zł za komplet...

Padniecie jak się dowiecie...


To najpierw napisz jakiej firmy są te tłoki i gdzie je robią, żebyś sam nie padł.

Jajoski pisze:
Oczywiście, że pakowanie kasy w takie młode auta jest nieopłacalne, ale kto Nam zabroni. [zlosnikz]
Ja się z tym pogodziłem, bo jazda tym sieczkobrzękiem sprawia mi strasznie dużo frajdy.


Remont takiego motoru ma sens, jeśli zamierzasz wziąć ślub z tym samochodem, tzn. jesteś bardzo twardy i życie nie zmusi Cię do jego sprzedaży. A jak masz "sieczkobrzęka", jak to określiłeś, to może głowica znów jest do roboty? [zlosnik]

Jajoski pisze:
Bawiłeś się w jakieś szkiełkowanie głowicy?


Ja się bawiłem.

Tak na koniec to poradzę Ci: kup silnik niewymagający remontu. Za 2000-2500 zł powinno się udać.
Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: sob sie 03, 2013 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Mitu pisze:
To najpierw napisz jakiej firmy są te tłoki i gdzie je robią, żebyś sam nie padł.

Napiszę.

Mitu pisze:
Remont takiego motoru ma sens, jeśli zamierzasz wziąć ślub z tym samochodem, tzn. jesteś bardzo twardy i życie nie zmusi Cię do jego sprzedaży. A jak masz "sieczkobrzęka", jak to określiłeś, to może głowica znów jest do roboty? [zlosnik]

Jeżdżę nim już piąty rok, więc okres narzeczeństwa mamy już dawno za sobą, a do czego mnie życie zmusi to w życiu nie wiadomo. Sieczkobrzęk to ksywka, którą wymyślił mój zawistny przyjaciel, który jeździ mondeo w leasingu :P

Mitu pisze:
Ja się bawiłem.

Jest jakieś godne polecenia miejsce w Warszawie?

Mitu pisze:
Tak na koniec to poradzę Ci: kup silnik niewymagający remontu. Za 2000-2500 zł powinno się udać.
Powodzenia.

Ja decyzję, już podjąłem. Ty mi lepiej powiedz coś tak ucichł w temacie zacisków...?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: ndz sie 04, 2013 11:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
ja osobiście uważam że wyremontowany własnoręcznie lepszy od kupionego "w dobrym stanie"
wiem że życie różnie doświadcza ale chyba nie tak żeby wyprzedawać swoje perełki
ja rozumiem dziecku rower
ale żeby swoją kochankę - w życiu - zamieszkam w niej a nie sprzedam

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 05, 2013 9:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jajoski pisze:
Napiszę.


To napisz. [zlosnikz]

Jajoski pisze:
Jest jakieś godne polecenia miejsce w Warszawie?


Moim zdaniem nie ma. Polecić mogę Ci tylko naszego forumowego Kolegę McCoya:
http://www.korwit.pl

Jajoski pisze:
Ty mi lepiej powiedz coś tak ucichł w temacie zacisków...?


Ucichłem, bo zaciski naprawiam i nie mam czasu listów pisać. :lol:
Przedstawiłem Ci + i - przedsięwzięcia i decyzja należy do Ciebie. Podałem Ci swój nr telefonu, więc możesz zadzwonić i pogadać, poza tym zaprosiłem Cię do garażu, abyś sobie pooglądał i porównał zaciski przed, w trakcie i po regeneracji. Co jeszcze mam zrobić? Namawiać Cię nie będę. :)

piotrek16v pisze:
ja osobiście uważam że wyremontowany własnoręcznie lepszy od kupionego "w dobrym stanie"


1. Dobry stan można, a nawet należy zweryfikować.
2. Mało kto jest w stanie zrobić naprawę główną motoru własnoręcznie, a zrobić ją prawidłowo potrafi jeszcze mniej osób.
3. Można kupić drugie auto, które nie będzie wymagało remontu, nie tylko silnika.
4. Wyremontowany lepszy od nieremontowanego? Tak i nie, ale druga opcja jest łatwiejsza, szybsza i duuużo tańsza. Zwłaszcza w przypadku M110.

piotrek16v pisze:
wiem że życie różnie doświadcza ale chyba nie tak żeby wyprzedawać swoje perełki
ja rozumiem dziecku rower
ale żeby swoją kochankę - w życiu - zamieszkam w niej a nie sprzedam


Takich twardzieli na tym forum było wielu, pozostało niewielu.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 12, 2013 12:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Remont zacznie się już za chwileczkę, już za momencik. Ja tym czasem przygotowuję się na różne okoliczności, przegrzebując kompulsywnie net w poszukiwaniu przeróżnych części...
No i właśnie znalazłem takie wałki:

http://www.ebay.pl/itm/160483838528?ssP ... 1423.l2649

Ale coś mi trochę za tanio wychodzą jak na nowy oryginał...

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 12, 2013 2:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wałki można kupić z różnych firm, pewnie trafiają się oryginały w czyimś opakowaniu. Można nawet kupić sportowe u Świątka.

A co do remontu to policz te koszta i napisz ile i kto weźmie za robociznę.

Najrozsądniej byłoby jechać i zmierzyć kompresję w tym:

viewtopic.php?f=75&t=62437

jeśli jest w okolicach 12 atm. to kupować i przekładać. Jeszcze sprzedasz pompę od nivo i będziesz parę zł do przodu, a w jej miejsce wkręcisz sobie zaślepkę ze swojego motoru. 8)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 12, 2013 3:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Mitu pisze:
jeśli jest w okolicach 12 atm. to kupować i przekładać. Jeszcze sprzedasz pompę od nivo i będziesz parę zł do przodu, a w jej miejsce wkręcisz sobie zaślepkę ze swojego motoru. 8)

Już chyba to przerabialiśmy...

Mitu pisze:
i napisz ile

Jeśli a=2500 a x=a, to da radę znaleźć odpowiedz powyżej.
Ceny obróbki silnika są znane powszechnie, WEPS i Krasnobrodzka mają praktycznie identyczne ceny.

Mitu pisze:
. Można nawet kupić sportowe u Świątka.

Wiem, że można, nawet z nimi rozmawiałem. Z Maciejem Halczyńskim z Rewaru który poprawia po Świątku też rozmawiałem.

Mitu pisze:
Najrozsądniej byłoby jechać i zmierzyć kompresję w tym:

TO NIE JEST TEMAT O ROZSĄDKU, TYLKO O REMONCIE M110 KTÓRY WŁAŚNIE ZAMIERZAM PRZEPROWADZIĆ!

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl