MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:49 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 12, 2013 3:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jesteś uparty jak koza w kapuście.
Źle Ci nie życzę i chciałem pomóc, Ty natomiast robisz tajemnice i urządzasz krzyki.
To forum jest po to, by dzielić się doświadczeniami i nie odkrywać Ameryki po raz kolejny.
Po co ten temat właściwie?
Decyzję już podjąłeś, ceny części i ich producentów trzymasz w tajemnicy, tak jak wykonawcę remontu, a na pytania, które zadasz, masz gotowe odpowiedzi, do tego lepsze niż ktokolwiek inny.
Chcesz robić remont? To rób! Nikt Ci przecież nie zabroni, jedynie Ci co przeszli podobne przygody mogą Ci odradzać, a Ty wiesz swoje i mam nieodparte wrażenie, że uważasz, iż to Ty wiesz lepiej.
Chcesz żeby przybić z Tobą pięć i poklepać Cię po plecach, że jesteś fajny, bo robisz remont M110?
Przykro mi, ale ja tego nie zrobię, bo uważam że silnik nominalny jest lepszy od remontowanego. Każdy dobry mechanik Ci to powie. Myślisz, że kupisz wszystkie potrzebne części, takiej jakości jak nowe w fabryce, w latach produkcji tych samochodów? Jeśli tak to jesteś w błędzie. Jeśli chcesz zrobić porządny remont, to nawet przy okazyjnych cenach części dojdziesz do wydatku pięciocyfrowego. Do tego dochodzi jakość robocizny, ale to trudniej wycenić, bardziej liczy się doświadczenie, inteligencja i talent(y) mechanika.

Tak czy inaczej życzę powodzenia.

PS Jak już zrobisz ten remont, to zalej motor pełnym syntetykiem.

Bajo, szerokości!

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: wt sie 13, 2013 9:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Mitu pisze:
esteś uparty jak koza w kapuście.
Źle Ci nie życzę i chciałem pomóc, Ty natomiast robisz tajemnice i urządzasz krzyki.
To forum jest po to, by dzielić się doświadczeniami i nie odkrywać Ameryki po raz kolejny.
Po co ten temat właściwie?
Decyzję już podjąłeś, ceny części i ich producentów trzymasz w tajemnicy, tak jak wykonawcę remontu, a na pytania, które zadasz, masz gotowe odpowiedzi, do tego lepsze niż ktokolwiek inny.
Chcesz robić remont? To rób! Nikt Ci przecież nie zabroni, jedynie Ci co przeszli podobne przygody mogą Ci odradzać, a Ty wiesz swoje i mam nieodparte wrażenie, że uważasz, iż to Ty wiesz lepiej.
Chcesz żeby przybić z Tobą pięć i poklepać Cię po plecach, że jesteś fajny, bo robisz remont M110?
Przykro mi, ale ja tego nie zrobię, bo uważam że silnik nominalny jest lepszy od remontowanego. Każdy dobry mechanik Ci to powie. Myślisz, że kupisz wszystkie potrzebne części, takiej jakości jak nowe w fabryce, w latach produkcji tych samochodów? Jeśli tak to jesteś w błędzie. Jeśli chcesz zrobić porządny remont, to nawet przy okazyjnych cenach części dojdziesz do wydatku pięciocyfrowego. Do tego dochodzi jakość robocizny, ale to trudniej wycenić, bardziej liczy się doświadczenie, inteligencja i talent(y) mechanika.

Tak czy inaczej życzę powodzenia.

PS Jak już zrobisz ten remont, to zalej motor pełnym syntetykiem.

Bajo, szerokości!


Dzięki za te wszystkie rewelacje i bezinteresowną chęć wyciągnięcia mnie z jaskini.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw sie 22, 2013 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Puszka pandory otwarta...
Teraz wiem dlaczego w epc wyskakiwało USA. Nasi kochani Szwajcarzy z racji swoich restrykcyjnych norm emisji spalin, nie dość, że zażyczyli sobie EGR-a którego jakoś przebolewałem, to dostali silnik w odprężony silnik w wersji USA z płaskimi tłokami.
W necie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi które elementy poza tłokami różnią się między wersją EURO/USA.
Ktoś z Was ma taką wiedzę?

P.S. Teraz też wiem dlaczego nie mam chłodnicy oleju...

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw sie 22, 2013 7:10 pm 
Online
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Czyli będziesz szedł w wersję odprężoną?? Ja wiem że się powtarzam, ale olej ten remont i kup sprawny motor...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw sie 22, 2013 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Nie podjąłem jeszcze decyzji. Nie chcę odprężonego silnika. Jak powiedział wczoraj Zbyszek Mianowski, on wierzy w trzydziestoletni nominalny silnik, ale do remontu :D
I ja też tak uważam. Być może zdecyduję się na inny silnik, ale i tak go rozbierzemy.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw sie 22, 2013 9:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Jajoski pisze:
Puszka pandory otwarta...
Teraz wiem dlaczego w epc wyskakiwało USA. Nasi kochani Szwajcarzy z racji swoich restrykcyjnych norm emisji spalin, nie dość, że zażyczyli sobie EGR-a którego jakoś przebolewałem, to dostali silnik w odprężony silnik w wersji USA z płaskimi tłokami.
W necie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi które elementy poza tłokami różnią się między wersją EURO/USA.
Ktoś z Was ma taką wiedzę?

P.S. Teraz też wiem dlaczego nie mam chłodnicy oleju...


I teraz już wszystko jasne, że dziwiły Cię wszystkie ochy i achy na temat tego silnika. [skromny]
Przewidujesz jakąś fotorelację?

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 23, 2013 8:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Cem pisze:
I teraz już wszystko jasne, że dziwiły Cię wszystkie ochy i achy na temat tego silnika. [skromny]
Przewidujesz jakąś fotorelację?

Jestem zły bo nie wiem co robić. Zostać przy dole zmienić tłoki i głowicę i zostawić EGR? Rzeźba, nawet nie wiem czy takie połączenie istnieje w przyrodzie. Co prawda z datenkarty właśnie wychodzi 110.988, ale nie życzę nikomu takiego 988.
Teraz gdy wiem, że do europejskiego auta podrzucili mi silnik na amerykę o mocy m102, biorę pod uwagę wymianę, ale jakoś nie mieści mi się w głowie, że wrzucę taki "nominał" bez zagłądnięcia do środka...
"Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie..." [zlosnikz] o jakimś zdrowym dziadku proszę o info.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 23, 2013 9:19 am 
Online
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jajoski pisze:
"Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie..." o jakimś zdrowym dziadku proszę o info.

Masz przynajmniej jeden w forumowym dziale "sprzedam"...
Pojechać, zmierzyć kompresję, obejrzeć wałki i będzie wiadomo ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 23, 2013 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Już napisalem.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 23, 2013 1:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Jajoski pisze:
Bawiłeś się w jakieś szkiełkowanie głowicy?

ja się bawiłem w szkiełkowanie całego silnika, oprócz dolnej części głowicy,
efekt poniżej, jak dla mnie zadowalający
Załącznik:
IMAG0030.jpg
IMAG0030.jpg [ 126.16 KiB | Przejrzano 10556 razy ]

Załącznik:
IMAG0031.jpg
IMAG0031.jpg [ 161.75 KiB | Przejrzano 10556 razy ]

Bardzo ważna uwaga: po szkiełkowaniu obowiązkowo trzeba roznitować w pokrywe zaworowej blachę i wyczyścić pozostałości po szkiełkowaniu, inaczej mur beton zatarty wał. Mycie myjką nic nie daje ani przepłukiwanie benzyną.
Poza tym remontowałem silnik wg manuala, o kosztach nawet nie wspominam bo przestałem już dawno zapisywać [zlosnikok]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pt sie 23, 2013 7:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cem pisze:
I teraz już wszystko jasne, że dziwiły Cię wszystkie ochy i achy na temat tego silnika. [skromny]


To przejdzie do kanonu.Lista najlepszych tekstów tego forum. Proponuję tak:

Miejsce pierwsze, przejażdżka Aleją Krakowską w Warszawie w celu kupna auta:

- "A teraz zademonstruję Panu możliwości tego silnika" - mówi sprzedający, po czym wciska gaz w podłogę i w tym samym momencie kończy się benzyna w 560SEC.


Miejsce drugie, podpis naszego kolegi, który czytaliśmy przez kilka lat myśląc, że może rzeczywiście M110 w W123 jest mocno przereklamowane, a oficjalne tabelki kłamią:

"Dziwią mnie wszystkie ochy i achy na temat tego silnika"
Po latach okazało się, że jest to odprężona, amerykańska wersja na ekologiczną Szwajcarię.



Ktoś przebije i zmienimy kolejność?
A może propozycje do miejsca trzeciego?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: sob sie 24, 2013 9:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
Ja też się bawiłem w szkiełkowanie :p Warto też zebrać detale go ponownego cynkowania, zwłaszcza ,że da się jeszcze znaleźć cynkowanie z żółtą pasywacją chromianową. Efekt na zrobionym przeze mnie OM617 :


Załączniki:
P9142101.JPG
P9142101.JPG [ 45.75 KiB | Przejrzano 10516 razy ]
P9142100.JPG
P9142100.JPG [ 62.67 KiB | Przejrzano 10516 razy ]
P9142099.JPG
P9142099.JPG [ 63.91 KiB | Przejrzano 10516 razy ]
P9142098.JPG
P9142098.JPG [ 45.95 KiB | Przejrzano 10516 razy ]

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат
Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: sob sie 24, 2013 10:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
buckswizz pisze:
napisz do Zortoxa on zjadł zęby na remoncie

No własnie chyba nikt jeszcze taki zdeterminowany na tym forum nie był...
Zrobiłem jak powinno się robić remont M110 -odbudowa od podstaw ale już gdzie indziej...bez ścibolenia , fuszerki i totalnego kanciarstwa jakie przysporzył mi Ś.P. zakład "RR Auto" i jego złodziejski i gnojowaty właściciel Bartosz Stelmach vel Roadrunner na naszym forum.
Wraz z moim dobrym kolegą postanowiliśmy odbudować silnik na bazie oryginalnego bloku, jaki udało mi się cudem odzyskać od w/w kanalii...bez lukrowania mojemu mistrzowi pokażę Wam jak wg mnie powinno wyglądać i wygląda moje serce Ogóra :-)

Koszt tym razem adekwatny do wykonanej usługi :-)
Uszczelki wszelakie około -1000pln
Komplet tłoków i pierścienie - 2800pln
Panewki - 600pln
Głowica - 650pln
Proces szkiełkowania - 500pln
Proces cynkowania - 500pln
Proces malowania proszkowego -250pln
Robocizna- X000pln ( nie znam końcowej ale ma być 4 cyfrowa)


Załączniki:
DSCN5813+.jpg
DSCN5813+.jpg [ 144.27 KiB | Przejrzano 10489 razy ]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg
Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: ndz sie 25, 2013 8:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
No to mi sie podoba , przyznaj sie gdzie to robisz w Uk czy w PL???

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: ndz sie 25, 2013 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
tak tez ładnie
Obrazek

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl