MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: sob paź 05, 2013 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
O w mordę! Chwalą mnie, chwalą! [zlosnik]

Ad. zaciski : połówki były wypiaskowane i wyszkiełkowane. Przydało by im się jeszcze polerowanie szczotką dla pełności efektu, ale to co wyszło jest akceptowalne. Tak przygotowane trafiły do "naszej" przyzakładowej cynkowni gdzie były trawione odtłuszczone i cynkowane w kąpieli alkalicznej. Zdaje się, że i tym razem przygotowanie powierzchni ma kluczowe znaczenie dla sprawy... Temat jest rozwojowy. Będę meldował.

Ad. szkiełkowanie dekli i innych: nie ma skutecznej metody maskowania. Można jedynie ograniczyć zapylenie poprzez dokładne zamaskowanie otworów, ale to nie eliminuje konieczności dokładnego oczyszczania przed montażem. Z resztą na cenę szkiełkowania takich gratów wpływa głównie konieczność zaślepienia otworów, którymi mógłby dostać się pył. Nierzadko zabepieczenia trwa kilkukrotnie dłużej niż sam proces wybłyszczania.

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: wt paź 08, 2013 11:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
McCoy pisze:
Ad. zaciski


No właśnie, dla mnie to tez temat rozwojowy, jak z zreszta juz gadaliśmy. Ostnio poszła seria 8 połówek zacisków, tak samo przygotowanych, do cynkowni. Powieszone w ten sam sposób na tym samym drucie , 7 wyszło ook, jedna do poprawki. Efekt mniej wiecej , jak na focie. I co tu jeszcze zrobić , aby było lepiej??


Załączniki:
DSCF9288.JPG
DSCF9288.JPG [ 50.62 KiB | Przejrzano 11474 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349
Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr paź 09, 2013 8:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Gdy ja robię zaciski, to staram się po galwanizacji zabezpieczyć je (możliwie jak najszybciej) Protewaxem.

PS Stomek gdzie Ty kupiłeś reperaturki do Bendixa?
PS2 Za ile? [zlosnik]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr paź 09, 2013 10:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Jajoski pisze:
Jakiego typu są tam nity?

stalowe

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr paź 09, 2013 12:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Mitu pisze:
Gdy ja robię zaciski, to staram się po galwanizacji zabezpieczyć je (możliwie jak najszybciej) Protewaxem.

PS Stomek gdzie Ty kupiłeś reperaturki do Bendixa?
PS2 Za ile? [zlosnik]


Nie pamiętam, szczerze mówiąc, w której, ale na pewno jednej z polskich sieci hurtowni motoryzacyjnych.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr paź 09, 2013 12:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Reperaturki są z Foty. Skład zestawu jest standardowy, czyli uszczelki tłoczków, kapturek na odpowietrznik i osłony przeciwpyłowe. Widoczna na zdjęciu osłona termiczna nie wchodzi w skład zestawu, nie ma również metalowego, wciskanego pierścienia, który trzyma osłonę przeciwpyłową.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr paź 09, 2013 12:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
O, na dziury w pamięci ma back up na szczęście [zlosnik] [zlosnik]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr paź 09, 2013 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
Po cholere protewax na powłokę galwaniczną?

Co do poprawienia efektu cynkowania żeliwa i zachowania powtarzalności,to sprawa naprawdę nie jest prosta. Po naszej stronie leży jak najlepsze przygotowanie powierzchni, ale cała "magia" jest w rękach galwanizera. To on musi dobrać odpowiednią gęstość prądu, rodzaj kąpieli, steżenia kąpieli, ilość cynku w kapieli przy danej gęstości prądu. Jak jeszcze dodać do tego mnogość konfiguracji odczynników ( kąpieli alkalicznych, wybłyszczaczy, niwelatorów i pasywacji), to coś mi się zdaje, że puki nie będziemy mieli własnych cynkowi, puty nie dowiemy się osso chozzi.

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 12:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Dawlno mnie było mnie na forum... Nie zanudzam Was wenezuelską nowelą jaka rozgrywa wokół remontu. Jeśli dożyje jego końca to opowiem o tej fascynującej przygodzie.
A tymczasem mam pytanie/prośbę o fotę lub wyjaśnienie którędy idą węże olejowe do chłodnicy oleju, bo mi wypadają na prost pompy powietrza? Obudowa filtra i węże które dostałem od hruścika są od 116.

P.S.
Aaaaaaaaaaa, ratunku ja chce mój samochód z powrotem, natychmiast!


Załączniki:
Komentarz: Sorry, wrzucam to na jakimś pececie i mi się ten obrazek przekręca...
m110.jpg
m110.jpg [ 130.89 KiB | Przejrzano 11198 razy ]

_________________
C123 280CE
Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 5:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Problem nie leży w wężach które wraz z obudową filtra oleju zostały zdemontowane z silnika napędzającego W126 tylko w tym ,że Ty masz pod maską zestaw któremu brak mocy i chłodnicy oleju zrekompensowano pompą powietrza.Mówiłem żebyś na siłę się nie uszczęśliwiał to zachciało Ci się poprawiać niemiecka myśl techniczną.


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 7:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Widzę Jacek, że i Ty przyjąłeś mainstreamowy ton narracji...
Czyli pompy powietrza nie ma w "normalnych" wersjach?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 7:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jajoski pisze:
Czyli pompy powietrza nie ma w "normalnych" wersjach?
Nie ma.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 8:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Nawet w tych z EGR-em?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 8:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jajoski pisze:
Nawet w tych z EGR-em?

Nawet w tych (u mnie jest taki).

Polecam lekturę serwisówki do M110, jest tam dość obszerny opis tego co mogło się pojawiać w ekologicznych wersjach tego silnika :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: czw lut 27, 2014 9:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Coś słabo patrzę, bo wszędzie widzę pompę...

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl